Kan Denon AVR-1910 drive disse høyttalerene?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 74
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kan Denon AVR-1910 drive disse høyttalerene?

Hei folkens,

Jeg er klar over at det finnes flere tråder om denne receiveren allerede, men ville ikke high-jack'e tråden til andre og derfor lager jeg en ny.

Jeg var og så på Denon AVR-1910 på HiFi klubben her i Kongsberg. Jeg har stereoanlegg fra før med Psb Image 6t (PSB Speakers Image 6T Reviews ) og lurer på om disse kan bli drevet godt nok av denne Denon hjemmekino receiveren?

Da jeg var på HiFi klubben ble jeg, iom at jeg ikke har center/bakhøyttalere, forsøkt prakket på Dehli centerhøyttaler til 1500,- ( DALI Concept CT Senterhøyttaler - Senterhøyttaler - Høyttalere | Hi-Fi Klubben ) og bakhøyttalere (par: DALI Concept 1 Høyttalere - Stativhøyttaler - Høyttalere | Hi-Fi Klubben ) for 2000,-.
    Hva tror dere om denne totale løsningen, med Denon AVR 1910, Psb Image T6 og Dahli Center / Bak?

Vurderer å stikke å kjøpe dette i morgen, og avgjørelsen gjøres med bakgrunn på responsen deres så setter veldig pris på tilbakemeldinger! :-)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror den kan bli litt for liten ti 6T.. Det er tross at tre 6,5" som skal kontrolleres, og om du drar på litt kan det nok bli litt lite effekt om du ikke har en sub i tillegg og setter høyttalerne som small.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Neo83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke undervurdere den nye rangen til Denon asså.
    Drev DM683 overraskende bra før jeg fikk effekt på min 2310.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for innspill!

Jeg har NAD C370 nå, den er på 130W. Sånn sett blir nok Denon'en en del slappere - ihvertfall på papiret. Bør jeg heller gå for denne: Komplett.no - Onkyo TX-SR507B hjemmekinoreceiver ?

Iom at denne Denon'en er satt ned 1500,- føler jeg at det uansett er et bra kjøp, men jeg sliter med hvilke bak- og center høyttalere jeg skal gå for. Setter VELDIG pris på tips/forslag på det området også.

Takk for hjelpen folkens :-)

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon`en er alt for svak for dine høyttalere, du kan ikke sammenlikne watt fra stereo forsterkere og surrerundt radioer.
    Desuten fortjener dine høyttalere virkelig en kvalitets receiver, jeg anbefaler du sparer litt ekstra opp....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Denon`en er alt for svak for dine høyttalere, du kan ikke sammenlikne watt fra stereo forsterkere og surrerundt radioer.
    Desuten fortjener dine høyttalere virkelig en kvalitets receiver, jeg anbefaler du sparer litt ekstra opp....
    Spare opp til hvilken kvalitets receiver da? Er veldig interessert i å høre hva du ville anbefale for disse høyttalerene.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe a la Pioneer LX52 mener nå jeg, da ville jeg slenge på bakhøyttalere der koster 400,-, spare noe der. Synes det ikke er nødvendigt med dyre bakhøyttalere, senter og fronter er mer viktige...
    Du bør uansett udersøke om du kan finde en PSB senter også, får du en senter med en annen signatur enn dine fronter kommer du til å bli lei det ganske fort...i det minste må du finde ut om den senter du tenker kjøpe passer til dine fronter.

Hmm, ved Musikk-Magazinet i Bergen får man nå Onkyo TX-NR 1007 veil. 16.999,- til kr. 9.999,-

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Yamaha 1800 på PSB 7PT, det fungerer greit. Men de har innebygd forsterker til de to elementene som tar seg av de laveste frekvensene, så det er i prinsippet en stativhøyttaler med innebygd sub...
    Den senteren du børe lete opp heter 9C, to 6,5" element og relativt stor.

Du bør helst ha en sub til også, jeg kjører alle mine høyttalere som small.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres fornuftig ut å gå for Psb ved innkjøp av resten av høyttalersettet også. Det hadde vært ideelt å funnet dette brukt et sted, disse høyttalerene er jo noen år gamle (jeg kjøpte mine Image 6T brukt her på AVforum for 3-4 år siden).

Jeg må innrømme at 10 laken er i overkant av hva jeg er villig til å gi for receiveren alene. 3500 syntes jeg virket som en OK pris, kunne kanskje strukket meg til ca 5000 om dette hadde resultert i noe som kunne dra høyttalerene skikkelig, finnes det til denne prisen? Jeg trenger jo ikke 7.1 receiver da jeg kun kommer til å kjøre 5.1 oppsett.

Takker igjen for hjelp!

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der er en del der går for Yamaha sin 765 nå, koster 3500,-
    Lefdal - Yamaha AV receiver

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med Denon 1910, kan du jo biampe frontene om det er Bi-Wiring terminaler på de. Da har du jo 2x90w pr høyttaler.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men denne er vel bar 5W kraftigere enn Denon sin? Utgjør det merkbar forskjell altså?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Med Denon 1910, kan du jo biampe frontene om det er Bi-Wiring terminaler på de. Da har du jo 2x90w pr høyttaler.....
    Det er to terminaler på høyttalerene, ja:-) Hvordan mener du jeg kan biampe dem? Ved å bruke utgangene som i utgangspunktet skulle gått til de to ekstra høyttalerene i et eventuelt 7.1 oppsett i mitt 5.1 oppsett?

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville kjøpt den minste Denon receiveren som har Pre-out og så kjøpt et effekttrinn når du får penger til det. Kan godt kjøpes på bruktmarkedet.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Intercom
    Det er to terminaler på høyttalerene, ja:-) Hvordan mener du jeg kan biampe dem? Ved å bruke utgangene som i utgangspunktet skulle gått til de to ekstra høyttalerene i et eventuelt 7.1 oppsett i mitt 5.1 oppsett?
    Ja, så enkelt.
    Du må bare fortelle recieveren at den skal brukes til bi-amp, og ikke 7.1
    Dette gjøres i menyen.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Jeg ville kjøpt den minste Denon receiveren som har Pre-out og så kjøpt et effekttrinn når du får penger til det. Kan godt kjøpes på bruktmarkedet.
    Den minste med pre-out er vel 2310, så den blir ennå litt dyrere.

Active hustlin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koster 3995,- og er utsolgt. Forventet nye medio feb.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Intercom
    Men denne er vel bar 5W kraftigere enn Denon sin? Utgjør det merkbar forskjell altså?
    5W fra eller til gjør ingen forskjell.
    De tre kandidatene jeg anser som mest fornuftige i dette prisleiet, Onkyo 607, Yamaha 765 og Denon 1910 vil levere omtrent samme effekt, men s Yamahaen har den fordelen at en kan koble på effekttrinn om en skal ha behov for mer krefter.

Om en kjører høyttalerne sina som small, noe som normalt vil gi best lyd i et surroundanlegg, trenger en ikke voldsomt med krefter. Da er det suben som tar seg av de signalene som krever effekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, vurderer to alternativer nå

1. Kjøpe Denon AVR-1910 og sette alle høyttalerene som small og kjøre to utganger på hver av hovedhøyttalerene (Psb Image 6T).

2. Betale 500,- ekstra for Yamahaa'en, selv om jeg lurer på om det er verdt prisen og ikke minst ventetiden på 1,5mnd.

Fant noen brukte Psb høyttalere på finn.no, en Psb 8C Center bl.a., det bør vel funke?

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har sub, så er det greit å bruke SMALL, men om du ikke har, så mangler det jo en hel del i bassen.

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •