Hjemmekino 60000kr - hva ville dere valgt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjemmekino 60000kr - hva ville dere valgt?

Leker med tanken om å kjøpe en fin 40års presang til meg selv hehe.

Hvordan ville dere ha brukt pengene på hvis dere hadde ca 60000 å bruke på surroundanlegg til en kjellerstue?

Jeg har tenkt litt på dette:
    - Yamaha RX-V3900 sort , 15990 kr på elkjøp

Og denne Klipsch høytalerpakka til 47990kr

SVS & Klipsch Power Combo Black PB13-Ultra | RF-83 | RS-62 | RC-64 - SVS/Klipsch - L-Sound AS

Skulle bli brukt til film, ps3 og fotball-selvsagt. Og litt metal-musikk. Bor i enebolig, så kan fint gnu opp litt :-)

Skulle gjerne fått hørt dette, men er vel ikke mulig å få til her i krsand-distriktet...

Så lads, hva syntes dere? Setter stor pris på kommentarer,forslag etc

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av panna39

Hvordan ville dere ha brukt pengene på hvis dere hadde ca 60000 å bruke på surroundanlegg til en kjellerstue?

SVS & Klipsch Power Combo Black PB13-Ultra | RF-83 | RS-62 | RC-64 - SVS/Klipsch - L-Sound AS

Skulle bli brukt til film, ps3 og fotball-selvsagt. Og litt metal-musikk. Bor i enebolig, så kan fint gnu opp litt :-)

Skulle gjerne fått hørt dette, men er vel ikke mulig å få til her i krsand-distriktet...

Siden du velger Yamaha så synes jeg dette settet er verdt å titte på, koster litt mindre enn Klipsch settet du har planlagt. Dali er litt mer allround høytaler og Klipsch passer litt mere på film. Ville kikka litt på Dali også for det er flott match med Yamaha forsterkern du har valgt deg ut.

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det utstyret der vil du helt sikkert bli fornøyd med, men hvis du er interessert i å spare noen kroner på Yamaha så kontakt han her

alan@x3mpc.com

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde kjøpt brukt og fått uendelig mye mere igjen for pengene.
    Sjekk http://avforum.no/avtorget/
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg

Helt enig!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    +1! Bruk litt tid på forskjellige forum, dra rundt og lytt litt for å finne noe du liker. Bruktutstyr går gjerne for halv pris og mye er så og si "nytt" idet at folk gjerne behandler utstyret sitt fint.

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk4
    Det utstyret der vil du helt sikkert bli fornøyd med, men hvis du er interessert i å spare noen kroner på Yamaha så kontakt han her

alan@x3mpc.com

kan bekrefte at dette stemmer, har handlet med han, strålende fornøyd, og gode priser

Newcomer Sikelikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville, som allerede skrevet sjekket en del rundt. Klipsch \ Yamaha virker som en kjempe kombo, men ikke nødvendigvis noe som faller for dine ører.

Det er vanvittig mye å velge mellom. Det ligger jo blant annet et par Kef XQ40 til nesten halvpris, som er kåret til best i test lyd og bilde 2009. Disse er MEGET gode, og noe jeg hadde vurdert selv skulle jeg ikke vekk en periode nå.

Men brukt er virkelig noe jeg hadde sett på, skal du ha mest bang for the buck.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ofte mye bra brukt Klipsch utstyr på avtorget. så hold litt utkikk der så dukker det nok opp mye bra ettervært.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg var deg så ville jeg ha kjøpt det utstyret du nevner. Lsound har samme receiver til samme pris. Kanskje t.o.m. litt billigere sammen med høyttalerpakken. Lsound holder vel til i Arendal og det er ikke umulig å kjøre dit fra Kristiansand. Snakk med de om de kan gi en demo. Du trenger jo egentlig bare å høre på receiver og fronter for å høre om du liker lyden.

Du får sikkert mer for pengene om du kjøper brukt, men hvor mye mer trenger du? Gleden av å kjøpe noe nytt er ikke til å kimse av og den receiveren og de høyttalerne er nok til de fleste.

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kan bli bra dette , men jeg tror Yamaha 3900 er i minste laget til å dra RF83:???: Gjør som nevnt tidligere i tråden: kjøp brukt. Da blir det kansje penger til separat effekt trinn til frontene(RF83) også. Jeg har hatt RF83 og de har høy følsomhet, men trenger alikevell masse krefter.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpe noe brukt og hive deg på en brukt effektforsterker , kanskje en Emotiva XPA-2/3

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å gå for høyttalerpakken du har valgt, noe jeg tror du blir svært fornøyd med når film står i fokus, men heller gå ned til en RX-V2065. Pengene du får til overs brukes da til en Emotiva XPA-2. På denne måten får du kraft og moro i lange baner! Ikke sikkert du føler du trenger ekstra effekt så det kan du vente med til du har levd med anlegget en stund.

Som et lite ps ville jeg ha hørt på høyttalerene før kjøp i Arendal, Klipsch kan for noen oppleves litt pågående.

PS nr to, hvis en vet hva en vil ha og er villig til å kjøpe brukt så er det bare å følge med og vente....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Få noe til å fore mye strøm til RF 83 ene. Emotiva er sikkert bra men du bør helst legge en del penger her. Kjør heller en mindre receever. Parasound kan også anbefales men koster jo mye mer.

Ellers lurer jeg på hva du har tenkt på av bilde ?

Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

alan@x3mpc.com

Handler inn kino til jobben via nevnte kar, det er en fryd å handle hos ham. Service og kunnskap er på et utrolig nivå( men det er det faktisk hos veldig mange AV-forhandlere av en eller annen grunn..)

I tillegg fører han både både Yamaha og Parasound samt høytalere fra Vienna Acoustic som har fått veldig mye skryt.
    Della
    TV : 50PFL5008T
    Kilder : Pioneer BDP-LX55 - Airport Express - Violectric V800 DAC
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono
    Høytalere : Piega Coax 70,2 - Piega Premium 5 - Piega Premium 3
    Styrt av: Ipad2/Iphone5

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av panna39

Hei tenkte jeg skulle si at det kommer en etterfølger av RX-V3900 innen det første halv året

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

alan@x3mpc.com
    Dette ville jeg også gjort. Har selv handlet av han, og kan ikke si noe annet enn kjempe kunde service. Han setter nok opp en kjempe pakke til deg!
    Du kan gå inn her for å se på hva han kan levere av utstyr.X3MHC - Komponenter

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andytoy
    Hei tenkte jeg skulle si at det kommer en etterfølger av RX-V3900 innen det første halv året
    Det betyr ikke at den ikke er bra, snarere tvert imot vant den jo den siste testen mot de andre produsentene's nyere modeller.

Om det er disse VIP prisene fra x3mhc.no dere snakker om så er det veldig bra, men nå er det jo ikke uvanlig at andre forhandlere matcher de prisene uansett, sån i farten har jeg hørt om tre forhandlere som har solgt til samme pris.

Ser at klipsch har blitt nevnt mer enn nok ganger her, kan være det er midt i blinken, men det er ikke de eneste høytalerene som kan spille høyt og et stykke ifra de høytalerene som låter best til en pris rundt 20k.

Jeg ville uansett gått for RF-63 om jeg skulle valgt derfra, RC-64 senter og 52surround høytalere, om du går for yamaha reciever så burde du også prioritere å ha presence høytalere også.
    Stereofil.no selger også Klipsch og har alltid hatt god service når jeg har vert innom, de har også Vienna og Tannoy

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Det betyr ikke at den ikke er bra, snarere tvert imot vant den jo den siste testen mot de andre produsentene's nyere modeller.

Om det er disse VIP prisene fra x3mhc.no dere snakker om så er det veldig bra, men nå er det jo ikke uvanlig at andre forhandlere matcher de prisene uansett, sån i farten har jeg hørt om tre forhandlere som har solgt til samme pris.

Ser at klipsch har blitt nevnt mer enn nok ganger her, kan være det er midt i blinken, men det er ikke de eneste høytalerene som kan spille høyt og et stykke ifra de høytalerene som låter best til en pris rundt 20k.

Jeg ville uansett gått for RF-63 om jeg skulle valgt derfra, RC-64 senter og 52surround høytalere, om du går for yamaha reciever så burde du også prioritere å ha presence høytalere også.
    Stereofil.no selger også Klipsch og har alltid hatt god service når jeg har vert innom, de har også Vienna og Tannoy
    Nei nei mente for all del ikke at den var dårlig,vurderer den selv,ja jeg så oxo at det var andre som solgte den til samme pris,men jeg ville no si at jeg har ikke snakket med en mere seriøs mann om hifi en han,men men det er jo smak å behag,jeg sitter ihvertfall stor pris på service å det tror jeg alle gjør.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

L-Sound

Ikke lange veien for deg til Arendal. Ta kontakt med dem for demo. De klarer greit prisene til de andre som er nevnt i denne tråden. Har handlet det meste der jeg, er bare kjempe fornøyd med både priser og kundebehandling.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •