Hvordan koble opp en en effektforsterker oppmot en reciever?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan koble opp en en effektforsterker oppmot en reciever?

Hei. Jeg er egentlig ganske blank på dette her, men ønsker å få litt mere punch i fronthøytallerene mine. Jeg bruker nå en pioneer vsx lx50 og planen er å oppgradere til JBL tl 260. Jeg skjønner jo att den forsterkeren ikke kan dra tl 260 no særlig, men kan jeg koble til en 2 kanals effekt forsterker og bare mate front? Vil det gå utover surrounden hvis jeg kobler til en 2kanals og ikke 7 kanals effektforsterker? Jeg skjønner ikke helt hvordan dette kobles sammen, er det noen av dere "hifi guder" som kan gi meg en kjapp leksjon hvordan dette fungerer? hehe

Mvh Ole

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis Pioneeren din har pre-out. Kan du koble til en 2 kanals effektforsterker uten at det vil gå ut over noe annet.

Du trenger et sett phonokabler fra pre-out bak på pioneeren til line in på effektforsterkeren. Så setter du høyttalerkablene bak i effektforsterkeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Hvis Pioneeren din har pre-out. Kan du koble til en 2 kanals effektforsterker uten at det vil gå ut over noe annet.

Du trenger et sett phonokabler fra pre-out bak på pioneeren til line in på effektforsterkeren. Så setter du høyttalerkablene bak i effektforsterkeren.

Ok, men hvordan vet forsterkeren att det front og ikke bak høytallerene som skal ha mere kraft hvis du skjønner meg?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi du kobler kabler fra PREOUT FRONT til effektforsterkeren og dine front høyttalere er tilkoblet effektforsterkeren......

Preout front er jo dine front høyttalere, ikke? Da er det vel logisk, eller?

Vil du ha effektforsterker på dine bakerste høyttalere kobler du jo fra PREOUT SURROUND BACK (eller hva nå der står der) til effektforsterker, og kobler dine BAK HØYTTALERE til effektforsterkeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Fordi du kobler kabler fra PREOUT FRONT til effektforsterkeren og dine front høyttalere er tilkoblet effektforsterkeren......

Preout front er jo dine front høyttalere, ikke? Da er det vel logisk, eller?

Vil du ha effektforsterker på dine bakerste høyttalere kobler du jo fra PREOUT SURROUND til effektforsterker, og kobler dine BAK HØYTTALERE til effektforsterkeren.
    Takker, da vet jeg hvordan dette fungerer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •