Budsjett receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Budsjett receiver

Bruksområde blir vel etpar filmer i uken via bluray, og litt musikk her og der.
    Skal ikke spille skikkelig høyt, bor i leilighet, med stue område på ca 30 kvm.

Høyttalere har jeg ikke kikket så veldig mye på enda, men dette blir rett og slett noe billig, kanskje ikke det billigste. skal i første omgang ha 2 front, og så bygge på til et 5,1.

Jeg har kikket litt rundt omkring, mest på de lokale sjappene, lefdal.. expert.. elkjøp..
    Havnet på en Pioneer vsx-819 i min vurdering, denne er jo rimligere, og har funksjoner som ikke alle i denne prisklassen har (3500-4000)

Er det noen ankepunkter på denne modellen?
    den har forøvrig 5x130 i 6 ohm, truehd og dts hd master

Den veier forøvrig kun 9 kg, noe som i min verden vil tilsvare at den ikke tåler noe store høyttalere og høy spilling over tid. Men det skal den ikke brukes til heller..

SIkkert mange som stusser over at jeg ikke ønsker å betale noe stort mer, men jeg er veldig short på penger.. og savner virkelig å ha lyd, min gamle denon stereo forsterker fra 1990 gav jeg bort til fattern. Jeg kan jo ta opp lån for å få fet lyd, men .. prøver å unngå

Totalt budsjett kanskje en 8-10k for komplett 5,1 sett og forsterker. Kan jo bestille det billigste høyttaler anlegget på elkjøp (pure acoustics) til noen tusenlapper, men ikke mange i norge som faktisk har hørt på det, og kan gi en tilbakemelding på hvor bra det faktisk er live.

Hjelp en mann!

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av darket
    Bruksområde blir vel etpar filmer i uken via bluray, og litt musikk her og der.
    Skal ikke spille skikkelig høyt, bor i leilighet, med stue område på ca 30 kvm.

Høyttalere har jeg ikke kikket så veldig mye på enda, men dette blir rett og slett noe billig, kanskje ikke det billigste. skal i første omgang ha 2 front, og så bygge på til et 5,1.

Jeg har kikket litt rundt omkring, mest på de lokale sjappene, lefdal.. expert.. elkjøp..
    Havnet på en Pioneer vsx-819 i min vurdering, denne er jo rimligere, og har funksjoner som ikke alle i denne prisklassen har (3500-4000)

Er det noen ankepunkter på denne modellen?
    den har forøvrig 5x130 i 6 ohm, truehd og dts hd master

Den veier forøvrig kun 9 kg, noe som i min verden vil tilsvare at den ikke tåler noe store høyttalere og høy spilling over tid. Men det skal den ikke brukes til heller..

SIkkert mange som stusser over at jeg ikke ønsker å betale noe stort mer, men jeg er veldig short på penger.. og savner virkelig å ha lyd, min gamle denon stereo forsterker fra 1990 gav jeg bort til fattern. Jeg kan jo ta opp lån for å få fet lyd, men .. prøver å unngå

Totalt budsjett kanskje en 8-10k for komplett 5,1 sett og forsterker. Kan jo bestille det billigste høyttaler anlegget på elkjøp (pure acoustics) til noen tusenlapper, men ikke mange i norge som faktisk har hørt på det, og kan gi en tilbakemelding på hvor bra det faktisk er live.

Hjelp en mann!
    Har du vurdert brukt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke vurdert brukt egentlig, men jeg har fått tilbud om en vsx819 nå til ca 2700. Venn av en venn som skal kjøpe stereoforsterker istedet... den er liksom 1 mnd gammel med kvitt.. synes prisen er bra jeg.. men jeg vet ikke om produktet er verdt pengene..

onkyo 607 har jeg selvfølgelig vært innom, men trenger jeg virkelig en 7.2 forsterker?? jeg tenkte liksom 2 front, 1 center, 2 bak og 1 sub...

så da føler jeg på en måte at jeg betaler 1000 kr mer for funksjoner jeg ikke kommer til å bruke? vet ikke jeg..

noen andre som har noe 5.1 receiver tips? harman? denon? onkyo? yamaha? jeg har jo gammal huldra ståendes, men den har ikke hd.. :;p

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antiloop: Den pakken du viser vil nok fylle mine behov ganske godt ja, den er i toppen av budsjettnivået mitt, men da har jeg ihvertfall en referanse.
    ideelt sett skulle pakken kostet 1-2k mindre .. kanskje en annen forsterker+sub.. tenke tenke..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du tror at du ikke trenger en så dyr receiver kan du jo bare kjøpe den høytalerpakken ( Dynavoice F-6 EX Black+W10.16, 5.1-pakke Med Sub 5.1 | Surround.no - Høyttaler spesialisten ) og heller velge receiver fra pioneer vsx serien, slik som du nevner. Det blir jo uansett ikke langt unna prisen på den pakke.

Hvis jeg ikke husker feil betalte kompisen min 500,- ekstra for å få de gulvstående høytalerene bak også(i stedet for bokhylle). Det skal forresten mye til for å overbevise meg om at du får mer høytaler for pengene et annet sted enn det du får i den pakka der.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1+ hilsen en som nesten savner di.... hat det meste fra c-v etc av donk donk "mit første ordentlige sett" hva dynavoivce f-6 selger anleget mitt komplett med rxv 461 uten sub... send pm for pris handla meg klipch og yamaha istede:P

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ender nok på den brukte vsx-819, og så skal jeg legge inn 2-2,5k i fronthøyttalere, så da blir det nok litt søking etter høyttalere fremover..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •