Får ikke lyd via HDMI på Denon AVR-1910

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Får ikke lyd via HDMI på Denon AVR-1910

Spørsmålet sier seg vel selv ...
    Er det noen mystiske innstillinger som må til for at en kan kjøre lyd via HDMI på denne receiveren?
    Når vi kobler til PS3 og prøver automatiske innstillinger for lyd via HDMI sier den at "Lyd via HDMI er ikk mulig på denne enheten" eller noe lignende. Brukte denne på en Yamaha 663 for en uke siden og da var alt OK.

Har også koblet til en Pio DV-696, men får ikke lyd via HDMI på den heller.

Receiveren er helt flunke ny, virker som at den enten er defekt, eller så er jeg komplett idi...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke så kjent med Denon receivere, men på mange andre merker må du inn i menyen og huke av at den skal ta imot lyd via hdmi.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd både det og "auto".
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm... kanskje problemet ligger i PS3en da? Prøv å resette den (hold inne av/på knappen til den piper 3 ganger) og sett opp innstillingene på nytt.

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jakv har prøvd med to forskjellige kilder så vil jeg nok tro at problemet ligger i enten receiver eller kabel.
    Har du forresten prøvd med en annen kabel?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler egentlig på at det er PS3en, siden den ikke hadde problemer opp mot Yamahaen, og det også er problemer fra Pio DVDen.
    Får prøve å resette PS3en og evt. prøve en BD spiller på den i morgen, akkurat nå ligger junior (forhåpentligvis) og sover der inne.

Har prøvd med to forskjellige kabler, så jeg tviler litt på det og. Men jeg har nok kabler å ta av, så det kan og prøves ...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk snakket med en hyggelig dame hos HFK, og Denonen blir sendt i retur og sjekket der. Om det viser seg at HDMI inngangene er defekt så blir det en ny ...
    Hun mente også at det antakelig var noe galt med inngangene, men jeg skal prøve et par andre apparater for å være sikker når jeg kommer meg hjem i kveldinga ...

Surt på en ny receiver, men det er slikt som skjer innimellom...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er receiveren tilbake. De testet den hos HFK, og fant etter sigende samme feil som her. Ved test hos Dalens var alt i orden. Etter at den kom hit igjen er det samme leksa om igjen.
    Men har funnet ut at problemet er juniors projector. Han har en Toshiba MT200, noen år gammel. Vi har prøvd receiveren sammen med plasmaen på stua og en Optoma PJ jeg lånte på jobb, og receiveren fungerte helt greit sammen med disse...
    Det som er litt merkelig er at jeg lånte en Yamaha RX-V663 for noen uker siden, og den fungerte feilfritt sammen med samme PJ ...

Men det går vel mot ny PJ på junior, den han har er ikke helt moderne, og det er under to måneder til konfirmasjonen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •