Forsterker/reciever til stereo OG kino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker/reciever til stereo OG kino

Jeg skal ha et stereoanlegg med 2-4 høyttalere innfelt i taket og en sub. Dette skal jeg ha i dagligstuen i huset vi snart skal bygge.
    Etterhvert, når lommeboken tillater det, vil jeg kjøpe et greit hjemmekinoanlegg til å ha i tvstuen som er ved siden av dagligstuen (åpent i mellom dem).

I utgangspunktet hadde jeg tenkt å kjøpe en Harman/Kardon HK 3490 Stereoreceiver til å drive stereoen. Den, Cdspiller og Ipod-dokking ville stått i tvstuen, men vendt ut mot dagligstuen. Men kom på at to forsterkere/recievere i tvstuen blir litt overkill, for ikke å snakke om særdeles lav, om noen WAF. (Men det MÅ være i tvstuen)

Jeg lurer derfor på følgende:

1: Finnes det noe slikt som en forsterker/reciever hvor man kan koble til både kino og stereo?
    2: Om så, finnes der en slik en til 4-5000,-?
    3: Er det noen som har en anbefaling til eventuell løsning?

Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, hvorfor ikke kjøpe en receiver med sone 2 løsning slik at du kan sende lyden fra et rom til et annet uten å måtte ha flere bokser. Alternativt kan du kjøpe en receiever med sone to pre-outs så kan du velge selv.

De fleste receivere fra 5000kr og oppover har disse mulighetene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Palace
    Tja, hvorfor ikke kjøpe en receiver med sone 2 løsning slik at du kan sende lyden fra et rom til et annet uten å måtte ha flere bokser. Alternativt kan du kjøpe en receiever med sone to pre-outs så kan du velge selv.

De fleste receivere fra 5000kr og oppover har disse mulighetene.
    Det er forsåvidt noe slikt jeg har tenkt på. Men jeg er ikke helt sikker på hva dette Sone2-greiene egentlig går ut på. Er det så enkelt som at det er anledning for å koble to sett med høyttalere på èn reciever eller er det mer komplisert enn som så?
    Og hva betyr pre-outs?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •