Kan Denon AVR-1910 drive disse høyttalerene? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 74 av 74
    Active hustlin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, RX-V765T (Titan)

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Onkyo 807, det må vel være best buy til 7000,- den har det aller meste, sterk nok til å drive 5.1 på "normale" nivåer, så kan du bygge ut etterhvert med effekttrinn om du må!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hustlin
    Ja, RX-V765T (Titan)
    Takk

Sjekke signaturen for hva jeg har, skal bare ha supplere med kring lyd og trenger noe med de nye HD formatene og pre out.
    Hadde tenkt å klare meg med 2 kanals lyd men etter press fra dårlige kamerater kan det hende jeg utvider.
    Men sikker er jeg ikke. Bor 50 meter fra Kino1 i Sandvika, kan jo gå på kino mange ganger for hva en reciver koster.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Paddington
    Takk

Sjekke signaturen for hva jeg har, skal bare ha supplere med kring lyd og trenger noe med de nye HD formatene og pre out.
    Hadde tenkt å klare meg med 2 kanals lyd men etter press fra dårlige kamerater kan det hende jeg utvider.
    Men sikker er jeg ikke. Bor 50 meter fra Kino1 i Sandvika, kan jo gå på kino mange ganger for hva en reciver koster.
    hehe trist når du har gått så mange ganger at du kunne hatt en reciever da?
    Kino er best hjemme veitdu
    - pauseknappen er gull verdt!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1910 - litt off topic

Noen som vet om denne kan stå i stand-by modus og allikevel "overføre" bilde fra BD/DVD spiller eller aller helst CanalDigital HD dekoder?

Heter det "stand-by-bypass" eller noe i den duren?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Noen som vet om denne kan stå i stand-by modus og allikevel "overføre" bilde fra BD/DVD spiller eller aller helst CanalDigital HD dekoder?

Heter det "stand-by-bypass" eller noe i den duren?
    Det skal gå det ja. Virker som om folk kaller det litt forskjellig, Video Passthrough in standby blir brukt flittig..

Video passthrough works great (with HDMI Control set to on and receiver in standby), but you can also run another set of component cables from your Cable DVR to the TV for the mother-in-law who only uses the TV speakers (completely power off receiver).
    edit: Kilde

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plukker opp en gammel tråd.
    Har en AVR-1910 stående, som jeg har tenkt å bestille noen nyere høyttalere til. Pr idag står det noen små og ubetydelige Technicshøyttalere der, som skal på dynga snart.
    Jeg hadde nesten bestemt meg for PSB Image T6. Men heldigvis kikka jeg innom forumet. Uten at noen klinkende klart slår fast at 1910 klarer å drive T6 med god nok margin, velger jeg å ikke bestille disse likevel.
    Etter litt snoking kom jeg frem til f.eks. XTZ 99.26 mkII fra Surround, de er i det minste i rett prisleie, dog ikke gulvstående slik jeg hadde planer om. Og jeg skal kun ha et frontsett, altså kun stereo, på stativ dersom det blir 99.26. Og jeg kan godt blande inn en sub av samme merke evt en passende fra SVS.
    Lyd er jo til syvende og siste en subjektiv sak som i stor grad avgjøres av den enkeltes ører og smak, men hva har folk paret 1910 med? Er interessert i alle svar.
    På forhånd takk for svar.

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har parret med klipsch rf-62, rc-64 og dynavoice i surround. Dette spiller bra, og mer enn høyt nok. MEN, recieveren er flaskehalsen i oppsettet og selvom det spiller bra så er ny og bedre reciever neste på lista. Hadde fra før parret med komplett dynavoice oppsett, og det funka kjempefint, da det var høytalerene som satt begrensningene.

Min konklusjon er at Denon AVR 1910 er en bra nybegynner reciever, men den holder ikke hvis man begynner å bli bitt av basillen. Jeg er forøvrig veldig glad for at jeg valgte denne til å begynne med, for din gir god lyd, og har grei kontroll på lettdrevne høytalere. Hadde jeg vært deg hadde jeg solgt recieveren og kjøpt en god stereoforsterker og dac istedet, siden du ikke ønsker surround.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Hadde jeg vært deg hadde jeg solgt recieveren og kjøpt en god stereoforsterker og dac istedet, siden du ikke ønsker surround.
    Nei, jeg bryr meg ikke så mye om surrerundtlyd, men muligheten til å oppskalere til full HD derimot...
    Klipsch sine høyttalere syns jeg, på bildene, ikke ser så pene ut. De virker litt grove i finnishen. Mulig jeg blir lurt av bildene. Men for all del, jeg avskriver over hodet ikke RF-62 som alternativ så lenge noen har erfart at de fungerer godt med 1910.
    Andre forslag, anyone?

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo alltis kjøpe de du først tenkte på og biamp'e dem. Da får du jo dobbelt så mye kraft pr.kanal.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, ser nå at RF62 mkII ikke ser ut slik jeg mente de gjorde. Det er nok jeg som har blandet utseendet med en annen høyttaler.
    Den ser ikke så ille ut, faktisk. Litt flaut, men først nå fant jeg en test av disse i Lyd & Bilde. En gledelig overraskende test.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller hva med Audio Pro Blue Diamond v3? Disse ble av Lyd & Bilde kåret til Årets beste surroundhøyttaler i budsjettklassen i 2010/2011 (riktignok i en 5.1 pakke).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler det blir mye masing/monolog her, men jeg kan jo ikke gi meg.
    Kan recieveren drive XTZ 99.26 mkII Piano?
    Og en XTZ W10.16? Husker i farta ikke om AVR-1910 har dedikert sub utgang.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant et bilde, ser at den har Sub pre out.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •