Feil på HDMI i Onkyo TX-SR606

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Feil på HDMI i Onkyo TX-SR606

Kjøpte en Onkyo TX-SR606 for halvannet år siden. Hadde med en gang problemer med at HDMI utsignalet var svakt, og måtte bruke en forsterker for å få bilde opp til min projektor (ca 8 meter ledning).

I det siste har det oppstått flere problemer. Først ut var kilder av "dårlig" kvalitet av type DVD spilt av på min PS3 eller vanlige tvserier komprimert i XVID format o.l.

Problemet uttarter seg som grønne "digitale" striper på tvers av bildet. Det er ikke faste striper (setter du på pause er det fortsatt en symfoni med lys som spretter over lerretet) og det er heller ikke konstant. Det oppstår sjeldent i scener med mye dagslys, men nesten alltid når det blir litt mørkt eller sterke farger.

Nå i det siste har det også oppstått når jeg spiller av materiale i HD som blu-ray. Min dekoder fra Get har ikke opplevd problemene men striper, men den har nå begynt å miste HDMI signalet. Dette får jeg tilbake ved å slå Onkyoen av og på.

Jeg gjorde standard feilsøking og testet med forskjellige kabler osv osv. Kobler jeg direkte fra kildene til projektor er problemet borte, så det må vel være min Onkyo som sliter? Kjent problem? Noe jeg kan gjøre? Bare å kontakte leverandør eller er garantien gått ut?

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som du har isolert feilen hvis det er kun når Onkyoen er koblet imellom. Regner med du har brukt samme kabelen også når du tester kildene direkte mot projektor?

Uavhengig av garanti har du alltid 5års reklamasjonsrett i Norge.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja har testet med tre forskjellige HDMI kabler og koblet på kryss og tvers med alle mulige løsninger. Vet ikke hvorfor jeg testet så mye før jeg faktisk testet om det var selve onkyoen som var problemet. Håpet kanskje at det skulle være en av kablene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •