Marantz PM-11S2 vs Hegel H200...haster:-(

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Marantz PM-11S2 vs Hegel H200...haster:-(

Har fått tilbud på en ny Marantz PM-11S2 som jeg vurderer sterkt. Har derimot også hørt en del gode ting om Hegel H200. Så nå er jeg veldig usikker på valget mellom disse. Forsterkeren skal spille sammen med Monitor Audio PL-300. Hvem burde jeg velge? Noen som kan hjelpe meg med link som viser test av marantz? Håper på noen innspill på dette veldig raskt:-)

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurdert Chapter audio?

Vet det fungerer ekstremt bra med MA

har selv en lillebror i GS serien med drømmen om en Chapter amp..

hvilke av de to du vurderer som er best er vanskelig å si. Ville tro at Hegel er kraftigere enn Marantz sin. Men det er bare antakelser fra min side.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersj
    Har du vurdert Chapter audio?

Vet det fungerer ekstremt bra med MA

har selv en lillebror i GS serien med drømmen om en Chapter amp..

hvilke av de to du vurderer som er best er vanskelig å si. Ville tro at Hegel er kraftigere enn Marantz sin. Men det er bare antakelser fra min side.
    Huff :-).... Ennå et merke å forhålde seg til. Nei, har ikke gjort det. Får se hva jeg gjør. Skal søke litt på nett etter Chapter. Takk for svar.

Ps: Nå ser jeg at chapter audio kanskje blir i dyreste laget for meg

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz kan spille nydelig, MEN, det er alltid et men, Marantz har en tendens til å bli tilbakelent å rolig i spillestilen. Dette kan oppfattes som uengasjerende å blir fort kjedelig. Passer kanskje derfor best til å roe ned aggressive høyttalere?

Jeg hadde valgt Hegel. Tror det blir en kanon match med MA.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roytarzan
    Marantz kan spille nydelig, MEN, det er alltid et men, Marantz har en tendens til å bli tilbakelent å rolig i spillestilen. Dette kan oppfattes som uengasjerende å blir fort kjedelig. Passer kanskje derfor best til å roe ned aggressive høyttalere?

Jeg hadde valgt Hegel. Tror det blir en kanon match med MA.
    Ok! Marantz - Hegel 0-1
    Har leste det samme som du skriver, men (som sagt, alltid ett men:-) Hegel har jo også fått noe pepper om at den skulle være nøytral.
    Vanskelig å skjønne helt meningen med kritikken når man ikke har hørt de selv.
    En annen ting som kanskje gjør Hegel litt mer brukervennlig for min del er jo også muligheten for å kobble inn hjemmekino og bruke H200 som effekt.

Marantz - Hegel 0-2

Som andersj skriver er jo Hegel kraftigere med 200 w mot Marantz sine 100w.

Marantz - Hegel 0-3
    Når det gjelder det visuelle så er vel ikke mange produkter der ute som slår Marantz.

Marantz - Hegel 0,5 - 3

Ser ut som kanskje valget er tatt men jeg håper på flere innspill som kan få meg mer forvirret :-)

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Datteren min og mannen hennes kjøpte en brukt Hegel H200 i fjor sommer. En veldig atypisk Hegel - hvis man har fulgt med litt på hva kritikerne sier om Hegel. En forsterker helt etter min smak. Glatt og musikalsk - med en utrolig smekk. De unge hadde en ECI-5 før de byttet - og har ikke angret ett sekund. Hegelen er bedre på alle parametre.

Marantz penere enn Hegel? Tja - det blir vel et spørsmål om smak og behag. I mine øyne scorer ikke Marantz noe særlig - godt under middels etter min smak - men så er vel ikke det med smak min greie.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Datteren min og mannen hennes kjøpte en brukt Hegel H200 i fjor sommer. En veldig atypisk Hegel - hvis man har fulgt med litt på hva kritikerne sier om Hegel. En forsterker helt etter min smak. Glatt og musikalsk - med en utrolig smekk. De unge hadde en ECI-5 før de byttet - og har ikke angret ett sekund. Hegelen er bedre på alle parametre.

Marantz penere enn Hegel? Tja - det blir vel et spørsmål om smak og behag. I mine øyne scorer ikke Marantz noe særlig - godt under middels etter min smak - men så er vel ikke det med smak min greie.
    :-) Takk for all hjelp. Jeg har bestemt meg for Hegel. Håper det blir en stor oppgradering på stereo-fronten i forhold til min Yamaha DSP-Z9. Vet at lyden vil bli bedre, men jeg vet ikke hvor mye bedre.

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra valg, synd songdal ikke lar seg besøke så enkelt.

Edit: ai, beklager den, så ikke at dette var gamle greier.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingu
    Bra valg, synd songdal ikke lar seg besøke så enkelt.
    Det var da en voldsomt gammel tråd å vekke til live igjen...... ;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •