Hjemmekinoreciever + 2 høytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjemmekinoreciever + 2 høytalere

Jeg vil kjøpe ny hjemmekino reciever og 2 stativhøytalere (uten stativ). Min budsjett er rundt 10k. Forettrekker filmlyd men hvis man får på kjøpet gode musikkegenskaper er jeg fornøyd. I tillegg vil jeg gjerne 2 gode høytalere som jeg kan seinere bruke i 7.1 oppsett. Lurer på Onkyo 707 eller 807 eller Harman/Kardon AVR260 eller 360. Minst 3 DMI inngang. Bruker WD HD mediaspiller, PS3 og Canal Digital HD receiver. Åpen for alle forslag. Ingen erfaring med recievere hittil.
    MaxGoos

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler B&W685 på det sterkeste!!! Bare les referansene og prisene den har motatt, så skjønner du:shock: (Toppkarakter i lyd og bilde, whathifi, eisa-award... for å nevne noe) Den kan også brukes i surroundanlegg senere.

B&W DM685 Høyttalere - Stativhøyttaler - Høyttalere | Hi-Fi Klubben

B&W 685 Ekspert Anmeldelser, Rangering, Topp Rangert Høytalere - alaTest Norge

Onkyo sine recievere har gode allroundegenskaper og er gode på pris da mange nettbutikker selger til billig penge.
    HK sine recievere er svært kraftige og er bra til rock og film.

Har selv 685 sammen med Onkyo605, og får meget bra lyd, men savner litt mer kraft fra recieveren. Tror Netshop selger 875 for ca 7000. Det er et røverkjøp, den er ca 23 kg...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D
    B&W 685 er fantastiske høytalere. Jeg har vært på HiFi klubben og fikk høre på hva de kan. Det eneste problemet er dette kjøpet (B&W 685 + Onkyo 875) sprenger min budsjett. Kanskje skulle jeg gå med på B&W 685 og Onkyo 707 eller AVR260? Er det en god kombinasjon?
    Takk for svaret!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    707 har jo 7.2 pre-ut så å oppgradere med effekt ved en senere anledning er en mulighet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8)
    Leser akkurat test av recievere i hjemmekino, januar utgave. Onkyo 707 er kåret til beste reciever i konkuranse med Harman kardon AVR260, Yamaha RX-v765, Denon AVR 2310 og Pioneer VSX 919. Mye utstyr for "lite" penger.
    Er Harman kardon AVR260 utdatert? Det står at det beste filmlyd kommer utfra AVR260 - med god margin! Plutselig har jeg mer problemer med å velge "riktig reciever". Men hva hvis jeg går en klasse opp mot Onkyo 807 og AVR360 og kjøper litt "dårligere" høytalere i begynnelsen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

AVR260 med B&W DM685 = 5.556 (netShop) + 5.296 HiFi Klubben = 10.852
    AVR360 med Dali Concept 2 = 7.400 (FullHD.no) + 2.996 = 10.396
    AVR460 med Dali Concept 2 = 8.056 (NetShop) + 2.996 = 11.052
    Onkyo TX-707 med B6W DM685 = 4.795 (Elkjop) + 5.296 = 10.091
    Onkyo NR 807 med DALI concept 2 = 6.949 (elkjop) + 2.996 HiFi klubben = 9.945

What to buy???? Where to buy???? Help!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dessverre ikke hørt dali concenpt2. Men 260 eller 707 sammen med b&w685 blir sikkert kanonbra. Som Gurba skriver har 707 mulighet for oppgradering, men ville ikke kjøpt dårligere høytalere: I motsetning til en reciever kan vel høytalere IKKE oppgraderes?

Du får kaste mynt og kron:
    kron= avr260
    mynt= 707

For å gjøre deg enda mer forvirret:
    DENON AVR-1910 Hjemmekinoreceiver - Receiver - Hjemmekino | Hi-Fi Klubben
    1910 er visstnok veldig bra, men har ikke pre-out og ikke så kraftig. Men billig var den ihvertfall på tilbud...:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Jovisk!
    B&W DM685 er kjøpt. Nå bare gjenstår reciever :? heehhehehe.
    Det ser ut at jeg kommer til å sprenge budsjette med flere tusen kr. og dermed gå mot Onkyo NR-8007. (7.000 nok - Elkjøp) eler AVR460 (8.000 - fullhd.no). Er det noen forskjell av betydningen mellom de to rec. eller er det bare smak og behag!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt noen av de selv, umulig for meg å si. Men jeg tror nok at du blir fornøyd uansett. Det er lett å finne mye bra omtale om 807, men avr460 finner jeg lite info om. Kanskje du kan prøve å finne noe (f.eks her på forumet) om avr455?

Tipper du blir strålende fornøyde med høytalerne også, de trenger laaaang tid for å spilles inn8)

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger jo en Onkyo 875 på torget(nei det er ikke min). Meget god og strømsterk receiver. Hadde lenge samme selv på 683 med veldig godt resultat

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo TX-NR807 (netshop) og B&W DM685.
    Håper det er en god kombinasjon!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Onkyo TX-NR807

Siste dagen skjedde noe rart. Det jeg lyttet til på -50db må jeg nå helt til -30db for å ha samme følelees av volum. Det har også bemerket andre familiemedlemmer. Hva jeg har gjort galt? Høytalerne er samme slag B&W DM685 og jeg har ikke forandret noen tilkobling. Heller ikke forandret DTS/Dolby/Surround/Pure Audio/Thetrical.
    Kan det være Receiveren sin feil? Høytalerne?
    Hjelp!

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sannsynligvis ikke feil på forsterker eller høyttalere, du har nok dultet bort i en eller annen innstilling. er det slik uansett kilde? kan du ha slått på noe normalizer-type funksjonalitet kanskje. vet ikke helt hva denon har av slikt. dynamic compression kanskje?
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke rotet deg inn på setup og forandret på impedansen vel? Det er en fordel å ha den på 8 ohm, istedet for 4 eller 6...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Det er nedsatt volum uansett kilde (Ps3, WD media spiller, CD HD-PVR). Jeg gikk systematisk gjennom SETUP - innstillinger og alt er som det var før. Impedance er fra før på 6ohm siden jeg får velge bare mellom 4 og 6 Ohm. jeg oppdaterte nå med siste firmware men det hjalp ikke. Det høres ut som om hele lydbilde er satt et hakke ned og lydoppløsningen er dårligere. Som om recieveren gjennomgikk "transformasjon" fra en suptil veloppløst lydbilde til nedsatt volum med mindre oppløsning og mindre detaljer. Jeg håper jeg har rottet meg inn ett eller annet sted men ...... Sjekket på nytt kabler og alt er prikkfritt. det er vanskelig å godta nåværende lydbilde når Onkyo vant meg til mye mer.
    Nå hører jeg knapt lyder når jeg lytter på -50db. Hvordan kan jeg måle lydstyrke?

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jo ikke noe å si i seg selv hvor høyt du må skru på volumet. Men du mener nå at du har fått dårligere lyd på samme volum (da mener jeg ikke samme volum på forsterkeren men samme fysiske lydvolum) enn før?
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok ikke noe galt. Selv bruker jeg ca. -20 db ved vanlig tv-lytting på 807. Og ved film og musikk kryper det opp mot -5 til 0 db!

Newcomer Tesnev sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaxGoos
    Det er nedsatt volum uansett kilde (Ps3, WD media spiller, CD HD-PVR). Jeg gikk systematisk gjennom SETUP - innstillinger og alt er som det var før. Impedance er fra før på 6ohm siden jeg får velge bare mellom 4 og 6 Ohm. jeg oppdaterte nå med siste firmware men det hjalp ikke. Det høres ut som om hele lydbilde er satt et hakke ned og lydoppløsningen er dårligere. Som om recieveren gjennomgikk "transformasjon" fra en suptil veloppløst lydbilde til nedsatt volum med mindre oppløsning og mindre detaljer. Jeg håper jeg har rottet meg inn ett eller annet sted men ...... Sjekket på nytt kabler og alt er prikkfritt. det er vanskelig å godta nåværende lydbilde når Onkyo vant meg til mye mer.
    Nå hører jeg knapt lyder når jeg lytter på -50db. Hvordan kan jeg måle lydstyrke?
    Jeg har en 807 også, og den har normalt lyttenivå på rundt -30db.
    Den har alltid vært slik, og det er jo ingen problemer med det da den har masse mer å gi :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Hybris: Korekt! Selvfølgelig at lydopplevelsen er meget subjektivt men samtidig har kona mi kommet til samme konklusjon uavhengig av meg! (jeg er ikke gal! - eureka!)
    Råstyrken til receiveren er kanskje det samme når jeg skrur opp volumet godt nok men lydbilde er uansett annerledes.

I hvert fall må jeg ned til -30db for a lytte til noenlunde samme lydnivået enn før og i hvert fall mindre detaljert. Nå har jeg prøvd andre innstillinger med økende trebble og bass i forhold til tidligere for å rette opp lydbilde. Kanskje var det for varmt til receiveren å stå i hylle men det var ganske god plass rundt receiveren ( 15cm på side og 25cm i høyde samt mye plass bak den. Nå har jeg flyttet den til åpen space.

Høytalerne er helt nye. Tror ikke at de har forandret seg i løpet av dagen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvd å sette alle innstillinger tilbake til default?:???: