Gammel ROTEL-kraftpakke VS. nyere HD-receiver til PATOS LYRIC 502, 202C & 102

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gammel ROTEL-kraftpakke VS. nyere HD-receiver til PATOS LYRIC 502, 202C & 102

Føler tiden er inne for å entre HD-verdenen, men er usikker på hvilken løsning jeg skal velge. Det må fungere bra i stereo siden det oftere blir spilt musikk enn film her.
    Har per idag en 5x120w effektforsterker (RMB-1075) som driver senter og bakhøyttalere + diskant og mellomtone i frontene. De doble 8" i Patos´ene blir drevet av en RB991 på 2x200w. Dette fungerer meget bra, og de tungdrevne frontene trykker meget bra. Bi-ampinga sørger for stålkontroll. Men spesielt 2 kanaleren begynner å dra på årene nå. Den er tross alt 10 år.

Har såvidt kikket litt på Pioneer SC-LX81, og synes denne virker interessant. Men er usikker på om denne er kraftig nok. Siden jeg bare kjører 5.0, blir det isåfall bi-amping av frontene, men allikevel. Er det nok til å ha full kontroll på Patos´ene med en impedans på 4 ohm og følsomhet på 90 db??

Har også tenkt tanken på å bytte ut min nåværende prosessor (RSP-1066) med en nyere Rotel RSP-1570, og bruke effekttrinna jeg allerede har. Men som sagt, så er jeg veldig usikker på hva som fungerer best.
    Det må uansett være tilnærmet lik kvalitet i både stereo og surround.

Håper på noen gode tips og erfaringer. :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen tips??

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Behold effekt forsterkerne og kjøp en middelklasse receiver så er du sikret samme lydnivå som du har i dag.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •