Effektforsterker til Klipsch RF-63?:) - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 139
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hustlin
    Hvordan er totalpris(m/avgifter) på klipsch fra ebay kontra å kjøpe i Norge hos en forhandler?
    Kjøpte RC-64 ny fra forhandler og fikk den tilsendt med UPS. Da kostet den 6500 totalt med alt. Sparte ikke så mye da.

Men så kom jeg kom over et brukt par RF-63 på ebay, som visstnok skal være i meget god stand til 800 bucks. Skulle egentlig vente med å handle inn RF-63 da jeg for tiden er student, men til den prisen klarte jeg ikke motstå.:-D Totalt kommer disse på 8000.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

import

eg handlett ifra tyskland! vi handlett 2 par 63(eg og en kompis) og det kom på 12300 pr mann inkl frakt og moms, vil si det er en grei pris

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merker at min RXV3900 mangler noe når jeg drar på og ønsker bare for sikkerhetsskyld å gi mine RF63-er noe mer mat …

Om det er mono, stereoblokker, nytt eller brukt spiller ingen rolle, men vil helst ikke bruke mer enn ca 12k (absolutt smertegrense er 15k).
    Har sett noe på 2x Abrahamsen V4, Parasound A21 (tvilsomt om jeg får tak i en med mitt budsjett) men er åpen for det meste (er noe skeptisk på rør da).

Bruksområdet er for det meste film (80%) og noe musikk (20%).
    Selv om mine RF63-er er alt annet enn innspilt så vil jeg helst ikke ha én som har en hissig diskant e.l.

Takker

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kutt ut receiver som forforsterker. Da først vil du oppleve godlyden fra dine RF-63 (eller andre for den saks skyld). Det som går tapt i signalveien før effektforsterker får man ikke igjen uansett kreative og gode løsninger der...

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jo de en del av et surround-oppsett så å bytte ut receiver med stereo-pre e.l. kommer ikke på tale.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Gå da for 1 A21 eller 2 V4.0. Så lar du det gå 6 måneder, og prøv en dedikert forforsterker til en av de to ... så tenker du; dæven ... låt RX-V3900 så crappy (i stereo). ... til film; helt konge.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat nå er film så mye mer moro enn musikk at jeg tror jeg får vente med stereo-oppsett
    Etter å ha hørt og sett Abrahamsen V5 så hadde jeg opprinnelig tenkt å gå for et par av de, men de kommer ikke før utpå vårparten så da gjelder det å finne noe som er ute nå.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Akkurat nå er film så mye mer moro enn musikk at jeg tror jeg får vente med stereo-oppsett
    Etter å ha hørt og sett Abrahamsen V5 så hadde jeg opprinnelig tenkt å gå for et par av de, men de kommer ikke før utpå vårparten så da gjelder det å finne noe som er ute nå.
    Jeg gikk for A21 jeg, blir postet på mandag. Så skal jeg se om jeg får bestillt RF-63 til slutten av uken =) gleder meg som en unge!

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Kutt ut receiver som forforsterker. Da først vil du oppleve godlyden fra dine RF-63 (eller andre for den saks skyld). Det som går tapt i signalveien før effektforsterker får man ikke igjen uansett kreative og gode løsninger der...
    +1

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Få håpe for guds skyld du ikkje er en selger

Synes eg høre deg i en eller annen elektronikk sjappe og noen kjem inn og spør om råd til en ny 42 tommer plasme
    "ja da vill eg anbefale deg å se på denne miele vaskemaskinen den er meget bra liksom"

Hva med å høyre eller lese hva folk spør om og svare på det ikkje anbefale å bygge en ny garasje til bmw isteden...

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan tror dere 2x Abrahamsen V4 vil klare seg til RF-63?

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jo de en del av et surround-oppsett så å bytte ut receiver med stereo-pre e.l. kommer ikke på tale.
    nå vil du jo med en intergrert forsterker kunne bruke den til begge deler da!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører selv både stereo-pre og receiver mot samme effektforsterker og fronter som er en del av et surround oppsett.
    Har moddet inn en bypass i preen, slik at signalet fra receiver går direkte til effekten når pre er i power-down.
    Dette fungerer fint, og endel moderne preamps har slik bypass innebygget. Tror det kalles prosessor input e.l.

Min erfaring er at lyden fra en stereo pre ikke kan sammenlignes med lyden fra en receiver som pre.

Newcomer To.H sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bønna
    Kjører selv både stereo-pre og receiver mot samme effektforsterker og fronter som er en del av et surround oppsett.
    Har moddet inn en bypass i preen, slik at signalet fra receiver går direkte til effekten når pre er i power-down.
    Dette fungerer fint, og endel moderne preamps har slik bypass innebygget. Tror det kalles prosessor input e.l.

Min erfaring er at lyden fra en stereo pre ikke kan sammenlignes med lyden fra en receiver som pre.

Har du gjort dette selv eller er dette blitt gjort hos en av tekniker. Har en Frontline pre som jeg kunne tenkt meg å få gjort det samme med

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    nå vil du jo med en intergrert forsterker kunne bruke den til begge deler da!
    Har sett litt på noen som har en form for "home theater-"inngang, men er uansett ikke en integrert forsterker jeg vil ha.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av To.H
    Har du gjort dette selv eller er dette blitt gjort hos en av tekniker. Har en Frontline pre som jeg kunne tenkt meg å få gjort det samme med
    Har kuttet og strappet lit selv ja Thule preampen hadde flust med ledige tape inn/ut med tilhørende releer, så det var bare å legge in et par coaxer og lage litt ny logikk rundt releene. Du kommer langt med skalpell, pinsett og og en god loddebolt

Newcomer To.H sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bønna
    Har kuttet og strappet lit selv ja Thule preampen hadde flust med ledige tape inn/ut med tilhørende releer, så det var bare å legge in et par coaxer og lage litt ny logikk rundt releene. Du kommer langt med skalpell, pinsett og og en god loddebolt

Ok,takk for svar,tror jeg får sende den inn til en som kan dette litt bedre enn meg.:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kutt ut receiver som forforsterker. Da først vil du oppleve godlyden fra dine RF-63 (eller andre for den saks skyld).
    Fordelen med romkorreksjon, spesielt med tanke på integrering av sub samt retting av frekvensresponsen kan i mange tilfeller gi mer enn et "kortest mulig signalvei" oppsett. Utsagnet ditt finner jeg derfor bombastisk og lite nyansert. Det vil ikke alltid stemme.

Ja, jeg har selvsagt erfaring og mulighet til å svitsje mellom de to ytterlighetene for med korte mellomrom og volumjustert kunne sammenligne epler mot epler.

Hvilket oppsett jeg til en hver tid foretrekker avhenger litt av musikk og innspilling. Begge oppsettene har sine styrker og svakheter.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ivaols
    Fordelen med romkorreksjon, spesielt med tanke på integrering av sub samt retting av frekvensresponsen kan i mange tilfeller gi mer enn et "kortest mulig signalvei" oppsett. Utsagnet ditt finner jeg derfor bombastisk og lite nyansert. Det vil ikke alltid stemme.
    Problemet med romkorreksjon i reciverer er at man må bruke DACen i reciveren. Har man en god DAC i CD-spiller fks, så får man ikke glede av denne, da signalet alikevell blir konvertert i reciveren.

Har man et vanskelig rom så kan det positive med romkorreksjonen alikevell overgå ulempene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan tror dere 2x Abrahamsen V4 vil klare seg til RF-63?
    BUMP!
    Lurer også på dette! Evt en v4 og en v2 som har Av inngang!

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •