Forsterker tips til Klipsch RF-52 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 65
    Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av magb
    Tror Marantz er en enda bedre match en Yamaha. Noen mener Yamaha låter behagelig, men også litt kjedelig.
    Dette kan du jo teste ut hos feks Stereofil. De skal ha rf-52 inne.
    Jeg sa hva jeg mener etter test av begge kombinasjonene, er riktignok ikke sikkert trådstarter liker det samme som jeg, men kjedelig? langt ifra.
    Mener da å ha hørt at Klipsch bruker Yamaha under produksjon, noen som kanskje kan bekrefte/avkrefte det?
    Om Yamaha og Klipsch er en kjedelig kombinasjon skulle det jo bare blitt mer kjedelig med rør, og i følge de fleste som har testet er jo det en knall kombo.
    Oppfattet Marantzen som en forsterker som passer god på litt "mørkere" høytalere, diskanten ble fort litt hard til tider og man fikk ikke samme tyngden som Yamahaen kunne gi og det hele virket litt "lettere" (beste ordet jeg kommer på for å beskrive det for øyeblikket).
    For min del var det klart at Yamaha absolutt var å foretrekke til Klipsch.

For å ha nevnt det så var klipschene som ble testet da innspillt og både en Marantz cd spiller og en Pioneer Blu-Ray spiller ble brukt som kilde.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Jeg sa hva jeg mener etter test av begge kombinasjonene, er riktignok ikke sikkert trådstarter liker det samme som jeg, men kjedelig? langt ifra.
    Mener da å ha hørt at Klipsch bruker Yamaha under produksjon, noen som kanskje kan bekrefte/avkrefte det?
    Om Yamaha og Klipsch er en kjedelig kombinasjon skulle det jo bare blitt mer kjedelig med rør, og i følge de fleste som har testet er jo det en knall kombo.
    Oppfattet Marantzen som en forsterker som passer god på litt "mørkere" høytalere, diskanten ble fort litt hard til tider og man fikk ikke samme tyngden som Yamahaen kunne gi og det hele virket litt "lettere" (beste ordet jeg kommer på for å beskrive det for øyeblikket).
    For min del var det klart at Yamaha absolutt var å foretrekke til Klipsch.

For å ha nevnt det så var klipschene som ble testet da innspillt og både en Marantz cd spiller og en Pioneer Blu-Ray spiller ble brukt som kilde.
    Det var ikke meningen å avvise Yamaha altså Det virkler jo som det merket som er mest brukt på Klipsch.
    Selv synes jeg Marantz låt veldig bra på Klipsch, men poenget var uansett at det er lurt å ta seg en tur å høre selv

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir alltid mange divergerende meninger, og tilsynelatende motsetninger når man skal mene noe om klangen i forsterkere. Mulig det er pga at man tester dem sammen med mye forskjellig annet utstyr, og aldri har noen felles referanse.

Når det gjelder Marantz og Yamaha, så trodde jeg det var rimelig konsensus om at Marantz heller litt mot det mørke/varme, mens Yamaha spiller mer dynamisk/livlig, og kan bli skarp på høyttalere som er litt pågående. I min verden skulle dermed Marantz passe best av disse to til trådstarters høyttalere.

Har forøvrig stor tro på et hybrid effekttrinn, eller evt en Doxa som er kjent for å ha en behagelig/varm klang.

Selv kjører jeg et Zapsolute effekttrinn med godt resultat på mine Focal 816S, som i likhet med Klipsch har en litt krevende og detaljert diskant.
    Kilde/pre betyr også mye, og der har jeg etter litt bytting havnet på en eldre Rotel CD spiller (RCD965BX) og en Thule pre (PR200). Begge disse drar lydbildet i varm/fyldig retning, og resultatet blir en veldig fin match med høyttalerne.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ajselj Skerv på Facebooksiden til Klipsch og utifra det svaret jeg fikk der, så forstod jeg det sånn at Klipsch bruker flere forskjellige typer forsterkere.. og produsenter.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Ajselj Skerv på Facebooksiden til Klipsch og utifra det svaret jeg fikk der, så forstod jeg det sånn at Klipsch bruker flere forskjellige typer forsterkere.. og produsenter.
    Så med andre ord så er kanskje Yamaha en av mange.
    Greit nok, for meg var Yamaha en bedre kombinasjon med klipsch enn Marantz, men om det er noen fasit på det er vel heller tvilsomt ja.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Så med andre ord så er kanskje Yamaha en av mange.
    Greit nok, for meg var Yamaha en bedre kombinasjon med klipsch enn Marantz, men om det er noen fasit på det er vel heller tvilsomt ja.
    Utifra det svaret jeg fikk så hverken bekreftet eller avkreftet de det...
    Kommer helt an på hvilket Marantz-produkt du lyttet til.
    Er en hvis forskjell på receiverne og forsterkerne.
    Har hørt med PM-15 og regner det som en glimrende match.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spurte om det var en hemmelighet, og svaret ble: "
    Oh no..there's Macinstosh, Denon, Aragon...I'd have to go back there and look. No secrets " Så vil komme tilbake med ett mere utbrodert svar når jeg vet mere

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På tide med nye innspill og tanker.

Siden sist har jeg nå avskrevet surroundreceivere da jeg er for skeptisk til kraftresursene i disse å ikke har planer om 5 kanals lyd med det første.

Marantz blir også litt svakere oppmot konkurrenter når en ser på power.

Ellers har jeg presentert litt produktbilder for madammen og hun falt pladask for Abrahamsen.

Selv hadde jeg avskrevet Abrahamsen grunnet slarkete vriknotter og display. Men jeg må også ha en DAC inn i bildet og her vil jo V6.0 være en god match og se ut som et komplett system sammen med V2.0
    En annen ting med dette oppsettet er at jeg da får muligheten til å kjøre ballansert XLR signalkabel som kanskje er en fordel ? Displayet skal jeg kunne leve med om lydkvaliteten veier opp. Litt skeptisk til ingen tonekontroll.

Andre alternativer blir å få rør på banen igjen som jeg egentlig ikke ville ha. Men Vincent 226 og 236 byr på heftig kraftresurser og ikke minst rørlyden i pre delen som jeg kjenner fra før. Blir her skeptisk til rør og levetiden på disse, å får jeg lett fatt i nye ? Matchende DAC fins vel heller ikke, å ikke har vincent ballanserte innganger.

Mye som veier for og imot begge veier her. Men på begge disse alternativene så er nok poweren i bunn rimelig heftig å noe av det jeg er ute etter.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble det no oppgradering på deg? 8-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker jo mine RF 52 bak. Men tråden din fikk meg til å tenke på når jeg testet de hjemme på McIntosh 275- Det var saker det. Skikkelig Amerikansk minianlegg

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magb
    Ble det no oppgradering på deg? 8-)
    Hei !

Er fortsatt i tenkeboksen. Skummer bruktmarkedet litt også mens jeg tenker. Men det er nok like før jeg handler noe.

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De små rørene som står i Vincent sine Hybrider har nok enn leve tid på minst 3-5000 timer.

De vill ikke bara plutsligen slutte å fungere under film , men sakte men sikker bli svakere og svakere etter tid . De kan jo hende at noe skjer , å at de skulle ta kveld tideligere , men ikke noe å bekymre seg over egentligt .

Å det er ingen problem å skaffe nye rør . Forhandler kan garantert skaffe deg nye "orginal " rør fra produsent .

Men jeg personligt ville sett etter noen litt bedre rør på ebay , hos motron etc...... vet ikke hvor mange rør som sitter i disse hybridene , men tror det står 3stk i Vincent sine hybrider . 3stk små rør trenger ikke koster mye . Alt i fra 100-400kr stk (kan få både billigere og dyrerer ) .

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestemt meg for å beholde det vegghengte hifi skapet mitt da det er alt for praktisk å holde rent å ryddig til at jeg orker noe støvsamlende rack. Forsterkere vurderes da etter fysiske mål. DAC må også inn, nå eller siden.

Valget vipper vist enda mellom kraftig integrert forsterker som kan ha stålkontroll på Klipschene, eller surroundrecevier med 2 små subber for ekstra trøkk under film.

Fysisk passende forsterkere :

Abrahamsen V2.0 og V6.0 (Stilrent, lite funksjoner dårlig display)
    Marantz PM-8003 (Ikke fult så kraftig)
    Electrokompaniet PI-2 (Smule dyr, men høy kvalitetsfølelse)
    Hegel H70 (Har integrert DAC)
    Lyngdorf SDAI 2175 (Kraftig ?)

Marantz SR-6004 (Utrolig masse funksjoner som jeg liker)
    Denon AVR-3310 (Bra pris for tiden)

Ønsket er finere musikklyd samt trøkk under film.. vanskelig krav sikkert.

Synspunkter ?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du strekker budsjettet en del kan en Cyrus 8 XPD være et alternativ kanskje.(har ikke hørt den, men den får knall tester i utlandet, er svært liten og har innebygd dac)

Tror ikke du skal se deg blind på oppgitt effekt hos de forskjellige, det kan være stor forskjell på to forsterkere oppgitt til samme effekt.

Cambridge har tonekontroller og er satt ned i pris hos hifiklubben. Da får du også dac fra samme produsent som også får gode kritikker rundt om.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    De små rørene som står i Vincent sine Hybrider har nok enn leve tid på minst 3-5000 timer.
    Signalrør har en forventet lengre levetid enn effektrør som varer sånn rundtom det du nevner. Man regner med at ett signalrør varer ca 10000t før det kan være fornuftigå bytte. Enkelte har levetid opptil 20000. Så her varierer det en smule.

Newcomer frha sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Ønsket er finere musikklyd samt trøkk under film.. vanskelig krav sikkert.

Synspunkter ?
    Soundgarden har Primare I21 til en god pris for tiden. Byggekvalitet i ypperste klasse, stille som natten, volumhjul med rele og fritt for slark.. Passer vel inn i skapet (min avgir veldig lite varme, sammenlignet med mye annet).

Tung bass, spiller uendelig dypt. Litt tilbakelendt spillestil men fortsatt detaljert. Synes det er mye eierglede i denne forsterkeren. Om den passer Klipsch vet jeg ikke, men er generelt et trygt valg.

Om du har mulighet til å låne forsterker (venner, butikk) anbefales dette. Ofte forløsende å få teste noe annet hjemme på eget anlegg.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det en ny runde !

Denon AVR-3310
    +Alt i en boks
    +Mye funksjoner og justereinger
    +Fin pris nå som elkjøp kjører priskrig
    +Gir meg økonomisk rom for å supplere med evt sub(er)

-Skeptisk til kraftresurser og lydmatch.

Abrahamsen V2.0 og V6.0
    +Tipper på veldig flott lyd
    +Kan kjøre fullbalansert

-Lite funksjoner og dårlig display.
    -Låst til kun stereo.

Rimelig surroundreceiver 2-4k og Abrahamsen V4.0
    +Mye justeringsmuligheter
    +Utbyggingspotensialet
    +Får jeg Abrahamsen lydsignaturen og kreftene ut av dette ?

-Hvordan blir det med matching ?

Hva mener dere om den siste komboen her, kan det gi meg litt av begge verdener ? Masse justeringsmuligheter og god lyd / kraft i bunn ?

Eller kan en recevier i 15k+ klassen gi meg alt i en og samme boks ?

Hovedbruk er mp3 og film, men ønsker god kontroll og best mulig lyd når en god CD kommer på menyen. Kjekt med god fjenkontroll og justeringsmuligheter.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den siste komboen kjørte jeg selv for noen måneder siden. En aldrende surround receiver som pre koblet til et habilt effekttrinn.

Jeg innså vel etterhvert at jeg trengte en skikkelig pre, da kjeden aldri blir sterkere enn det svakeste ledd. Skaffet meg en eldre Thule av god kvalitet med motorpot, fjernstyring og gode diskrete relestyrte kretsløp. Lyden fikk seg et klart løft. Preen har også en klangkarakter som sammen med effekttrinnet utjevner høyttalernes tendenser.

Styrer den greit med Harmony One, men må modde inn en bypass inngang slik at pre-out front fra receiveren viderekobles direkte til effekttrinnet når stereo preen er avslått. Plugging er uholdbart i lengden.
    Jeg er overbevist om at endel nyere pre har slik bypass innebygget.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg skal gi HK`n min en siste sjangse på en ekstern DAC i håp om å rydde opp lydbildet.

HK980 gir mye strøm, punch å dynamikk for pengene har jeg lest iforholdt til mange konkurrenter. Tenkte å se om en DAC å evt HT kabler kan roe toppen noe ?

Sett meg ut Abrahamsen V6.0 i tilfelle jeg skulle handlet meg V2.0
    Ellers ser jeg prolyd.no har god pris på Benchmad DAC1 nå. Forstår jeg rett om denne har auto av/på ?

?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann Quisten!

Sitter du forttsatt å ruger på mr Harman? det gjør jeg også :wink:

Må nesten dele en liten opplevelse her.

Var på hytta i helgen og der står det en Tandberg Tr 1010 fra 1973. Den endte opp i bilen på vei hjem 8) Koblet den opp nå og jeg skal si det låter!

På alle punkter utenom litt pressisjon i bassen så knuser den min Hk. Det låter mer musikalsk og lyden er liksom ikke "flat" lenger. Jeg kan også guffe på sultans of swing uten å blø i ørene Desverre er den ikke helt i orden, sliter med litt balanse problemer mellom høyre/venstre osv.

Blir nok en rør forsterker eller rør hybrid på meg når skattepengene kommer 8-)

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •