Har i tankene å gjøre noen forandringer i oppsettet mitt og lurer på om det er nødvendig. Har for en stund tenkt å satse på stereo og har sett meg ut en Hegel H200 som ligger her på torget. Jeg har aldri hørt Hegel men har selvfølgelig lest en del positive ting om den En annen bra ting med den er jo at man kan kobble inn en receiver og bruke Hegel som effekt ved kjemmekino (er ikke det riktig?).

I dag har jeg Yamaha DSP-Z9 som er koblet opp mot 5.1 sett fra Focal. Det er Electra 936 (front), W900 (sub), C900 (center), (husker ikke bakhøytalerne, men tror det var noe i 700-serien). Dette oppsettet har jeg tenkt å bytte ut mot Monitor Audio Pl-300 og vil fullføre oppsettet når lysten på hjemmekino kommer tilbake (ikke nødvendigvis i pl-serien i alle ledd som vil bli veldig dyrt og sikkert kreve nye utskiftninger pga manglende kraft).

Spørsmål 1: Vil en kombinasjon av Hegel og pl-300 bli bra?
Spørsmål 2: Vil ett skifte fra Z9 til Hegel være ett stort løft i kvalitet med tanke på stereo?
Spørsmål 3: Har aldri hørt de nye lydformatene og lurer da på om jeg vil få en oppgradering hvis jeg selger Z9 og kjøper en grei receiver av nyere dato med alle de nye lydformater som har kommet?

Jeg vil aldri få bruk for noe 7.1, 8.2, 9.2, 10.1 eller 11.2 oppsett og har derfor avskrevet meg feks Yamaha DSP-Z11.

Spørsmål 4: Yamaha DSP-Z11, er det noe mening i å kjøpe denne hvis man ikke får utnyttet 11.2?