reciever + effektf. eller kun dyrere reciever? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 53 av 53
    Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    MCACC skal være bedre på LX82 og dette er grunn nok til at jeg skal bestille en LX82 for å prøve! Er spendt hva som er forskjellen. Har fått ok lyd i høytalerne nå å men vil selvsagt ha enda bedre!
    Har ikke klart å lese meg til noen detaljer om dette. Link til noe sted det står hva som er annerledes? Eller er det bare anmeldere som synes den funker bedre?
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener en kan lese det utav spec på fra Pioneer.no når en sammenligner. Får ikke linket. Pioneer: Sammenlikne produkter mellom LX90 og LX82 så ser en at LX82 har multi MCACC bla. Kommer med en rapport når jeg får recivern.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nevnt det i en annen tråd, men nevner det igjen.
    Det er da ikke noe veldig stort poeng i å oppgradrer til en reciever som Pioneer 82 om man alikevel skal ha en fem kanals effektforsterker i samme slengen.
    De høytalerene som er nevnt er forrholdsvis vanlige høytalere som ikke stiller noen helt spesielle krav av forsterkeren, ingen grunn til å kjøpe til sammen 10 forsterker kanaler for å bruke 5.
    I dette tilfellet her ville jeg sett meg omkring etter et godt tilbud på en Pioneer 82 eller Yamaha 3900 som begge har fått en rekke gode tester.
    Droppet ekstra effekt i dette tilfellet og kanskje gått for en stereo forsterker senere dersom du ønsker ennå bedre ytelse i stereo.
    De recieverene som er nevnt er begge kratftige nok til en stor hjemmekino.

At disse recieverene skal yte over 200w stiller jeg meg derimot tvilende til, men de har alikevel rikelig med krefter for de aller aller fleste.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Mener en kan lese det utav spec på fra Pioneer.no når en sammenligner. Får ikke linket. Pioneer: Sammenlikne produkter mellom LX90 og LX82 så ser en at LX82 har multi MCACC bla. Kommer med en rapport når jeg får recivern.
    MCACC står for Multi-Channel Acoustic Calibration Circuit, så Multi MCACC høres jo litt pussig ut.

Multi Multi-Channel Acoustic Calibration Circuit?

EDIT: Såvidt jeg kan se har LX-82 9bånds Advanced MCACC, det er det samme som LX-81.
    --
    Thorbjørn

Newcomer DKH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    En løsning du også bør kikke på er liten reciever og en god integrert forsterker med HT-bypass. Hegel H100 er nok et godt alternativ til dine Concept, men ser den er satt opp til 16k igjen (den lå på 12k for en liten stund siden). Fordelen med siste løsning er at du får et MYE bedre oppsett i stereo. På film brukes da forsterkeren som en ren effekt. Nevnte H100 vil nok også bli en fin match på dine fremtidige CM5. Testet H200, altså storebroren til H100, på 805S og det låt supert. Masse detaljer og bra holografi.
    Dette låt veldig interessant Geir Arne, men må vel fremdeles ha en reciever med Pre-Out for å få brukt HT-bypass funksjonen. Dermed blir det litt dyrt i denne om gangen, men dette er jo en veldig interessant løsning i fremtiden, ved en senere oppgradering... Litt farlig å titte på Hegel produktene, for de er jo så utrolig lekre at man får jo lyst på de bare av den grunn

En slik løsning med en integrert forsterker alá HegelH100 med HT-bypass, vil det gi en bedre lyd en hvis man hadde koblet på en effektforsterker i noenlunde samme prisklasse (la oss si på Onkyo 1007/3007 eller Pioneer lx72/82)??

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ikke garantere noe her. Men tipper det hadde blitt ganske mye bedre. En liten bonus med H100 er usb-inngang. Da fungerer den som et lydkort for en pc. Og man slipper kostnaden med cd-spiller om du har laptop/htpc f.eks. Eneste sammenligningen jeg har med tanke på det du spurte om er Denon 3808(16k) og Parasound Halo A23(11K) som fikk juling av en H100.

Trodde forresten at 606 hadde pre-out. Hvis ikke skjønner jeg fort det blir dyrt.

Hegel produktene er jeg enig i er lekre. Mye av grunnen til at jeg handlet bl.a. H200. Tror også lydmessig at de matcher concept rimelig godt. Men Hegel var bare ett eksempel. Denon PMA1500 er et annet alternativ til halve prisen. Denne kan også brukes som ren effekt. Sikker mange andre merker også. Så bare å lete rundt. Du mister nok litt watt om du kjøper en integrert til samme pris som du tenkte å bruke på effekt. Men stereo delen kan kansje gjøre opp for mangelen, og vel så det.

Uansett, lykke til.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har testet kombinasjonen Denon AVR 2310 + NAD C275BEE Effektforsterker?

Jeg er glad i musikk og redd for at 2310 ikke gir meg nok kraft til å drive gode fronthøytalere. Kombinasjonen 2310 + C275BEE koster meg litt mindre enn en Denon AVR 4310 vil gjøre.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp en nybegynner..

Har startet bygging av et dedikert hjemmekinorom. Ser at de fleste har en haug med forsterkere. Må jeg ha det??
    Går det an å klare seg kun med en skikkelig receiver? Er fristet av Onkyo TX-NR5007... Hvor store høytaler-pakker klarer denne å drive? Rommet er ca 20 kvm. Jeg skal ha 7.1/2 eller 9.1/2... Sub'ene har vel innebygd forsterker..? Og kun bruke til film. Ikke noe musikk i stereo. Ikke gi meg bare tall, men eksempler på høytalerpakker den klarer å drive. F.eks Klipsch RF/RS/RC serien eller Dali Ikon serien...

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ansgarscos
    Har startet bygging av et dedikert hjemmekinorom. Ser at de fleste har en haug med forsterkere. Må jeg ha det??
    Går det an å klare seg kun med en skikkelig receiver? Er fristet av Onkyo TX-NR5007... Hvor store høytaler-pakker klarer denne å drive? Rommet er ca 20 kvm. Jeg skal ha 7.1/2 eller 9.1/2... Sub'ene har vel innebygd forsterker..? Og kun bruke til film. Ikke noe musikk i stereo. Ikke gi meg bare tall, men eksempler på høytalerpakker den klarer å drive. F.eks Klipsch RF/RS/RC serien eller Dali Ikon serien...
    Den klarer nok det meste du nevner og vel så det. Men den får nok ikke maks ut av høytalerne. På 20kvm holder det nok med 5.2 også. Og kansje noe "høyde" høytalere som denne recieveren gir mulighet for.

Geir Arne

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5007 ser ut til å være nokså kraftig, men lettdrevne høyttalere som Klipsch gjør jo jobben til receiveren lettere.

Newcomer DKH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Vil ikke garantere noe her. Men tipper det hadde blitt ganske mye bedre. En liten bonus med H100 er usb-inngang. Da fungerer den som et lydkort for en pc. Og man slipper kostnaden med cd-spiller om du har laptop/htpc f.eks. Eneste sammenligningen jeg har med tanke på det du spurte om er Denon 3808(16k) og Parasound Halo A23(11K) som fikk juling av en H100.

Trodde forresten at 606 hadde pre-out. Hvis ikke skjønner jeg fort det blir dyrt.

Hegel produktene er jeg enig i er lekre. Mye av grunnen til at jeg handlet bl.a. H200. Tror også lydmessig at de matcher concept rimelig godt. Men Hegel var bare ett eksempel. Denon PMA1500 er et annet alternativ til halve prisen. Denne kan også brukes som ren effekt. Sikker mange andre merker også. Så bare å lete rundt. Du mister nok litt watt om du kjøper en integrert til samme pris som du tenkte å bruke på effekt. Men stereo delen kan kansje gjøre opp for mangelen, og vel så det.

Uansett, lykke til.

Geir Arne
    Jeg må få lov til å takke deg her..
    Dette alternativet ser ypperst interessant ut. Riktignok er det mulig jeg må spare opp litt mer før jeg ser på en slik løsning, men ypperst interessant er det. Hvis dette gir finere lyd enn å koble effektforsterker på en reciever, er det en bedre løsning for meg.
    Dette betyr jo også at jeg kan gå for en billigere reciever med pre-out (som f.eks. onkyo 707/807), da jeg ikke er bundet av at forforsterkeren i de er nødt til å være like gode. (For film vil jeg tro de er absolutt gode nok for meg).
    Jeg ser på dette som positivt også fordi utviklingen i teknologien i hjemmekinoforsterkerne er i stadig utvikling, og det er litt lettere å bytte ut en reciever når den ikke koster 15000. En stereoforsterker som Hegel eller også Denonen du nevner er forsterkere jeg ser kunne hatt en lang fremtid hos meg, og som ikke var blitt nødt til å byttes ut med det første.

Jeg har allikevel lyst til å høre for meg selv hvordan en forsterker som Pioneer lx82 høres ut i stereo, sammenlignet med diverse stereoforsterkere med HT-bypass. Blir jeg meget fornøyd med resultatet i en forsterker alá lx82 eller onkyo 3007, ser jeg dette som det beste alternativt for meg. Men hvis en integrert stereoforterker med HT-bypass bedrer lyden betraktelig vil jeg nok se mer på dette! Tror det er disse to alternativene som seiler opp som favoritter for meg da!

Newcomer DKH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde forresten satt stor pris på om folk kunne kommet med anbefalinger på stereoforsterkere med home theater bypass (eller "power amp direct" og hva de forskjellige produsentene kaller det...)!

Samme hvis noen har hørt både Pioneer lx82 eller Onkyo 3007 og stereoforsterkere som denon PMA-1500, Cambridge 840 i prisklassen 6-10 000, så er jeg veldig mottakelig for meninger hvordan Pioneer og Onkyoen står seg imot disse i stereo...

Newcomer DKH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis noen er interesserte, så har jeg etterhvert blitt mer og mer lysten på å gå for en stereoforsterker med prosessorinngang (hjemmekino-bypass). Jeg er meget usikker på hvem jeg er mest interessert i, men har sett på følgende:
    - Camridge 840 ver.2 (men lurer VELDIG på om det kanskje kommer en 850 snart - og da kanskje med innebygget DAC?? Lov å håpe...)
    - Naim Nait 5i (liker designet og den har fått veldig god omtale, men skulle gjerne hatt innebygget DAC)
    - Denon PMA-1500
    - Abrahamsen Audio V2.0 (utseendet passer desverre ikke helt inn sammen med Cambridge 650C som jeg har).

Hvis jeg satser skikkelig er også Hegel H100 veldig fristende - men denne blir nok litt dyr. Synd H70 ikke har fått HT-bypass...

Hvis noen har noen meninger om nevnte forsterkere, er jeg veldig interessert i de

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •