Forsterker tips til Klipsch RF-52 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 65
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei !

Ruger nok på sjiten enda ja. Ikke spesielt fornøyd med den musikalske biten av oppsettet.

Har ikke helt bestemt meg for evt forsterker oppgraderinger enda, må få tid til en lytterunde.

Ellers har jeg vært innpå tanken å bytte ut hele oppsettet til fordel for noe nytt og spennende.

Tiden vil vise
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    naim er kanskje noe å forsøke?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en lokal sjappe som jeg tenkte sjekke ut Naim Nait 5i, Marantz PM7003/PM8003 og Rotel RA-1520. Først og fremst på Klipsch, så får vi se hva evt andre høyttalere de har inne.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det bestilt lyttedemo imårra.

Skal forhåpentligvis få lyttet til alle disse på et par RF-62 :

Marantz PM 7003
    Rotel RA-1520
    Naim Nait 5i

Sudgen Masterclass IA-4 Integrated Amplifier
    Ayon Audio Spirit

De to sistnevnte er jeg blitt anbefalt på det varmeste for å dra det meste utav hva som bor i høyttalerne. De er dog en prisklasse opp, vil det overbevise meg nok ?

Gleder meg

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig spent på hva du mener om marantz komboen. Er selv fristet til å kjøpe en 5003 bare for moro skyld. På papiret skal det være en bra match.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok litt av hvert å kose seg med der ja 8)

Men de to sisntnevnte er vel ikke bare en prisklasse over, snakker vel 2-3 eller?

Husk at det ikke nødvendigvis er prisen som er helt avgjørende da, matching av lydsignatur er minst like viktig! tror Rotel kan bli i litt samme gate som Harman, gøy men litt slitsomt etterhvert. Naim og Marantz derimot har jeg tro på!

Sikkert fryktelig bra de to siste også, men litt av en pris.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 sistnevnte produkter er demo eller prisredusert, men stiv nok pris i dette selskapet.

De ble tatt med for jeg er usikker på hvilken prisklasse jeg skal legge meg på, og for å vise hva som virkelig bor i høyttalerne mine. Kundebehandler hadde flere gode erfaringer med heftig og dyr elektronikk på rimelige høyttalere.

Har også erfaringer med at pris ikke alltid står overense med kvaliteten en får utav det, men desto riktig matching å noe som faller MEG i smak. Så er spent på hva som stikker seg ut av de nevnte kandidatene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah skjønner. Demomodell er jo bra, så det var veldig stiv nypris på dem :P

Tror alle med mulig unntak av Rotel skal matche bra, så blir spennende å høre hva du/dere kommer frem til.
    Det som er litt skummelt for lommeboken din er at Sugden klasse a og rørforsterkere generelt matcher Klipsch veldig bra

Forventer et lite sammendrag i tråden her! :-D

Newcomer Sparegris sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch er jo MEGET lettdrevne, så jeg ville anbefalt Harman Kardon 980 eller 990..

Nok av krefter å ta av, selv om de ikke oppgir så mye

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sparegris
    Klipsch er jo MEGET lettdrevne, så jeg ville anbefalt Harman Kardon 980 eller 990..

Nå er hovedtemaet i denne tråden å finne en forsterker som passer bedre enn Hk 980 da :roll:

Newcomer Sparegris sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magb
    Nå er hovedtemaet i denne tråden å finne en forsterker som passer bedre enn Hk 980 da :roll:
    Må beklage meg selv, heiv meg rett på uten å lese gjennom først

men hva med å kjøpe en H/K surround reciver kombinert med 980 da?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sparegris

Ta på brillene å les signaturen min du

Sitter just på en HK980, å føler ikke den er spesielt god match. Den blir for lys og skrikete spesielt når den presses, derfor den skal ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Da er det bestilt lyttedemo imårra.

Skal forhåpentligvis få lyttet til alle disse på et par RF-62 :

Marantz PM 7003
    Rotel RA-1520
    Naim Nait 5i

Sudgen Masterclass IA-4 Integrated Amplifier
    Ayon Audio Spirit

De to sistnevnte er jeg blitt anbefalt på det varmeste for å dra det meste utav hva som bor i høyttalerne. De er dog en prisklasse opp, vil det overbevise meg nok ?

Gleder meg

her blir det nok lommeboka som bestemmer tror jeg, naim og marantz er jo spennende valg i en grei prisklasse, sugden og ayon blir jo masse dyrere og da kan man virkelig forvente seg noe spessielt

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz er ihvertfall et merke jeg vil anbefale opp mot HT du har :wink:

Mvh
    Ole

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var jeg tilbake fra lytterunden med diverse inntrykk.

(Ble spilt på Klipsch RF-62)

Marantz PM 7003, Rotel RA-1520, Naim Nait XS :
    Av disse slet jeg litt med å fremheve den beste kandidaten. Tror muligens Naiten var den beste, men fikk ikke hørt den på den beste cd spilleren. Det ble også spilt i to forskjellige rom her, og på litt diverse CD spillere.

Ayon Audio Spirit :
    Her var det veldig fokus på vokalen, godt fremtredende og fin. Diskanten bare var der på en måte. Ellers ble den alt for tynn til min smak, veldig lite omph i bunn. Kan forstå den til taffelmusikk, men ikke til mer rytmisk og bassfull musikk. Pen og se på men svær, tanken på å dille med rør, måle bias, bestille nye rør osv.... Neih, ikke noe for meg.

Sudgen Masterclass IA-4 Integrated Amplifier :
    Her er dagens store vinner. Til prisen skulle det vel bare mangle ? Det spilte noe så inni gamperæva tungt, tøft, stort, engasjerende og detaljert at jeg var rimelig imponert.

Inntrykkene får synke litt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sugden hørtes rå ut 8)

Hvordan var disse andre (Marantz, Naim) i forhold til Harman forresten?
    Ble det bedre? Ser for meg at lyden ikke var like "flat" som på hk og litt mindre slitsom diskant. Merket du noe forskjell?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt spilte mer åpent og detaljert enn det jeg sitter på nå. Dette kommer av en renere kilde og ikke minst bedre klangbalanse mellom komponentene. Marantz ble spilt på samme merke cd spiler, samme ble rotel. Naimen ble kjørt på en electrocompaniet.

Av de første 3 demoene var det litt vanskelig å virkelig fremheve den ene fremfor den andre. Marantzen var rund å fyldig, koselig på en måte. Naimen ble litt mer flat og fet i bunnen, nesten som HK. Hadde egentlig forventet at Naim skulle stikker seg mer ut. Dette var også XS og ikke 5i.

Jeg sitter igjen med to valg. Hive meg på den Sugden forsterkeren å blåse hele budsjettet, eller et Marantz system bestående av PM8003 forsterker og BD5004 CD/BD spiller med ditto av kabler.

Sistnevnte frister kanskje mest da jeg vil få et komplett system med samme klangbalanse. Marantz sine cd og bd spillere hadde vist en ekstremt god dac til prisen. Ble anbefalt på det sterkeste å unngå PS3 som kilde å heller få ekstern DAC eller Marantz som kilde. Dette systemet byr også på litt fleksibilitet til min bruk. Det har tonekontroller som jeg synes kan være kjekt og ha, platespiller inngang siden jeg vil igang med vinyl igjen å jeg får en bedre cd og bd spiller enn ps3. Dette systemet passer også bra inn i stereoskapet mitt. Jeg vil også lett ha midler til overs om jeg må oppgradere på platespiller biten også, får se hva det skralet jeg har duger til først.

På den andre siden sitter jo Sugden lyden godt i minnet. Men det drar kanskje med seg et så mye dyrere system til slutt.. lommeboka har ikke bestemt seg hvor den vil hen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt spilte mer åpent og detaljert enn det jeg sitter på nå. Dette kommer av en renere kilde og ikke minst bedre klangbalanse mellom komponentene. Marantz ble spilt på samme merke cd spiler, samme ble rotel. Naimen ble kjørt på en electrocompaniet.

Av de første 3 demoene var det litt vanskelig å virkelig fremheve den ene fremfor den andre. Marantzen var rund å fyldig, koselig på en måte. Naimen ble litt mer flat og fet i bunnen, nesten som HK. Hadde egentlig forventet at Naim skulle stikker seg mer ut. Dette var også XS og ikke 5i.

Jeg sitter igjen med to valg. Hive meg på den Sugden forsterkeren å blåse hele budsjettet, eller et Marantz system bestående av PM8003 forsterker og BD5004 CD/BD spiller med ditto av kabler.

Sistnevnte frister kanskje mest da jeg vil få et komplett system med samme klangbalanse. Marantz sine cd og bd spillere hadde vist en ekstremt god dac til prisen. Ble anbefalt på det sterkeste å unngå PS3 som kilde å heller få ekstern DAC eller Marantz som kilde. Dette systemet byr også på litt fleksibilitet til min bruk. Det har tonekontroller som jeg synes kan være kjekt og ha, platespiller inngang siden jeg vil igang med vinyl igjen å jeg får en bedre cd og bd spiller enn ps3. Dette systemet passer også bra inn i stereoskapet mitt. Jeg vil også lett ha midler til overs om jeg må oppgradere på platespiller biten også, får se hva det skralet jeg har duger til først.

På den andre siden sitter jo Sugden lyden godt i minnet. Men det drar kanskje med seg et så mye dyrere system til slutt.. lommeboka har ikke bestemt seg hvor den vil hen
    Ikke for å forvirre deg totalt, men hva med:
    Marantz SR6004
    Marantz BD5004

Marantzen yter 2x110 watt hvis du bruker den i stereo, da har du litt mer kraft til høyttalerne dine enn med PM8003.
    Dog vet jeg ikke hvor stor hørbar forskjell det er på forforsterker-delen i SR6004 sammenlignet med PM7003/8003.

Bare en tanke

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Ikke for å forvirre deg totalt, men hva med:
    Marantz SR6004
    Marantz BD5004

Marantzen yter 2x110 watt hvis du bruker den i stereo, da har du litt mer kraft til høyttalerne dine enn med PM8003.
    Dog vet jeg ikke hvor stor hørbar forskjell det er på forforsterker-delen i SR6004 sammenlignet med PM7003/8003.

Bare en tanke
    Dette blir for meg som å pisse i motvind.

En ren stereoforsterker i samme prisklasse vil alltid være kraftigere. Smule rart at Sugden forsterkeren på usle 33watt, dog ren klasse A fikk RS-62`ene til å høres ut som 5 ganger større og dyrere høyttalere. Nei her må du øke kunnskapene dine litt før du slenger ut no sånt

"ikke la watt`en lure deg"

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir for meg som å pisse i motvind.

En ren stereoforsterker i samme prisklasse vil alltid være kraftigere. Smule rart at Sugden forsterkeren på usle 33watt, dog ren klasse A fikk RS-62`ene til å høres ut som 5 ganger større og dyrere høyttalere. Nei her må du øke kunnskapene dine litt før du slenger ut no sånt

"ikke la watt`en lure deg"
    +1

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •