Yamaha RX-V2065 vs Onkyo TX-NR1007?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha RX-V2065 vs Onkyo TX-NR1007?

Heisann,
    Gjør meg klar for en ny sesong med 24 nå, og det krever et par oppgraderinger
    Skal for det første bytte ut mine gamle Doxa forsterkere, og få inn en receiver. I tillegg blir det en senter til mine Patos Lyric 301. Har jobbet med å få fatt i 202c i noen uker nå, sendt mail til patos, diverse forhandlere, og tråklet bruktmarkedet...
    Forsterkere er det uansett lett å få fatt i, så da begynner jeg der.
    Spørsmålet mitt er først og fremst om noen har erfaring med om Yamaha RX-V2065 eller Onkyo TX-NR1007 vil yte nok til å kunne drive et slikt oppsett (bakhøyttalere er ikke aktuelt)?
    Har lest trådene her om begge forsterkerne, og heller vel svakt mot Onkyo'en foreløpig. Det er vel uansett snakk om mindre forskjeller på disse?
    Er det eventuelt andre jeg burde vurdere?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva skal du med en surround forsterker av disse kalibrene hvis du ikke skal ha bak HT??? blir en overdådig overkill...

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du burde vurdere Harman/Kardon AVR460, Denon AVR-3310, Marantz SR6004, både Pioneer VSX-LX52 og SC-LX72 og til slutt Sony STR-DA3500ES.

Alle disse har sine spesielle styrker og svakheter. I denne prisklassen får du ikke alt. Du bør se an din bruk og smak og velge deretter.

Tester er vel og bra, men det er ikke sikkert at du vektlegger de samme tingene som testeren gjør.

Onkyo ser vel og bra ut på papiret, men som jeg har skrevet et annet sted så er ikke driftssikkerheten helt ivaretatt.

Marantzen er en outsider som du bør se nærmere på. Er det egentlig noen andre forsterkere som kan spille musikk via Bluetooth?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av t0r0
    hva skal du med en surround forsterker av disse kalibrene hvis du ikke skal ha bak HT??? blir en overdådig overkill...
    Jeg tenker bittelitt fram i tid også, regner med at jeg kommer til å ha forsterkeren i minst 5 år, og innen den tid kan det være at jeg har fått plass til noen flere høyttalere

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lapavoni
    Du burde vurdere Harman/Kardon AVR460, Denon AVR-3310, Marantz SR6004, både Pioneer VSX-LX52 og SC-LX72 og til slutt Sony STR-DA3500ES.

Alle disse har sine spesielle styrker og svakheter. I denne prisklassen får du ikke alt. Du bør se an din bruk og smak og velge deretter.

Tester er vel og bra, men det er ikke sikkert at du vektlegger de samme tingene som testeren gjør.

Onkyo ser vel og bra ut på papiret, men som jeg har skrevet et annet sted så er ikke driftssikkerheten helt ivaretatt.

Marantzen er en outsider som du bør se nærmere på. Er det egentlig noen andre forsterkere som kan spille musikk via Bluetooth?
    Forstår ikke helt denne (uthevet tekst).

I sjiktet Yamaha RX-V2065 og Onkyo TX-NR1007 vil jeg si du er på godt høyt nivå og kan regne med å få det du trenger i en hjemmekino med 5.1/7.1 oppsett.
    Ytterligere kraft er forholdvis enkelt med effekttrinn på frontene i tillegg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •