Effektforsterker til Klipsch RF-63?:)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 7 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 139
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Effektforsterker til Klipsch RF-63?:)

Har lenge fundert på hvilken effektforsterker jeg skal kjøpe, sitter i dag på en yamaha V3900 reciver og Klipsch RF-63 og RC-64. Jeg klarer bare ikke å bestemme meg helt, for jeg får så mange forslag:/ Har sett en del på Rotel RMB-1575 og litt på parasound osv, vil helst ha en 5-kanals og budsjettet er mellom 15-25000kr,-

Takker for svar

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Norsk... Doxa 73

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomas900
    Har lenge fundert på hvilken effektforsterker jeg skal kjøpe, sitter i dag på en yamaha V3900 reciver og Klipsch RF-63 og RC-64. Jeg klarer bare ikke å bestemme meg helt, for jeg får så mange forslag:/ Har sett en del på Rotel RMB-1575 og litt på parasound osv, vil helst ha en 5-kanals og budsjettet er mellom 15-25000kr,-

Takker for svar
    Dropp rotel 15 serien,parasound,roksan,marantz,emotiva,copland(br ukt)butler(hybrid,rør på inngangene)se www.tubedriver.com.Det er vel de mest aktuelle i din prisklasse.
    ove

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Norsk... Doxa 73
    Hvem selger disse?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wikstrøm
    Dropp rotel 15 serien,parasound,roksan,marantz,emotiva,copland(br ukt)butler(hybrid,rør på inngangene)se www.tubedriver.com.Det er vel de mest aktuelle i din prisklasse.
    ove
    roksan har jeg prøvd, da ble det merkelig lyd syns jeg:S emotiva er jeg skeptisk til,skulle egentlig kjøpe det, men ser at mange selger det så fort de kjøper det,og noen har hatt litt problemer med de:S skal se litt nærmere på de andre der

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    roksan har jeg prøvd, da ble det merkelig lyd syns jeg:S emotiva er jeg skeptisk til,skulle egentlig kjøpe det, men ser at mange selger det så fort de kjøper det,og noen har hatt litt problemer med de:S skal se litt nærmere på de andre der
    Hmm,jeg hadde 5 kanaleren til roksan på rf 82 og det låt veldig bra.
    Emotiva hørte jeg på rf 7,også bra. Butler 2x250w på rf 63 helt utrolig bra,den må også impoteres selv.Ellers er det ren rørforsterker som gjelder

O

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem selger disse?
    Doxa får du kun kjøpt i Norge hos DOXA Sound

Det er litt lite med teknisk info om Doxa forsterkerne.
    Men de er Veldig (med stor V) strømsterke

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ove
    Hvorfor skal han droppe Rotel 15xx? Er det dårlig match med Klipsch?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville tatt en seriøs titt på Primare A30.5 Effektforsterker. Dette er en meget god og nøytral forsterker, til en meget fornuftig pris.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Hvorfor skal han droppe Rotel 15xx? Er det dårlig match med Klipsch?
    De nye rotel er digitale forsterkere,ikke god kombo til klipsch!.(ikke 1552 og 1582 men de er 2 kanaler).

O

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De nye rotel er digitale forsterkere,ikke god kombo til klipsch!.(ikke 1552 og 1582 men de er 2 kanaler).

O
    De er nok ikke digitale, man klasse D. Så det blir for skarpt? Kjekt å vite for jeg har en 1575 og da kan jeg utelukke Klipsch ved neste x-roads.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Emotiva hørte jeg på rf 7,også bra. Butler 2x250w på rf 63 helt utrolig bra,den må også impoteres selv.Ellers er det ren rørforsterker som gjelder

O
    Roksan 5 kanaler????? HEH? Hvor får jeg tak i en slik? At min roksan spillte balle på dine rf-63 kan og skyldes at de ikke er nok innspillte Men må si meg enig med deg at de låt mye bedre på yamaha'n enn roksan

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Roksan 5 kanaler????? HEH? Hvor får jeg tak i en slik? At min roksan spillte balle på dine rf-63 kan og skyldes at de ikke er nok innspillte Men må si meg enig med deg at de låt mye bedre på yamaha'n enn roksan
    Roksanen som jeg hadde er gått ut.Jeg sier ikke at Yamaha låter bra på klipsch????,får det gjør det ikke i mine ører.

O

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    De er nok ikke digitale, man klasse D. Så det blir for skarpt? Kjekt å vite for jeg har en 1575 og da kan jeg utelukke Klipsch ved neste x-roads.
    Eller utelukke rotel og gå litt oppover. Spøk til side !.
    RF 63 setter laaangt dyrere høyttalere i skamme kroken,men de trenger bedre utstyr enn det rotel lager. Det var klasse D jeg mente,beklager det!!

O

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

O
    ja kan vær det var bra hos deg, men jeg syns yamahaen spilte bedre alene, men kan som sagt ja ha noe med at de ikke var sjikkelig innspilte osv.. Emotiva tror jeg at jeg har utelukket:/ får titte litt til

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Jeg ville tatt en seriøs titt på Primare A30.5 Effektforsterker. Dette er en meget god og nøytral forsterker, til en meget fornuftig pris.
    ja er nok en kraftkar det der, men tror jeg skal satse litt høyere enn den

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

O
    hmm, l-sound sa at dette var en super kombo og jeg ville få et sjikkelig løft i anlegget, og Rotel trodde jeg var ganske så brukbare forsterkere, de nye altså:/ Har ikke sånn peiling,så skal ikke påstå noe:P

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roksanen som jeg hadde er gått ut.Jeg sier ikke at Yamaha låter bra på klipsch????,får det gjør det ikke i mine ører.

O
    Har hørt at Yamaha skal være en av de beste komboen med Klipsch :O,syns jeg ser til stadighet at de med klipsch surroundoppsett har Yamaha

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt at Yamaha skal være en av de beste komboen med Klipsch :O,syns jeg ser til stadighet at de med klipsch surroundoppsett har Yamaha
    Har vert med å sette opp Klipsch RF83 med Yamaha reciever og Micromega effekt: HD Micromega
    Den hadde hvertfall ikke problemer med å ha kontroll på de store høytalerene og det låt helt rått.
    Ser noen nevner Klipsch ikke passer med digitale forsterkere men nå er det jo langt ifra slik at alle forsterkere basert på slik teknologi låter likt.
    Noen kombinasjoner drar nytte av den nøytrale lyden som kan komme fra nettopp den typen teknologi i kombinasjon med en god pre med litt andre styrker. Har hørt mye klipsch, men ikke kombinasjoner som var noe bedre enn Yamaha med Micromega effekt. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Har vert med å sette opp Klipsch RF83 med Yamaha reciever og Micromega effekt: HD Micromega
    Den hadde hvertfall ikke problemer med å ha kontroll på de store høytalerene og det låt helt rått.
    Ser noen nevner Klipsch ikke passer med digitale forsterkere men nå er det jo langt ifra slik at alle forsterkere basert på slik teknologi låter likt.
    Noen kombinasjoner drar nytte av den nøytrale lyden som kan komme fra nettopp den typen teknologi i kombinasjon med en god pre med litt andre styrker. Har hørt mye klipsch, men ikke kombinasjoner som var noe bedre enn Yamaha med Micromega effekt. :-D
    ja var liksom det jeg hadde fått intrykket av at det var bra kombo denne micromega, er dette og klasse D effekt, og denne må vel importeres? :/

Side 1 av 7 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •