Logitech Harmony Universalfjernkontroll. Erfaringer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Logitech Harmony Universalfjernkontroll. Erfaringer?

Hei,
    Vurderer å skaffe Logitech Harmony 1100 eller Logitech Harmony Remote 900.

Noen som har testet disse i en hjemmekino setting? Kan man legge vekk de orginale kontrollene? Eller ender man opp med en ekstra kontroll som stort sett kan justere volum og litt annet grunnleggende dilldall?

Ser at de reklamerer med "En knapp gjør alt klart" funksjonalitet. Glimrende for papsen og mamsen. Men hvordan fungerer dette sammen med f.eks. TVen som krever forskjellig antall tastetrykk for å bytte f.eks. AV-inngang avhengig av hvilken kilde den står på fra før av?

Noen tanker om hva som er best av 1100 og Remote 900 og hvorfor?

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Harmony One, og den er veldig enkel og funksjonell i bruk. Trenger ingen andre kontroller når disse er programert riktig.

Selv om jeg er fornøyd med fjernkontrollen blir det nok så den selges, da jeg har kjøpt nytt utstyr med gode org. kontroller, og velger å bruke de.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også Harmony One og jeg har lagt bort mine 8 !!! originale fjernkontroller og bruker kun Harmony One :-D

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Harmony er et must ved daglig bruk, men når du skal sette opp spesialfunksjoner, som gjøres nå og da, trenger du spesial kontrollene. Her blir en universal fjernkontroll for "universal". Legg de i en skuff slik at du lett finner de ved behov.

Kan være litt knotete å sette opp første gang, men når alt fungere er det deilig å slå på og stille inn alt man trenger med et trykk - og det fungere faktisk med ett trykk. Når jeg skal se TV så velger jeg "Se TV" og så slås TV, forsterker og dekoder på. Rette inn og utganger stilles inn og alt fungere med ett trykk. Hvis det ikke er noe på TV holder det med ett trykk for ny aktivitet "Se film" for å velge TV, BD-spiller og Forsterker, mens dekoder slås av. Ett nytt trykk og alt er av.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Logitech Harmony fjernkontrollene fungerer helt utmerket til daglig bruk. Også i hjemmekinoen. Datteren min har en av de dyreste - husker ikke modellnummeret - yngstemann har en Harmony 895, mens jeg har 2 stk. Harmony 525.

Men: som andre har vært inne på - legg originalfjernkontrollene i en skuff og ha dem tilgjengelig for det tilfellet at du skal inn i menyene på TV, forsterker/receiver, Blu-Ray-spiller, digital-TV-boks etc. etc. - da synes jeg det er enklest med originalen.

Dette med å velge inngang på TV, skal normalt gå greit - hvis det ikke gjør det, kan man programmere kanal opp/ned knappene til å gjøre akkurat det. Evt. lære opp ledige knapper på Harmony-fjernkontrollene til å gjøre det. Jeg har forsåvidt gjort en variant av dette hjemme hos meg - jeg har lært opp to knapper til å velge inngang på surroundprosessoren slik at jeg kan svitsje mellom TV-lyd og musikk når jeg ser på TV - kjekt hvis man ligger og sløver foran en langdryg sportssending og man har lyst til å høre musikk uten å gå glipp av høydepunktene på skjermen. Kanalvelgeren styrer TV-kanalene, og de to ekstra knappene mine styrer inngang opp/ned på prosessoren.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Harmony One. Funker kjempebra, og er fint å kunne rydde bort alle originalfjernkontrollene!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Harmony One. Den er konge! Eineste at jeg kan ikke bruke den når jeg ikke har receiver med HDMI switch... For TVen min er dritt å velge kilde på (kontrollen velger alltid feil kilde.. Scart2 isteden for HDMI1 feks, eller PC når jeg trykker på HDMI2.. Random for hver gang).

Derfor må jeg få meg receiver eller prosessor, med 4/1 minumum

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger da allerede ute en svært lang tråd om denne fjernkontrollen, attpåtil under riktig forum:

http://avforum.no/forum/av-gadgets/6...rmony-one.html

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilte vel helst spørsmål angående Logitech Harmony 1100 eller Logitech Harmony Remote 900. Men har lest litt rundt og fått svar på det jeg lurer på. Takker for hjelpen alle sammen.

Stevens: Forumet her er delt opp på en måte at det ikke alltid er like lett å få med seg hvor ting passer best inn. For min del er det essensielt at løsningen fungerer med TV og Receiver. At remotene klarer å styre signalkilder er en langt enklere oppgave ettersom de fleste signalkilder ikke har problemet med alle de forskjellige tilstandene som opptrer rundt kanalvalg etc.

Det gikk meg desverre hus forbi at det var et eget forum for "Gadgets" hvor fjernkontroller er ment å diskuteres.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No problem - mente ikke å virke surmaget, men ville bare hinte om at Harmony kontrollene allerede er diskutert nærmest i det uendelige, og folk er stort sett veldig fornøyde bare de først klarer å sette de opp riktig.

Ellers, alle Harmony variantene bruker samme database over komponenter og kan sende de samme IR-kodene - forskjellene ligger stort sett i utforming av selve kontrollen, plus at noen modeller også kan sende RF-koder.

Hvis du er i tvil om Harmony kontrollen kan styre dine komponenter så kan du sjekke kompatibiliteten her: link , og hvis du ikke finner dine spesifikke komponenter, så kan du allikevel selv lære den opp til å gjøre alt det originalkontrollen gjør.

Uansett, ville tro du blir godt fornøyd bare du tar deg tid til å sette den opp riktig (og det kan fort ta litt tid med knoting inntil du får alle knappeoppsett og makroer til å bli akkurat slik du vil ha de).

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av waagbo
    Stilte vel helst spørsmål angående Logitech Harmony 1100 eller Logitech Harmony Remote 900. Men har lest litt rundt og fått svar på det jeg lurer på. Takker for hjelpen alle sammen.

Stevens: Forumet her er delt opp på en måte at det ikke alltid er like lett å få med seg hvor ting passer best inn. For min del er det essensielt at løsningen fungerer med TV og Receiver. At remotene klarer å styre signalkilder er en langt enklere oppgave ettersom de fleste signalkilder ikke har problemet med alle de forskjellige tilstandene som opptrer rundt kanalvalg etc.

Det gikk meg desverre hus forbi at det var et eget forum for "Gadgets" hvor fjernkontroller er ment å diskuteres.
    Ikke vær redd for å spørre - alle, og jeg mener alle spørmål er stilt før. Altid noen som mener man skal søke først, riktig det, men uten nye tråder ville forumet avgått med døden ganske fort. Bare se på TV seksjonen. Der er det minst en ny tråd om dagen fra folk som skal kjøpe tv på 40" og ønsker tips.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kupper denne tråden jeg

Jeg står i valget mellom en Harmony One og en Harmony 1100.
    Siden jeg får en god pris på begge, så vil 1100 være ca 1000kr dyrere enn One.

Hva burde jeg ta?

Den jeg aller helst vil ha er 1100.. Jeg liker den veldig godt, og føler meg virkelig "incontrol" med den, men den er da 1000kr dyrere.

One har jo høstet gode kritikker, og de fleste Reviews fra utlandet er veldig imponert over 1100 også.
    Men ser DInside slakter 1100.

Usikker!

Kom gjerne med innspill

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg skulle byttet fjernkontroll nå så hadde det definitivt blitt harmony 900. Jeg har Harmony One, og den fungerer gull den altså! Men 900 har støtte for RF signal som jeg sårt skulle hatt etterhvert.

Jeg ville ikke hatt enn 1100 om jeg fikk den gratis en gang.. Å måtte bruke to hender for å navigere hver gang er ikke noe for meg! 900 og One ser mye bedre ut og tar seg bedre ut på bordet og i hånden etter min mening

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter Trulsen her. Er dog litt usikker på om jeg ville betalt dobbel pris bare for å få RF... Harmony One er i alle fall helt suveren til prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slutt å gjør meg så usikker da

Neida, takk for innspillene.

Tentke på en ting. På Logitech sine sider så står det under 1100 at den har "RF Wireless Compatibility"

Betyr det at den har det samme som 900 bare at 900 har medfølgende IR til RF?

I så tilfelle kan man jo bare bygge på RF senere når man trenger det(det gjør ikke jeg pr dags dato)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med Popcorn Hour

Jeg er en relativt fersk Harmony 700-eier og jeg har ikke klart å få fargeknappene til å fungere mot min Popcorn Hour A-110. Mulig jeg bare er amatør, men det begynner å irritere meg noe. Ellers fungerer den veldig greit. Supporten er faktisk bra også og det teller mye når det er litt avanserte greier.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke si noe om andre universalkontroller, men er godt fornøyd med min 1100. Har fortsatt de andre kontrollene liggende i en eske, og må ta dem ut om det skal fikles med oppsettet, men til daglig bruk er universalkontrollen en tidssparer. Om den var verdt pengene er en helt annen sak, er jo ikke mange sekundene som spares så timeprisen er høy - men slikt kan man ikke tenke for mye på...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snuble
    Kan ikke si noe om andre universalkontroller, men er godt fornøyd med min 1100. Har fortsatt de andre kontrollene liggende i en eske, og må ta dem ut om det skal fikles med oppsettet, men til daglig bruk er universalkontrollen en tidssparer. Om den var verdt pengene er en helt annen sak, er jo ikke mange sekundene som spares så timeprisen er høy - men slikt kan man ikke tenke for mye på...
    Ikke enig !

Det å kunne skru på og av 3-4 enheter med ett trykk kan ikke prissettes høyt nok. Sitter jeg i kino'n og ønsker å se TV er det et trykk som starter dekoder, TV og stiller inn forsterker på riktig input. Er det ikke noe på TV er det et nytt trykk for å slå av dekoder, starte BD-spiller og stille om input på TV og forsterker. Et nytt trykk og alt er av - HERLIG - kunne ikke klart meg uten 8) .

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konseptet et genialt.

Men det er også et og annet irritasjonsmoment: Har man en TV, en dekoder og en DVD- eller Blu-ray-spiller, vil disse ha en del knapper til felles. Resultatet er gjerne at ingen av disse virker med Harmony.

Heldigvis dreier det seg oftest om funksjoner man ikke bruker daglig -- men av og til er det ikke sånn. F.eks kan jeg med mitt oppsett ikke få opp klokke på TV-skjermen uten å ta frem original-kontrollen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •