Forsterker tips til Klipsch RF-52 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 65 av 65
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da fant jeg en kur for skarp diskant på Klipschene mine, Vinyl !

Plukka fram den ene spilleren av et gammelt DJ sett jeg har stående og platesamlinga. Skarp diskant og lyttetretthet er ikke et tema lenger. Gleder meg til å kjøre mer vinyl med nytt oppsett. Heller for tiden mot et Marantz system.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Da fant jeg en kur for skarp diskant på Klipschene mine, Vinyl !

Plukka fram den ene spilleren av et gammelt DJ sett jeg har stående og platesamlinga. Skarp diskant og lyttetretthet er ikke et tema lenger. Gleder meg til å kjøre mer vinyl med nytt oppsett. Heller for tiden mot et Marantz system.

da var det bra du fant ut at det kanskje er matchingen det har gått på og ikke
    det at klipsch uansett spiller skarpt liker de rf 52 veldig godt selv og med rett match spiller de veldig bra musikk

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Dette blir for meg som å pisse i motvind.

En ren stereoforsterker i samme prisklasse vil alltid være kraftigere. Smule rart at Sugden forsterkeren på usle 33watt, dog ren klasse A fikk RS-62`ene til å høres ut som 5 ganger større og dyrere høyttalere. Nei her må du øke kunnskapene dine litt før du slenger ut no sånt

"ikke la watt`en lure deg"
    Enig med deg her!
    Har hørt samme på mere tungdrevne og Sugden (sug den?? ) hadde der og stålkontroll!
    Som du sier så skal man ikke la seg lure av watt.. Iallefall hvis ikke forsterkeren koster over 50K (eller noe sånt). Min erfaring med merket er at de bruker klasse-A i sine konstruksjoner, hvilket ikke vil tilsi at det er som vanlige transistor som er i A/B og at forsterkeren kjører tilnærmet med "full spiker" hele tiden.. I likhet med feks. rørforsterkere. Hvilket vil si at muligens første 5-6watt er i klasse-A før de switcher over til Klasse-B.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Enig med deg her!
    Har hørt samme på mere tungdrevne og Sugden (sug den?? ) hadde der og stålkontroll!
    Som du sier så skal man ikke la seg lure av watt.. Iallefall hvis ikke forsterkeren koster over 50K (eller noe sånt). Min erfaring med merket er at de bruker klasse-A i sine konstruksjoner, hvilket ikke vil tilsi at det er som vanlige transistor som er i A/B og at forsterkeren kjører tilnærmet med "full spiker" hele tiden.. I likhet med feks. rørforsterkere. Hvilket vil si at muligens første 5-6watt er i klasse-A før de switcher over til Klasse-B.

slettet

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det handling / bestilling hos den lokale hifi pusheren min om han godkjenner komponentsammensetningen min.

Ser for meg :
    Marantz BD-5004 BD og CD spiller
    Marantz PM-8003 Integrert forsterker
    Muligens Pro Ject RMP 1.3 Platespiller

Håper dette kan tifredstille både film og musikkbiten.

Ellers tilfredstiller det på design, brukervenlighet og dimensjoner slik at det passer i hifiskapet mitt.

Havner vist i budsjettklassen prismessig, men smeller heller på med litt ny kilde osv for å få en bedre sammensetning av anlegget. Sugden som jeg falt veldig for klarer jeg ikke helt prismessig å svelge, dessuten drømmer jeg litt om et nytt high end head-fi prosjekt som vil gi meg mer godlyd enn jeg noengang kunne tatt meg råd til på vanlig stereo.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •