Pioneer VSX-919 Vs. Onkyo 607

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer VSX-919 Vs. Onkyo 607

Da er det gjort.. Høyttaler er kjøpt. det ble Mirage Omni550.

Syns de låt knallbra på en Onkyo 807, fikk de ikke til å koble opp 607 eller Pioneer 919 i butikken.

Så mitt spørsmål til kjennerne..

Jeg vurderer Pioneer VSX-919 fordi jeg har ett Kuro TV fra Pioneer + Iphone som jeg da kan koble rett i reciveren.

Jeg vil vel egentlig ha Onkyo 607, men vil det være noe hørbar forskjell i lyd med de høyttalerne på disse 2 recivere?

PFHT for hjelp8)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut fra tidligere erfaringer med Pioneer og Onkyo ville jeg gått for Onkyoen.
    Ville også tittet litt på Denon AVR-1910 og Yamaha RX-V765.

Grunnrn til at jeg ikke ville hatt Pioneeren er at jeg synes de rimelige modellene derfra er mindre gode på musikk enn de andre, og at de har litt lite krefter i forhold til det skrytlistene sier.

Men skal du bare ha to høyttalere? Da ville jeg kikket meg om etter en stereoforsterker i stedet. Harman Kardon f.eks.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal putte på bak og center så snart pengene strekker til Koster å være kar merker jeg. Tenkte å kjøpe bak og center i samma serien (omni 150) så snart pengene er på plass...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må det bli surroundreceiver
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Da må det bli surroundreceiver

hehe, Er en fordel det da. Prøver å sammenligne de 2 forsterkene, men det er ikke lett.. Tror det må bli Onkyoen.. Får bli lyd vinner over funksjonalitet.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden høytalerne ble spilt på 807 som er en del kraftigere enn 607 så ville jeg vurdert å øke budsjettet hvis mulig til f.eks 707 evt 807. 919 blir for spak på disse høytalerne. Har pio selv om OMD28. Du kan evt vurdere LX52 som vil sparke liv i dine 550. Velkommen til Mirage klubben

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Limbo97
    hehe, Er en fordel det da. Prøver å sammenligne de 2 forsterkene, men det er ikke lett.. Tror det må bli Onkyoen.. Får bli lyd vinner over funksjonalitet.
    Om du leser test i siste Hjemmekino, så kommer ikke Pio 919 så veldig godt ut av det, så tror nok Onkyoen er et mer fornuftig valg. I samme test ble Onkyo 707 testvinner.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp har denne til kampanjepris nå.

Elkjøp - Onkyo TX-SR707 receiver sort

De har den riktignok inne, men det ordner seg vel som regel.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke inne skulle det selvfølgelig være

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

griseflaks

Er det mulig da??? Fa... å flaks Bestilte 607 fra netshop.no i stad, men de hadde den ikke inne så jeg måtte vente til 13 før jeg fikk den... da er det bare å få avbestilt den der og bestille fra Elkjip JOHOO

Takk for infoen.. Deilig med forumer altså..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bluecas
    Ikke inne skulle det selvfølgelig være
    Men har ikke elkjøp kampanje på tx-nr807 no da til 5995 er ikke denne ganske bra da?? ,Elkjøp - Onkyo TX-NR807 receiver sølv

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    807 er selvfølelig ennå råere, men da begynner det å bli litt dyrere enn hva som er tenkt

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Limbo97
    807 er selvfølelig ennå råere, men da begynner det å bli litt dyrere enn hva som er tenkt
    den er grei ville no bare tipse deg,men tror det er verdt de ekstra kronene med tanke på hva du sitter igjen med,jeg har ett litt høyere busdsjett så blir nok RX-V3900 på meg,men lykke til med å bestemme deg.

Newcomer milan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Vurderte disse mot hverandre selv en gang i tiden. Synes onkyoen var vesentlig bedre enn pioneeren på musikk så jeg gikk for onkyo. Hos meg drifter den et dali suite oppsett med 2.8 i front. Synes den leverer som bare det og den er jo nesten gratis på avshop til 3499.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holy crap.... da er Mirage Omni550 i hus... dette ble bra altså.. Og det på en steingammel pioneer vsx-409 forsterker... OMG... gleder meg bare så JÆ.... til å få i hus Onkyo 707. (bestilt fra elkjip.no) Prøvde å få en i butikk til samme pris. Da lo de av meg gitt.. Spesielt. de hadde en 607 i butikken i sandefjord og den skulle jeg få til innkjøpspris. Det var en litt sliten utstillingsmodell.. Innkjøpspris = 4500,- inkl mva.. Særlig.... Prøvde å si at jeg kunn få 707 på webben deres for samme pris måtte få til noe bedre, men neida. jaja, same same.

Noen som har sett noen test av miragene? Hadde vært knallgøy å lest hva andre mener om de. trompet låter helt utrolig bra her... Nesten så jeg må vurdere mer jazz/klassisk gitt (går vanligvis i listepop)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •