Hvilken NAD til Sterobruk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken NAD til Sterobruk

Jeg vurderer følgende to løsninger til mine to B&W DM602 S2.
    NAD C350 + NAD CD spiller eller NAD L70 surround reciever med innebygd CD/DVD spiller.
    Hva tror dere er beste løsning for meg som bare skal bruke dette i stereoppsett?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dårlig erfaring med NAD på DM683, veldig kvass diskant. Anbefaler deg å høre på andre alternativer før du bestemmer deg for NAD.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    M2

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Har dårlig erfaring med NAD på DM683, veldig kvass diskant. Anbefaler deg å høre på andre alternativer før du bestemmer deg for NAD.
    NAD + 683 funker bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kaller jeg mixed messages... :???:

Jeg kjører idag en NAD effekt på frontene mine og synes det fungerer fint. Hadde bestemt meg ofr NAD fordi jeg synes de fungerer fint med B&W generelt. Var mer opptatt av hvilken NAD jeg burde gå for.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye NAD, f.eks 326 er jo knalltøff på B&W 685 iallefall. Kvass diskant? da er det nok innspillinga på plata som er slik!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loooogical
    M2
    M2 er et veldig spennende produkt. Ikke hørt så mye ifra den kanten egentlig, blitt utsatt?!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine foreldre har C320 på 602s2. Det spiller veldig bra! Så i og med at C350 er litt kraftigere i tillegg vil nok dette være et veldig bra valg!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C30
    NAD + 683 funker bra.
    Hvis du liker skarp skjærende diskant så funker det kanskje for enkelte ører. ;-)

Jeg byttet ut C275 med en Vincent SP-331 og det var som å komme til himmelen i forhold. Skjønner ikke poenget med å ha en kombo som rett og slett ødelegger lydsignaturen på høytalerne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Iallefall bør du føle deg trygg på at stereoforsterkern vil gjøre en bedre stereo-jobb, enn surr.receiveren.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget mitt er at man bør være litt forsiktig med å si at B&W og NAD er en god match, spesielt for folk som vurderer å kjøpe nytt. For meg var B&W og NAD slettes ingen god match.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Takker for tilbakemeldinger. Jeg er jo blitt litt usikker nå, men tror fremdeles jeg skal går for NAD. Jeg sliter derimot fremdeles litt med hvilken type, skal jeg gå for den som er surround med innebygd DVD/CD eller en løskomponent stereo?

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Poenget mitt er at man bør være litt forsiktig med å si at B&W og NAD er en god match, spesielt for folk som vurderer å kjøpe nytt. For meg var B&W og NAD slettes ingen god match.
    Point taken.

Noen liker morra og noen liker dattra, sånn er det bare. Når jeg skal si noe om 683 som det var referert til her over, så syns jeg den diskanten er spiss generrelt.

Jeg har mye god erfaring med NAD, har aldrig opplevet de som spisse, men heller litt runde og engasjerende i sin helhet. Diskanten kan på sitt værste være lys, men ikke spiss. Det mener jeg ligger i 683 etter det jeg selv har hørt.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av XLR76
    Takker for tilbakemeldinger. Jeg er jo blitt litt usikker nå, men tror fremdeles jeg skal går for NAD. Jeg sliter derimot fremdeles litt med hvilken type, skal jeg gå for den som er surround med innebygd DVD/CD eller en løskomponent stereo?
    For best lyd så må du velge løskomponentene du nevner, L70 er en fin kompromis, men gir deg vesentlig mindre lydbilde og detaljer.

Jeg kan selv sammenligne to NAD produkter og si at 1000pre og 2100 (2x60w) spiller mer åpent og har mer kontroll en min NAD T754 (2x90w) AVreceiver som blir litt "tett" i lydbildet. Det er riktig nok ikke fra samme decenium, men fra samme produsent.

Så har vi muligheter for å korrigere litt med kabler. Mine erfaringer her er at jeg har testet Kimber (den fletta klasikkeren fra 1979 - husker typebetegnelsen) mot Dali Silverwave. To helt forskjellige lyder på de. Kimber var mer muskuløs og rund, og Dali var ren og pen i sammenligning. Har testet de på litt forskejllige høytalere og de har absolutt vært med på å tune lyden dit jeg har ønsket det.

Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    M2 er et veldig spennende produkt. Ikke hørt så mye ifra den kanten egentlig, blitt utsatt?!
    NAD Electronics :: M2 TAS Product of the Year Award

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut som at jeg tenker riktig. Har nok same oppfattelsen av at løskomponent er svaret, men det blir i økonomiklassen uansett så jeg var litt usikker på om det ville være noen forskjell. Går nok for en separat forsterker og spiller til B&W'ene.

Når vi først snakker om det... Jeg våger å legge ut følgende påstand om at den nye DM serien, DM 685-83 ikke er så romslig som de gamle DM 600 serien? Jeg følte også at diskanten var litt skarp ved en lyttings på HIFI-klubben. Ka dokk tru?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OT, Leser at DM683 sies å være litt spiss i diskanten, kan jeg spørre med hvilken elektronikk da? Mine oppleves slettes ikke som spisse med Vincent SP-331.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kompis kjører på HK og Denon spiller. Jeg har selv brukt litt tid på HFK, Thule, NAD og Cambrige testet vi da. Jeg liker også gamle 6 serien bedre på diskanten. Men 683 har FST mmmm.. det er lødagsgotteri i mellomtonen.

Så er det igjen slik at JEG syns det, subjektivt folkens, det er mine ører og min oppfatning. Ikke en total sannhet med andre ord

Men jeg kan derfor ikke skjønne hvorfor folk ikke kjøper XTZ eller Dali isteden, i samme prisleie. Da får man en lyd JEG liker

Tilbake til trådstarter. Nad på 602 tror jeg helt klart på. Hørte faktisk på det senest i går hos en kunde. Hans problem var bare de sto på en rekord lav og moderne tv-benk. Mao ballene mine fikk en kjempe lyd opplevelse mens ørene mine syns det var litt grautete
    Min kompis kjører Denon på de og det låter bra de også. Men da står de på stativ i riktig høyde og litt ut fra veggen (ca. 20cm).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann hoppsann...
    Jo lyd er i aller høyeste grad subjektivt. Men for noen av oss nybegynnere i dette gamet kan det være greit å få noen råd og tips fra erfarne lyttere for ikke å gå i noen av de klassiske fellene. Spesiellt for oss som handler på bruktmarkedet.

Forresten morsomt at ballene dine fikk en god lytte stund, det der er noe rare greier. Noen bruker bestemt en del kroner på lyd og bilde, men så er montering og plassering helt høl i huet og man ender opp med å bli en av de merke-gutta... driter i åssen det låter så lenge det står riktig logo på produktet.

Har kjøpt nå og det ble NAD, vel å merke en eldre AV 316, men jeg fikk den så billig at jeg ikke kunne si nei... kremt 150,- og da mener jeg det får gå... Har ikke fått prøvd det enda, men skal komme med en tilbakemelding når jeg vet...

Ellers har jeg et litt sånn hjemmekinospørsmål, om det er noen som har den type peiling her..

Jeg driver å lager et kinorom og skal til å dekorere. Rommet består av komplett B&W og jeg skulle så gjerne funnet ut hvor jeg kan få tak i noen B&W effekter... plakater, skilt, lys osv... noen som vet noe?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loooogical