VSX-LX52 og høytalere...?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

VSX-LX52 og høytalere...?

Hei!

Jeg er som mange andre her "fersk" innen hifi. Men har nå blitt sponset med en vsx-lx52. Problemet er at jeg ikke greier å bestemme meg for høytalere. Jeg hadde egentlig bestemt meg for Yamaha's NS-777, evt NS-9900. Er det noen som har noen erfaringer med disse høytalerne?? Syns de ser grisete ut, og etter å ha hørt ns-777 på den lokale lefdal-sjappa må jeg si at jeg ble enda mer fristet. Men det er her jeg setter pris på innspill av personer som har litt mer innsikt på god lyd

Anlegget kommer primært til å bli brukt til film og noe musikk.

Men så kommer utfordringen..Ble kontaktet av en kompis for noen dager siden der han tilbudte meg sine brukte Kef xq40 som han har hatt i 3mnd og skal selge for 15000. Noen som vet hvordan de vil fungere til pioneer forsterkern? og er prisen fornuftig?
    15000 var egentlig litt over mitt budsjett, men de frister veldig8)

Om andre vet om gode alternativ til denne forsterkern så setter jeg pris på det Er i første omgang ute etter en stereo-løsning.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først velkommen til forumet

Skjønner godt at du er fristet av XQ40 til den prisen da dette er meget gode høytalere! Har du muligheten så ville jeg godt for den løsningen. Prisen på de er bra så fremt de er strøkne med embalasje+++. Hvis du øker budsjettet til 15k på fronter får du mye å velge mellom særlig på brukten også da. Ville tatt en lytte runde eller 3. Husk det er DU som skal like lyden.

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    15000,- for et par 3mnd gamle XQ40 må betegnes som et godt kjøp.
    LX52en vil sikkert kunne drive disse, men neppe hente ut hele potensialet i denne flotte HT. Men du kan jo starte der, og gjerne supplere med effekttrinn etterhvert...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innspill folkens! Fantastisk at man kan få svar/tips så kjapt

Kommer nok til å ta noen flere lyttterunder. Er litt spent på ns-9900(har ikke hørt de enda).

Etter å ha diskutert litt med fruen(sjefen) så er nok xq40'ene ute av bildet. Eller "HELT uaktuellt" som hun sa:P
    Så da er vi tilbake til under 10000-budsjettet for frontene. Noen tips til andre høytalere jeg burde sjekke ut? Eller noen erfaringer fra Yamaha høytalerne?

takk igjen:-D

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann ja
    Jeg bruker Monitor Audio RS 6 på min Pio LX 51,og den driver disse med glans!
    Nå er de utgått og den nye serien heter RX. HI-FI Huset AS - RX 6
    Disse burde du absolutt sjekke ut - fått veldig mye skryt,og de er heller ikke så tunge å drive,så du trenger ikke effektrinn i tillegg for å få bra lyd!
    I tillegg så er de veldig hyggelige å handle med på Hifi huset

Lykke til med valget
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •