Effektforsterker til Klipsch RF-63?:) - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 139
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Effekt forsterker til rf63!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    RF-63 vil ha en skikkelig rørforsterker...
    Det finnes ingen transitor forsterker uansett pris som får frem lyden i RF-63 og Klipsch generelt som rør...det er trist og lese her inne på forumet at de flest bruker masse watt og transistorer på klipsch!!!!
    Går dere inn på hifisentralen.no så er det så og si ingen som bruker annet enn rør med unntak av eldre marantz osv.
    Er dere fornøyd så ok men trist og lese om alle de med høytalere som rf63 som ikke er i nærheten å få frem potensialet i disse suverene høytalerne
    +1

O

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Effekt forsterker til rf63!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    RF-63 vil ha en skikkelig rørforsterker...
    Det finnes ingen transitor forsterker uansett pris som får frem lyden i RF-63 og Klipsch generelt som rør...det er trist og lese her inne på forumet at de flest bruker masse watt og transistorer på klipsch!!!!
    Går dere inn på hifisentralen.no så er det så og si ingen som bruker annet enn rør med unntak av eldre marantz osv.
    Er dere fornøyd så ok men trist og lese om alle de med høytalere som rf63 som ikke er i nærheten å få frem potensialet i disse suverene høytalerne
    jeg skjønner hva du sier, og det er en gjenganger, men folk er forskjellig og liker derfor forskjellige ting! Jeg har f.eks lest at du synes RF82 er mye bedre enn f.eks RF83/63 av deg her på forumet i rom under 20-25kvadrat. jeg har både RF82 OG RF83 og har tatt meg ut litt tester for å sjekke bedre ut (erfaringer gjør bare klokere) og jeg mener bastant at RF82 helt klart hadde holdt i massevis, men fremdeles var RF83 merkbart bedre enn RF82, selv i rom helt ned ned 14kvadrat. Igjen - smak og behag.

hadde jeg hatt et rent stereo oppsett jeg skulle brukt mine Klipscher til, hadde jeg nok vurdert rørforsterker mye sterkere enn jeg pr dags dato gjør. At det funker er hevet over enhver tvil - da spesielt til musikk synes jeg.

Til film derimot synes jeg at et stor, kraftig og strømsterk transistor effekt er mer underholdende, dvs den sparker mye hardere og mer brutalt for seg - noe jeg liker veldig godt til film! Igjen - smak og behag..
    Nå liker jeg også godt det trøkket man da får til musikk, og da er det transistor som er mest interessant i et oppsett som også brukes mye til film (jeg mener da at transistor forsterkeren MÅ halle mot det mørke klangen og ha fylde, ellers er ikke det noe tess)

Det skal dog sies at jeg vurderer å handle meg en rørforsterker til mine RF82, som hovedsakelig blir brukt til TV/stereo/musikk, og da er faktisk rør litt mer verdt å gå..

Personlig synes jeg at man bør ta i vurderingen hva folk ønsker, og hva som blir nevnt som deres preferanser, ettersom folk faktisk ikke nødvendigvis deler samme syn..

Hadde pengene strekt til hadde jeg nok hatt en seriøs Rørforsterker til musikk, og noe skikkelig kvalitets transistor til filmdelen..

Det som hvertfall er hevet over en hver tvil for min egen del er at Klipsch fortjener så mye mer enn en receiver, dette merket jeg meget godt etter at jeg solgte min effektforsterker, og kun bruker receiver i påvente på ny effektforsterker!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok når jeg mente at RF82 var bedre så mente jeg at du fikk mer ut av RF82 i forhold til pris og rom størrelse men mener du at du får bedre kraftigere bass med en kraftig transistorforsterker enn rør!!!

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok når jeg mente at RF82 var bedre så mente jeg at du fikk mer ut av RF82 i forhold til pris og rom størrelse men mener du at du får bedre kraftigere bass med en kraftig transistorforsterker enn rør!!!
    jeg er faktisk ganske enig i det, selv om det er litt ot, RF82 er kanskje til og med et bedre kjøp enn RF83/63, til prisen spiller den rett og slett rått, og passer til også store rom!

ikke nødvendigvis "bedre" eller "kraftigere" men føler at kontrollen på høye volum, når det virkelig smeller til på film, så er transistor et meget bra valg, så sant de ikke har lys klang..

jeg digger virkelig hestesparkbassen i Klipsch såvel som lydbildet og dynamikken generelt, men hestesparkbassen kommer som oftest i film når volumet er høyt, og har til gode å oppleve dette på samme måte med rør, nå skal det sies at jeg opererer med priser på 40-50 000 osv på forsterker, selv om det selvsagt ville vært en drømmesituasjon, og hadde lommeboka tillatt det, ville jeg sett nærmere på noe stort noe fra McIntosh, som jeg likte meget godt ( masse krefter og bra match i mine ører) men i det prisleiet er jeg nok ikke på..

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rør vs transistor på Klipsch... :roll:

Rør forbinder jeg med vinyl og musikk som (gammel)rock/pop, blues, jazz, country, orkester osv...

Klarer rørforsterkere å fremskaffe det samme trykket/dynamikken på elektronisk musikk som trance, rave, house osv?

Og så er det jo ikke alle som bruker høyttalerne for å høre på musikk, jeg for min del bruker anlegget kun til film/tv og spilling...

Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Til film derimot synes jeg at et stor, kraftig og strømsterk transistor effekt er mer underholdende, dvs den sparker mye hardere og mer brutalt for seg - noe jeg liker veldig godt til film! Igjen - smak og behag..
    Nå liker jeg også godt det trøkket man da får til musikk, og da er det transistor som er mest interessant i et oppsett som også brukes mye til film

Personlig synes jeg at man bør ta i vurderingen hva folk ønsker, og hva som blir nevnt som deres preferanser, ettersom folk faktisk ikke nødvendigvis deler samme syn..
    +1

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega

Rør forbinder jeg med vinyl og musikk som (gammel)rock/pop, blues, jazz, country, orkester osv...

Klarer rørforsterkere å fremskaffe det samme trykket/dynamikken på elektronisk musikk som trance, rave, house osv?

Og så er det jo ikke alle som bruker høyttalerne for å høre på musikk, jeg for min del bruker anlegget kun til film/tv og spilling...

+1
    Det kreves en helt annen lydkvalitet på film så rør får en annen betydning til den slags bruk men du kjøper ikke de bedre klipschene kun for film! hele Heritage serien samt RF63-83 er sinnsyke både på film og musikk men for all del la de få utfoldelse i 2 kanal musikk

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kreves en helt annen lydkvalitet på film så rør får en annen betydning til den slags bruk men du kjøper ikke de bedre klipschene kun for film! hele Heritage serien samt RF63-83 er sinnsyke både på film og musikk men for all del la de få utfoldelse i 2 kanal musikk
    Hvorfor ikke? De er myyye bedre på film/spill lyd enn noe annet jeg har hørt, men nå skal det nå også sies at jeg hører særdeles lite på musikk i hele tatt...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke? De er myyye bedre på film/spill lyd enn noe annet jeg har hørt, men nå skal det nå også sies at jeg hører særdeles lite på musikk i hele tatt...
    Klipsch er etter min mening det beste du får både til film og musikk så den saken er grei...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Har bestillt en emotiva xpa-5 nå Thomas, kan ta den med bort til Haua ved påsketider om du vil teste en på dine høytalere:-D
    hvis eg gidde å kobla om, mye stress:P

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja jeg skal ikke uttale meg om hva som er best av rør og tansistor, for er ikke mage rør jeg har hørt, men som sagt tiligere i tråden, alle har sin egen smak sine og meninger:smile: jeg holder en hånd på trasistor, men det er nok p.g.a jeg nesten ikke har hørt rørforsterkere, er ny innen hifi. Men det blir nok til at jeg tester ut denne parasounden (New Classic 5250) først

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch er etter min mening det beste du får både til film og musikk så den saken er grei...
    +1

Jeg skal være første til å innrømme at jeg KAN skjønne grunnen til de som ikke er like begeistret for Klipsch, som vi i denne tråden er, men vi som liker denne lydsignaturen, er desto mer forelsket.

Prøve å gå "tilbake" til B&W f.eks, og det ble altfor rolig, dempet og "kjedelig", ja, til og med uengasjerende.

Klipsch spiller fletta av alt mine ører har hørt på film, og jeg rett og slett DIGGER driver Klipsch har til musikk! jeg synes Klipsch spiller rolig avbalansert musikk på samme nivå som mye annet, men til gjengjeld når bassen, farta og trøkket fra dance,trance,r&b,rap etc kommer, så er det lite som er underholdende som Klipsch!

Jeg har funnet min livspartner i RF83, eneste som er litt dumt er at jeg "ikke klarer" å selge RF82 heller dersom jeg skulle ønske å kjøpe annet etterhvert - siden jeg er like fornøyd med de! oppgraderingene mine blir forbehold annet fra Klipsch eller nytt på elektronikksiden en goood stund fremover!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

+1
    Jeg må si jeg også var litt forutintatt vedr hvilken musikk jeg kunne spiller på rør. Må si Yello på MC 275 og RF 82 er bare helt rått. Den er kjapp nok og dundrer til på Metallica feks. Det er på Jazz, Blues og syngedamer ( Katie med Lua feks ) Akustisk og prog jeg virkerlig synes rørlyden kommer frem men den står ikke tilbake for gode transistorer på moderne musikk. Har også brukt min i film og spilloppsett og det har fungert helt glimrende. Men du må ha krefter så klart.

Active hustlin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baya
    Jeg venter også på RF-63 som jeg har bestilt fra ebay, og jeg har også RC-64. Jeg har kjøpt inn Parasound New Classic 5250 med denne frontrekka i tankene. Etter hva jeg har lest her og på avsforum.com så skulle dette gi en meget god match. Parasound har en varm klang og kan visstnok sammenlignes med klangen i rørforsterkere.
    Hvordan er totalpris(m/avgifter) på klipsch fra ebay kontra å kjøpe i Norge hos en forhandler?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På RF-63 er det en ting som er høytalerne verdig og det er en rørforsterker...

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hustlin
    Hvordan er totalpris(m/avgifter) på klipsch fra ebay kontra å kjøpe i Norge hos en forhandler?
    Mine beregninger fra tidligere tilsa at det er lite å hente ved å handle Klipsch i USA på generell basis. Men dersom du kommer over en billig auksjon på Ebay kan det nok lønne seg. Du må huske på frakt og moms.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hustlin
    Kontakt tv boden i sverige,er jo en utrolig bra kurs nå...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja tror du har fått fram det argumentet nå hehe..

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomas900
    ja tror du har fått fram det argumentet nå hehe..
    +1

Greit at du synes det Eddie men det trengs jo ikke å gjentas annet hver innlegg 8)

Kan du ikke heller fortelle om hvilken transistorforsterker du synes funker best på Klipsch heller? Ikke alle som er modige nok til å kjøpe rør første gang...

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har hvertfall gode erfaringer med Parasound NC2250, og forøvrig også Parasound Halo A23/21

etter jeg hadde halo, kjøpte jeg meg Emotiva, og mener at den var en bra match til Klipsch, med mye krefter og godt driv.

Halo var noe bedre til musikk, men koster da også mange ganger mer.

til film var Emotiva vel så bra, og det til en meget hyggelig pris.

Har også hørt at vincent skal passe bra, spes med hybrid (rør) eller noe slikt - har dog ikke hørt det selv..

Jeg skal hvertfall ha med en Emotiva igjen, aller helst en XPA-5 :-)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    jeg har hvertfall gode erfaringer med Parasound NC2250, og forøvrig også Parasound Halo A23/21

etter jeg hadde halo, kjøpte jeg meg Emotiva, og mener at den var en bra match til Klipsch, med mye krefter og godt driv.

Halo var noe bedre til musikk, men koster da også mange ganger mer.

til film var Emotiva vel så bra, og det til en meget hyggelig pris.

Har også hørt at vincent skal passe bra, spes med hybrid (rør) eller noe slikt - har dog ikke hørt det selv..

Jeg skal hvertfall ha med en Emotiva igjen, aller helst en XPA-5 :-)
    Skal du først ha transistor så er jeg enig i det meste du skriver...

Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •