Problemer med avr 355!!! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Active hustlin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Passtrough AC3/DTS ligger litt i navnet, du må fikse innstillinger i PC'en slik at den sender rett signal til Reciever.
    Det ligger mange tråder og guider til dette.
    søk på "Surround med HTPC" ellerno lignende..

Kort fortalt (min løsning)
    Jeg lastet bare ned K-lite Codec pack (FULL)
    Som inneholder Fddshow audio og video codec, Media player classic, og noe annet...
    Jeg bruker MPC classic som hovedavspiller.
    Da må du først innpå programmet Fddshow audio decoder. så på "output" (ikke helt sikker på om submenyen heter dette, men du finner uansett menyen) menyen du leter etter skal hete nettopp "passtrough for AC3/DTS" så huker du av begge..
    Etter dette så skal det fungere, hvis ikke, så må du på options på Media playerclassic og legge til fddshow audio decoder i "external filters" og huke av "prefer"
    Jeg tar utgangspunktet i MPC siden jeg synes det er best.
    Men det fungerer med VLC også. Men også der må du velge A54/spdif sporet. I tillegg til at du må Å velge winWave32 output som direcoutput i options.

Ble litt mer en kort fortalt dette, men det er jo mange forskjellig løsninger, du må bare finne det som fungerer best for deg.
    Men du kan ikke bare skru på et Mediaplayer program og trykke på 5.1.
    Du må fikse filter.
    Forøvrig sjeldent at AVI filmer har noe mer en 2 CH stereo.

lykke til

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det var ikke huket av, har gjort det nå! takk for tipsene, skal se å få lasta ned det programmet ja, så kjøre en test igjen

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    det var ikke huket av, har gjort det nå! takk for tipsene, skal se å få lasta ned det programmet ja, så kjøre en test igjen
    Det skal ikke være nødvendig å laste ned noe codec pack i tillegg, da VLC har disse filterne innebygget.

Men jeg tror jeg vil anbefalle deg å bruke "Mediaplayer classic Home cinema" Bare å bruke google. Den er lettere å sette opp og fungerer bedre til HD.

Men uansett så skal både VLC og MPC HC fungerer uten bruk av codec pack.

Active hustlin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men uansett så skal både VLC og MPC HC fungerer uten bruk av codec pack.
    Klar over det, de gangene jeg har testet det, så har det alldri vært helt stabilt. og mange filtyper har jeg ikke klart og spille av med surround.
    Mulig dette bare er et tilfelle hos meg, men jeg vil vertfall anbefale å bruke et filter. Jeg kan også minnes at jeg har lest en plass at disse er bedre til å prossere lyd en mediaplayerene alene, og du lar i tillegg mediaplayer-programmet alene ta seg av bilde.

Hvis du vil bruke VLC så må du også huke av "use S/pdif when availble"
    I min søk på akkurat dette som du beskriver, så har jeg lest om folk som har prøvd alt fra A til Å, uten lykke.. Men av en eller annen grunn så har dem ordnet det ved hjelp av AC3FILTER.

Tipper grunnen til dette er at mange har altfor mye unødvendige greier på PC'ene, som mediaplayere/filtere krasjer med.
    Mulig AC3Filter har en form for 'overstyring' som er unik.
    h.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •