Reciver+Effekforsterker til ES100

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Reciver+Effekforsterker til ES100

Hei har eit Sett med ES100 komplett med center og Bakhøytalere.
    kjører dette på H\K AVR 347 er ikke fornøyd med lyden i de hele tatt verken på musikk eller Film...
    skal kjøpe meg 2stk SVS 12plus tuber også til kinoen straks

Kan dere anbefale meg eit effekttrinn eller ny Reciver samt begge deler?

Er litt fristet til å Prøve XPA-2 en min som jeg bruker på Stue høytalerene DM683 men tror den skal få stå fast på stuen min!

Noen som har noe innvirkninger eller anbefalinger?
    kan dette blir eit bra hjemmekinoanlegg?

eller skal jeg kjøpe meg klipsch sån som alle andre har?

Takker for alle erfaringer og svar!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du har en forsterker å prøve så gjøre det først. Liker du det du hører så er jo saken grei.

Newcomer Sir.KnowsAlot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Gurba sier, prøv med Emotivaen. Den har litt amerikansk sound, så tror det skal passe bra sammen med JBL. =)

Nå er det langt i fra alle som har Klipsch. JBL ES100 er meget gode høyttalere. Tror de vil egne seg ypperlig til en hjemmekino. Det er jo bare å prøve med Emotivaen og dersom du ikke liker det du hører da kan du jo vurdere å oppgradere. =)

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Meringdal1988
    Hei har eit Sett med ES100 komplett med center og Bakhøytalere.
    kjører dette på H\K AVR 347 er ikke fornøyd med lyden i de hele tatt verken på musikk eller Film...
    skal kjøpe meg 2stk SVS 12plus tuber også til kinoen straks

Kan dere anbefale meg eit effekttrinn eller ny Reciver samt begge deler?

Er litt fristet til å Prøve XPA-2 en min som jeg bruker på Stue høytalerene DM683 men tror den skal få stå fast på stuen min!

Noen som har noe innvirkninger eller anbefalinger?
    kan dette blir eit bra hjemmekinoanlegg?

eller skal jeg kjøpe meg klipsch sån som alle andre har?

Takker for alle erfaringer og svar!
    Gi gjerne en tilbakemelding på hvordan emotiva'en fungerer med JBLene da jeg vurderer det samme.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter min erfaring skal JBL og harman kardon funke fett sammen, på soundgarden sine demoer er det også alltid HK koblet opp mot jbl, men altså, trenger du mer effekt, dybde bass osv? elller er det klarheten og detaljene du føler mangler?

dersom du ikke har plassmangel vil jeg råde deg til å gå for box plus istedet for tube plus, boxene lager en litt annen stemning i dine 4 vegger...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takker for svar

da skal jeg prøve emotiva på jbl frontene! da pga at avr-347 er 7x55 watt! ikke akuratt noe kraftvært når de kommer til å drive ES100 med dobble 10" basser!

med avr-347 så blir de mye rot i lydbildet ingen fin bass i de hele tatt og diskanten skjærer seg gjennom beinmargen! bare slitsomt! så skal bli en glede å gå litt krefter inn i dem! tror dette vil gi dem mye dynamikk og krefter!

Har foresten på veg noen Shengya sp338 fra kina! er bare noe impulskjøp jeg gjorde og komm på 3600 kr for 2 stk:P

tenkte jeg skulle prøve å bi ampe frontene og kjøre 1 forsterker på hver da disse er oppgitt\målt til 2x125w i 8ohm funker sikkert greit

Men dere mener asså at H\K og JBL er god Passform? n

Fikk flyttet jblen opp på stua og testet på XPA-2 nå! med gode høytaler kabler og spiller av bly ray på min BDP-lx51 så ble dette noe annet ja! har mer trøkk en b&w DM683 men klarer ikke helt å nå den kvaliteten til mellomtonen og diskanten til DM683! men fenomenal filmlyd og herlig dynamikk! Får vikelig alt ut av Es100 nå! men nå kjører jeg med Pioneer lx-72... skal teste med H\k i morgen! men vil vertfall anbefale

Pioneer - emotiva - JBl ES100!

Trekker min konklusjon med å bytte ut til klipsch ennå vertfall!

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da skal jeg prøve emotiva på jbl frontene! da pga at avr-347 er 7x55 watt! ikke akuratt noe kraftvært når de kommer til å drive ES100 med dobble 10" basser!

med avr-347 så blir de mye rot i lydbildet ingen fin bass i de hele tatt og diskanten skjærer seg gjennom beinmargen! bare slitsomt! så skal bli en glede å gå litt krefter inn i dem! tror dette vil gi dem mye dynamikk og krefter!

Har foresten på veg noen Shengya sp338 fra kina! er bare noe impulskjøp jeg gjorde og komm på 3600 kr for 2 stk:P

tenkte jeg skulle prøve å bi ampe frontene og kjøre 1 forsterker på hver da disse er oppgitt\målt til 2x125w i 8ohm funker sikkert greit

Men dere mener asså at H\K og JBL er god Passform? n

Fikk flyttet jblen opp på stua og testet på XPA-2 nå! med gode høytaler kabler og spiller av bly ray på min BDP-lx51 så ble dette noe annet ja! har mer trøkk en b&w DM683 men klarer ikke helt å nå den kvaliteten til mellomtonen og diskanten til DM683! men fenomenal filmlyd og herlig dynamikk! Får vikelig alt ut av Es100 nå! men nå kjører jeg med Pioneer lx-72... skal teste med H\k i morgen! men vil vertfall anbefale

Pioneer - emotiva - JBl ES100!

Trekker min konklusjon med å bytte ut til klipsch ennå vertfall!
    Nå er jeg ingen ekspert men mine erfaringer, da mener jeg flere erfaringer med JBL og HK er at de er en god match, og er ofte fremstilt sammen på demoer osv, bare ta en tur til nermeste soundgarden:-D Men jeg har modellen over din, altså 355, den har 7x65 watt, og dette er altså ikke nok for es100ene nei? fordi du skjønner, jeg skal også til innkjøpr av es100 når jeg får solgt mine gamle jbler8) grunnen til at HK skal være en så god match med JBL er fordi HK gir MYE krefter samt JBL gir mye dynamikk og bass, som er to områder HK spesialiserer seg veldig mye på.

Åssen er centeren btw?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøp

Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    Nå er jeg ingen ekspert men mine erfaringer, da mener jeg flere erfaringer med JBL og HK er at de er en god match, og er ofte fremstilt sammen på demoer osv, bare ta en tur til nermeste soundgarden:-D Men jeg har modellen over din, altså 355, den har 7x65 watt, og dette er altså ikke nok for es100ene nei? fordi du skjønner, jeg skal også til innkjøpr av es100 når jeg får solgt mine gamle jbler8) grunnen til at HK skal være en så god match med JBL er fordi HK gir MYE krefter samt JBL gir mye dynamikk og bass, som er to områder HK spesialiserer seg veldig mye på.

Åssen er centeren btw?

Hei du! senteren er bra, men vuderer ein til

og ES100 må du kjøpe på komplett der koster de bare 6000
    men også eit tips til deg netshop.no har salg på ES-250pw nå subben 12" subben til es klassen... 3000 kr på soundgarden koster dern 5500
    bestillte meg 2 sånne i går til å ha i frontrekka atmed es100
    så skal jeg kjøre 2 tuber i bak

men vist du skal ha kirsebær så er der bare 3 subba igjen så vær rask di har vel 7 sorte!

JBL ES 250PW Subwoofer Sort - JBL - Subwoofer - JBL ES 250PW Subwoofer Sort - Netshop.no - pc data foto minne digital

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei du! senteren er bra, men vuderer ein til

og ES100 må du kjøpe på komplett der koster de bare 6000
    men også eit tips til deg netshop.no har salg på ES-250pw nå subben 12" subben til es klassen... 3000 kr på soundgarden koster dern 5500
    bestillte meg 2 sånne i går til å ha i frontrekka atmed es100
    så skal jeg kjøre 2 tuber i bak

men vist du skal ha kirsebær så er der bare 3 subba igjen så vær rask di har vel 7 sorte!

JBL ES 250PW Subwoofer Sort - JBL - Subwoofer - JBL ES 250PW Subwoofer Sort - Netshop.no - pc data foto minne digital
    tuber bak? svs eller? som du ser i signaturen min har jeg en pb-12....trenger ikke 2 ES-250pw da vet du:wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    tuber bak? svs eller? som du ser i signaturen min har jeg en pb-12....trenger ikke 2 ES-250pw da vet du:wink:
    Bare for å pynte på frontrekka men helig med full kontroll på alt av bass!
    2stk svs tuber (har ikke bestemt meg for type) åsso 2 stk es-250pw:P tror de blir bra! lika å ha Mye power tilgjengelig om eg først vil dra på litt i ein skikelig blu ray film!

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å pynte på frontrekka men helig med full kontroll på alt av bass!
    2stk svs tuber (har ikke bestemt meg for type) åsso 2 stk es-250pw:P tror de blir bra! lika å ha Mye power tilgjengelig om eg først vil dra på litt i ein skikelig blu ray film!
    enig der, den dagen jeg får til et ordentlig dedikert rom skal jeg nok ha 2 subber, men dersom du har plass, vurder box istedetfor sylinder, de leverer varene på en litt annerledes måte

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •