SVS SCS-01(M) Deluxe 5.0

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer soka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SVS SCS-01(M) Deluxe 5.0

Hei
    Sitter her å vurderer sterkt å kjøpe meg dette. Har saumfart og grublet til hodepinen har dukket opp flere ganger. Vil gjerne høre deres meninger og eventuelle erfaringer rundt det jeg har kommet frem til? Sub har jeg fra før og kommer til å bruke den så derfor har jeg ikke tatt med det her. Viktigste lydmessig er til film. Kan jo få med at jeg har Panasonic BD60.
    Oppsett er som følger:

SVS SCS-01(M) Deluxe 5.0 SVS SCS-01(M) Deluxe 5.0 1 SCS-01 | 4 SCS-01(M) - SVS - L-Sound AS

SVS SBS-01 til high front SVS SBS-01 Black Stativhøyttaler - 6" basselement - SVS - L-Sound AS

DENON AVR-2310 til å drive dette DENON AVR-2310 Hjemmekinoreceiver - Receiver - Hjemmekino | Hi-Fi Klubben

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette virker fornuftig
    Guttungen har et sett med 4xSBS og 1XSCS, og har til nå hatt en Denon 1905 til å drive dette, 1910 er på vei for å ta over.
    Anlegget ditt blir da hakket over både med høyttalere og receiver, og det virker fornuftig.
    Men, jeg savner en sub eller to da Guttungen har to stykk PB10-NSD, disse spiller odt sammen med disse høyttalerne.

Akkurat nå er en Yamaha 663 koblet opp på rommet hans, og det spiller bra, men noe sier oss at Denonen passer enda bedre sammen med SVS der inne.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett fornuftig valg. Har hatt dette og det spiller veldig bra. Så er det jo L-Sound. Er du ikke fornøyd leverer du det bare tilbake.

Newcomer soka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var godt å høre. Har liksom en magefølelse på at Denon matcher disse høytalerne meget bra. Som sagt så har jeg sub fra før som jeg er fornøyd med så den biten er grei.

Kan jo få med at stuen er 3,5 x 7m og jeg sitter så og si midt i stua i lengderetning. Front og bakhøytalere er da plassert på kortveggene Lydmessig så er det faktisk noe av det bedre jeg har fått til i denne stua i forhold til møbler osv.

Så er jeg spent på hvordan det blir når jeg prøver ut med front high.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ups, fikk ikke med meg den setningen med suben din ops:

Front High eller presence som det heter på Yamaha er en artig sak, fikk hevet lyden slik at å er de stemmer midt i TVen, og ikke fra høyttaleren under TVen her.

Forresten ikke rart vi er fornøyde med lyden hosguttungen, tre av høyttalerne der inne er kjøpt av arntost
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt SBS/SCS frontrekke på en Yamaha 663 og det er kjempe til film og musikk. SBS'ene ble flytta bak da STS'ene ankom.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Ups, fikk ikke med meg den setningen med suben din ops:

Front High eller presence som det heter på Yamaha er en artig sak, fikk hevet lyden slik at å er de stemmer midt i TVen, og ikke fra høyttaleren under TVen her.

Forresten ikke rart vi er fornøyde med lyden hosguttungen, tre av høyttalerne der inne er kjøpt av arntost
    Så bra og høre at dere ble fornøyd med kjøpet. Dette med presence er bare utrolig bra, noe av den største heving av lydkvalitet på film jeg har fått.

Newcomer soka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Denon AVR-2310 reservert til meg hos HFK da de kun hadde 2stk igjen i butikken. Så det spørs om ikke jeg får henta den til Tirsdag da jeg skal den veien. Satse på at jeg har bestemt meg 100% på de SVSène da frem til da. Skulle ikke forundre meg om det blir det settet pluss stativer til front og veggfester til front high og surround

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SCS og SBS trenger ikke veggfester. De har keyhole.

Newcomer soka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    SCS og SBS trenger ikke veggfester. De har keyhole.
    Ja det stemmer ja, men så viste jeg ikke om front high burde vinkles noe nedover og ha samme vinkling inn mot sweetspot som frontene?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke vinklet mine presence ned, romkorreksjonen tar seg av det lille avviket du får om du ikke vinkler dem.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Presence skal vel uansett bare være med å skape romfølelse og da er det gunstig at de ikke spiller direktestrålende. Hvordan det blir hvis du skal bruke dialogløft vet jeg ikke.

Newcomer soka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ser den angående romfølelse. Lydmessig så er det vel ikke dumt å få de litt ut i fra veggen. Så ikke det er så stor flate som ligger inntil. Tenker litt i samme retning som at man setter spikes på både gulvhøyttalere og stativ. Tanken gjelder de til surround også.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spikes er for å koble høyttalerne til gulvet. Påstår de som har greie på det. Hva de mener er jo anyone's guess. Det gir høyere marktrykk.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fungerer nokså greit å henge opp SVSene. Har akkurat hengt opp guttungens senter, gikk som en drøm.

Newcomer soka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner at rastløsheten begynner å slå inn nå om dagen. Gleder meg til å få dette i hus. Skal bli spennende å prøve Denon for første gang.

Newcomer soka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2310 i hus...

Ja da har jeg handlet pakken jeg nevnte på:-D . Har nå fått satt det opp og koblet til. Får ta justeringer osv i morgen kveld. Er redd det blir veldig sent vist jeg begynner med det nå. Men dette ser lovende ut:-D .
    Gleder meg til i morgen.....

Newcomer wakka sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått testet noe mer?

Venter i spenning på hvordan SVS'ene dine høres ut med Denon 2310.

Jeg har selv Denon 3808 med 2 parasound effektforsterkere og SBS-01 settet. Fungerer meget bra!

Newcomer soka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja nå har jeg fått testet litt. Nå er jo ikke høyttalerne spilt inn enda, men det merker jeg at blir bedre og bedre.
    Er veldig fornøyd så langt. Det første jeg reagerte på er at lyden er naturlig og detaljert. Satte på Transformers blueray og der dukket det opp lyder jeg ikke har hørt før og fordelingen av lydene i forhold til det på filmen er utrolig. Hadde filmen på ganske høyt og ble ikke sliten av å se/høre på den. Så det virker som dette ble en god match:-D.

Eneste jeg ikke får til er å få Audessey til å registerer høyttalerne som Small. De blir registerert som Large og crossover på 40hz på alle
    Alle høyttalere er satt som small og crossover på 80hz i oppsettet i receiveren. Og at Lfe skal gå til sub.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •