Effektforsterker til Klipsch RF-63?:) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 139
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Og der har du nok hovedgrunnen til at merket du har ekskludert, Emotiva, finnes ofte på brukten.
    De er jo solgt i et rimelig stort antall til "avforum-innbyggere" i løpet av det siste året. Når prisen er så lav som den er, er det mange som kjøper for å prøve.
    Noe varierende kvalitet er det nok.

Det spesielle med Emotiva er at de selges for høyere pris brukt enn det de koster ny..
    Ja stemmer nok det, jeg skal kjøpe noe som jeg kan ha i mange år, ikke bare før å prøve

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Tror nå Vincent SP-993 til Kr. 22.495,- kunne hatt noe forseg også jeg da.
    Jeg kjenner ikke så mye til Rotel's nye serier desverre, men den yamaha/micromega kombinasjonen kan annbefales.
    Ellers kan jeg skjønne om man har lyst på ekstra krefter til fronter og kanskje senter, men syns vel man absolutt burde prioritere effekt til frontrekka og la recieveren drive resten.
    Det er vel forrøvrig: PW 400 klasse D UcD effektforsterker. Balanserte og ubalanserte innganger. Biampfunksjon. 400w til 18.500,- jeg tenkte på fra Micromega, og det er Midgard Audio som fører dem.
    Har sett på den Men var helst ute etter en 5.kanals effekt. Hadde en forholdsvis stor effekt på frontene på det gamle anlegget, da kunne jeg ikke høre bakhøytalerene og senteren, for frontene spilte så voldsomt:P

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomas900
    Ja stemmer nok det, jeg skal kjøpe noe som jeg kan ha i mange år, ikke bare før å prøve
    Går det an???
    8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Går det an???
    8)
    hehe, ja det var det:P prøve å ha den i noen år da skulle aldri fått dilla på hifi, lønningene forsvinner fortere enn de kommer inn på div. utstyr:P

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett på den Men var helst ute etter en 5.kanals effekt. Hadde en forholdsvis stor effekt på frontene på det gamle anlegget, da kunne jeg ikke høre bakhøytalerene og senteren, for frontene spilte så voldsomt:P
    Jeg hadde samme filosofi og kjøpte 5-kanals effektforsterker. Men jeg har aktive Bose 2.1 høyttalere til side-surround på 2x50w+200w og de henger fint med frontrekka som får 250w hver. De siste 2x250w driver baksurround, men de er jo nesten aldri i bruk siden jeg har så få 7.1 filmer. :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Jeg hadde samme filosofi og kjøpte 5-kanals effektforsterker. Men jeg har aktive Bose 2.1 høyttalere til side-surround på 2x50w+200w og de henger fint med frontrekka som får 250w hver. De siste 2x250w driver baksurround, men de er jo nesten aldri i bruk siden jeg har så få 7.1 filmer. :???:
    å, så de holder følge altså var kanskje litt annerledes med mine, er kanskje litt mer pinglete enn dine? Var noen små JBL jeg hadde

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    å, så de holder følge altså var kanskje litt annerledes med mine, er kanskje litt mer pinglete enn dine? Var noen små JBL jeg hadde
    Det er ikke akkurat store greiene jeg har, BOSE Acoustimass 5. Du ser de på tråden min under.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke akkurat store greiene jeg har, BOSE Acoustimass 5. Du ser de på tråden min under.
    Nei de var ikke så store akuratt, men hvis de gjør jobben sin så er det jo bra

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns det høres litt rart ut, men at du skulle trenge noe mer enn Yamaha 3900 på surround høytalere syns jeg virker svært lite sannsynlig. Dersom det potensielt kunne blitt et problem så ville man kunne løse det på en bra måte med justeringsmulighetene man har på den recieveren, men husk på at den recieveren er dimensjonert for å drive et surround system av bra størrelse alene og at om det dreier seg om klipsch så er også surround høytalerene deres meget lettdrevne.
    Når jeg hørte RF83, RC64 og RS52 i surround med Yamaha 3900 og micromega hadde verken senter eller surround høytalere noe problemer med å spille høyt nokk. Om man skal oppgradere med ekstra effekt så må jo noe av poenget være å fordele arbeidsmengden på de forsterkerene man har til disposisjon, du trenger ikke 250w på alle kanaler i surround, da er det bedre å gi frontene og senteren best mulige forrutsetninger og la recieveren gjøre noe av forsterker jobben. Selv bruker jeg ingen annen effekt enn hva Yamaha Z7 kan gi og det skorter ikke på kreftene.
    Skal forrøvrig nevnes at jeg har hørt 3900 på Klipsch, MonitorAudio, mordaunt short, ADAM audio, Dynavoice, XTZ og PSB, alle gulvstående modeller som ble drevet bra av den recieveren. Har sikkert hørt flere også, men poenget mitt er at dersom du går for en reciever ala 3900 så er det unødvendig å bekymre seg for at recieveren ikke skal klare å henge med når den bare driver surround kanalene.
    Dersom du er fast bestemt på å gå for 5kanals effekt forsterker så burde du se deg omkring etter en surround preamp og ikke en kraftig reciever.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jo 663 en enklere sak enn den det dreier seg om her, men 250w på en enkel 6"s SVS stativhøytaler er ganske bortkastet spør du meg.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jo 663 en enklere sak enn den det dreier seg om her, men 250w på en enkel 6"s SVS stativhøytaler er ganske bortkastet spør du meg.
    Jeg er klar over at forsterkeren er overkill til surroundene, ja. Jeg bestilte i utgangspunktet en 1572 for å ha på frontene, men den ble flere måneder forsinket og det hadde jeg ikke tålmodighet til så da ble det en 1575 i stedet. Og tror jeg nok at den får ut det meste som bor i de høyttalerne jeg har. Og så har den greit med krefter så jeg slipper å tenke på det den dagen det skal inn nye høyttalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns det høres litt rart ut, men at du skulle trenge noe mer enn Yamaha 3900 på surround høytalere syns jeg virker svært lite sannsynlig. Dersom det potensielt kunne blitt et problem så ville man kunne løse det på en bra måte med justeringsmulighetene man har på den recieveren, men husk på at den recieveren er dimensjonert for å drive et surround system av bra størrelse alene og at om det dreier seg om klipsch så er også surround høytalerene deres meget lettdrevne.
    Når jeg hørte RF83, RC64 og RS52 i surround med Yamaha 3900 og micromega hadde verken senter eller surround høytalere noe problemer med å spille høyt nokk. Om man skal oppgradere med ekstra effekt så må jo noe av poenget være å fordele arbeidsmengden på de forsterkerene man har til disposisjon, du trenger ikke 250w på alle kanaler i surround, da er det bedre å gi frontene og senteren best mulige forrutsetninger og la recieveren gjøre noe av forsterker jobben. Selv bruker jeg ingen annen effekt enn hva Yamaha Z7 kan gi og det skorter ikke på kreftene.
    Skal forrøvrig nevnes at jeg har hørt 3900 på Klipsch, MonitorAudio, mordaunt short, ADAM audio, Dynavoice, XTZ og PSB, alle gulvstående modeller som ble drevet bra av den recieveren. Har sikkert hørt flere også, men poenget mitt er at dersom du går for en reciever ala 3900 så er det unødvendig å bekymre seg for at recieveren ikke skal klare å henge med når den bare driver surround kanalene.
    Dersom du er fast bestemt på å gå for 5kanals effekt forsterker så burde du se deg omkring etter en surround preamp og ikke en kraftig reciever.
    ja hadde nok ikke trengt en så dyr å stor reciver, men nå står den her,vil ikke bytte den ut med det første Men hadde egentlig sett for meg en 5-kanaler, og hvis jeg kjøper en 2-kanaler til bare frontene, så har jeg bare reciveren til å drive den store senteren:/ Den burde også få noe ekstra om frontene får det:P

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja hadde nok ikke trengt en så dyr å stor reciver, men nå står den her,vil ikke bytte den ut med det første Men hadde egentlig sett for meg en 5-kanaler, og hvis jeg kjøper en 2-kanaler til bare frontene, så har jeg bare reciveren til å drive den store senteren:/ Den burde også få noe ekstra om frontene får det:P
    Ideelt sett er det best å ha effekt til senter også, men sist jeg fikk en demo med den senteren var det da altså kunn ekstra effekt på to kanaler og Yamaha 3900 gjorde en meget god jobb med å drive den store senteren.
    Ekstra effekt kom kanskje aller mest til sin rett når det dreide seg om musikk delen. Jeg skal ikke si at jeg har de mest fintunede ørene, men med effekt på frontene virket det til å bli mer kontroll i hele kinoen. Virket til at kraft reservene i yamahaen kom serlig senteren til gode når frontene ikke lenger fikk strømmen derfra, så The Dark Knight BD og skuddene i starten satt absolutt slik de burde.
    En annen mulighet er som nevnt vincent, Parasound har kanskje ikke mono eller tre kanals forsterkere, men fokuser på frontene så kommer du veldig langt, Gruba skulle jo også egentlig ha en stereo forsterker, syns det virker fornuftig. Skal jeg selv ha oppgradering blir det en integrert forsterker som effekt til frontene for å undersøke om jeg kan bedre ytelsen i stereo noe serlig.

*edit Primare A30.3 kan kanskje være noe, men jeg har ikke personlig noe erfaring med den forsterkeren.
    Jungson har jeg testet en preamp fra selv, skal gi mye valutta for pengene .
    Om det er effekt som står i høysetet så kunne kanskje 3xXTZ Class-AP100 vert noe, 15k for tre av dem (1x370W 8 Ohm RMS)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ideelt sett er det best å ha effekt til senter også, men sist jeg fikk en demo med den senteren var det da altså kunn ekstra effekt på to kanaler og Yamaha 3900 gjorde en meget god jobb med å drive den store senteren.
    Ekstra effekt kom kanskje aller mest til sin rett når det dreide seg om musikk delen. Jeg skal ikke si at jeg har de mest fintunede ørene, men med effekt på frontene virket det til å bli mer kontroll i hele kinoen. Virket til at kraft reservene i yamahaen kom serlig senteren til gode når frontene ikke lenger fikk strømmen derfra, så The Dark Knight BD og skuddene i starten satt absolutt slik de burde.
    En annen mulighet er som nevnt vincent, Parasound har kanskje ikke mono eller tre kanals forsterkere, men fokuser på frontene så kommer du veldig langt, Gruba skulle jo også egentlig ha en stereo forsterker, syns det virker fornuftig. Skal jeg selv ha oppgradering blir det en integrert forsterker som effekt til frontene for å undersøke om jeg kan bedre ytelsen i stereo noe serlig.

*edit Primare A30.3 kan kanskje være noe, men jeg har ikke personlig noe erfaring med den forsterkeren.
    Jungson har jeg testet en preamp fra selv, skal gi mye valutta for pengene .
    Om det er effekt som står i høysetet så kunne kanskje 3xXTZ Class-AP100 vert noe, 15k for tre av dem (1x370W 8 Ohm RMS)
    ja det blir nok litt bedre når reciveren får avbelasting fra frontene Parasound har ikke 3-kanals tror jeg men de har mono skulle jeg tro. Syns jeg har dett det når jeg har vert innom noen sider jeg får tenke litt til ,men må si det er Parasound New Classic 5052 som frister nå

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tror ikke det er noe for meg, var ikke de jeg hadde sett meg ut:/

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....Dersom du er fast bestemt på å gå for 5kanals effekt forsterker så burde du se deg omkring etter en surround preamp og ikke en kraftig reciever.
    Enig. Bedre å la en effekforsterker ta seg av effekten og la en surroundprosessor ta seg av signalbehandlingen. Da rendyrker man komponenetens oppgave.

Dessuten kan det være greit med en effektforsterker som tåler oppgradering til store bakhøytalere. Jeg synes også det kan være spennende og eksperimentere litt med surroundlyd når jeg høre på musikk (Dolby Pro Logic II, osv...). Til visse typer musikk kan dette gi et fantastisk lydbilde og da er det greit at det er lik lydsignatur på alle høytalere.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det blir nok litt bedre når reciveren får avbelasting fra frontene Parasound har ikke 3-kanals tror jeg men de har mono skulle jeg tro. Syns jeg har dett det når jeg har vert innom noen sider jeg får tenke litt til ,men må si det er Parasound New Classic 5052 som frister nå
    De har ingen mono i New Classic serien og heller ingen som heter 5052, det er da enten 5125 du tenker på eller 5250 som er den største i den serien.

Jeg nevnte XTZ mer som en ide enn som et faktisk forslag, kan skjønne at det ikke er på toppen av lista. Uansett ville ikke jeg gjort samme prioriteringene som deg med tane på å kjøpe effekt til alle kanaler samtidig som du har en ny Yamaha 3900 stående, missforstå meg rett yamahaen er bra som pre også, men noe så bortkastet som å ha en reciever som har en såpas bra effekt del og ikke bruke den i det heletatt...
    Da lurer jeg litt på hvorfor man skal kjøpe en "Hjemmekinoens muskelbunt" (som lyd og bilde kaller blant annet denne).

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har ingen mono i New Classic serien og heller ingen som heter 5052, det er da enten 5125 du tenker på eller 5250 som er den største i den serien.

Jeg nevnte XTZ mer som en ide enn som et faktisk forslag, kan skjønne at det ikke er på toppen av lista. Uansett ville ikke jeg gjort samme prioriteringene som deg med tane på å kjøpe effekt til alle kanaler samtidig som du har en ny Yamaha 3900 stående, missforstå meg rett yamahaen er bra som pre også, men noe så bortkastet som å ha en reciever som har en såpas bra effekt del og ikke bruke den i det heletatt...
    Da lurer jeg litt på hvorfor man skal kjøpe en "Hjemmekinoens muskelbunt" (som lyd og bilde kaller blant annet denne).
    Nei ingen i new classic som er mono, men jeg mente bare at parasound har monoforsterkere.. Ja var 5250 mente

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei ingen i new classic som er mono, men jeg mente bare at parasound har monoforsterkere.. Ja var 5250 mente
    Nå var ikke det poenget med mitt innlegg, men uansett regner jeg ikke med at monoblokker til 37 299,- innenfor budsjettet ditt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var ikke det poenget med mitt innlegg, men uansett regner jeg ikke med at monoblokker til 37 299,- innenfor budsjettet ditt.
    Nei, det blir litt for dyrt er jeg redd:/

Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •