Parasound halo A21 fra 110v til 220v?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Parasound halo A21 fra 110v til 220v?

:-D Har åpnet mine 2 stk. halo a21 kjøpt i usa og skal koble de fra 110v til 220v:-D

Noen som har gjort dette før?:-D

Takker for hjelp å svar jeg kan få :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har koblet om en New Classic 5250. Mest sannsynlig ganske likt som på Halo. Det er to trafoer som må kobles om, en til hovestrømmen og en til standbykretsen. Det er plugger som må kobles om og disse skal være ganske godt merket.

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må også bytte sikringen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baya
    Har koblet om en New Classic 5250. Mest sannsynlig ganske likt som på Halo. Det er to trafoer som må kobles om, en til hovestrømmen og en til standbykretsen. Det er plugger som må kobles om og disse skal være ganske godt merket.

Ok :-D takk

Det er en jumper der rett foran den lille trafoen, forandrer denne strømmen til begge trafoene, når jeg flytter denne fra 110 til 230 posisjonen?

Ser at det kommer 4 stk. ledninger fra store trafoen en hvit og en rød de skal vel flyttes fra 110 volt posisjonen til 230 volt posisjonen. Det ser jeg.

Men hva med den gule og svarte de ser ut til å gå en annen plass rett foran strøm inntaket skal de forandre posisjon også?

Sånt som jeg ser så må jeg flytte jumper fra 110 til 230volt flytte hvit og rød ledning fra 110 til 230 og bytte sikring.

Ville bare være helt sikker har snakket med parasound i usa og i norge men de nekter meg informasjonen de sier at jeg må levere den inn til de men dette koster nok flesk hvis de skal gjøre det utrolig dårlig service fra begge av de
    Helt ufattelig når jeg er faktisk en kunde.

Takker for all informasjon håper jeg ikkje maser for mye på forhånd:-D tusen takk

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lauritz83
    Ville bare være helt sikker har snakket med parasound i usa og i norge men de nekter meg informasjonen de sier at jeg må levere den inn til de men dette koster nok flesk hvis de skal gjøre det utrolig dårlig service fra begge av de

Helt ufattelig og dårlig service er det vel ikke? De vil jo selge forsterkere via sine importører i de respektive land, og derfor bistår de heller ikke de som kjøper fra utlandet. Om noe ryker på din parasound, kan du heller ikke forvente å få hjelp fra norsk importør ved reparasjon.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan prøve en PM til Loffen68 - tror han har kjøpt en del Parasound fra USA.

Skulle du svi av noe under modifisering er det nok ikke mye støtte å få hverken fra forhandleren i USA eller importøren i Norge...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lauritz83
    Ok :-D takk

Det er en jumper der rett foran den lille trafoen, forandrer denne strømmen til begge trafoene, når jeg flytter denne fra 110 til 230 posisjonen?

Ser at det kommer 4 stk. ledninger fra store trafoen en hvit og en rød de skal vel flyttes fra 110 volt posisjonen til 230 volt posisjonen. Det ser jeg.

Men hva med den gule og svarte de ser ut til å gå en annen plass rett foran strøm inntaket skal de forandre posisjon også?

Sånt som jeg ser så må jeg flytte jumper fra 110 til 230volt flytte hvit og rød ledning fra 110 til 230 og bytte sikring.

Takker for all informasjon håper jeg ikkje maser for mye på forhånd:-D tusen takk
    Jumperen svitsjer standbytrafoen, det stemmer. Når det gjelder hovedtrafoen så skal den prinsipielt kobles fra parallell til serie, dvs at spolene sammenkobles i den ene enden og strømforsynes i de andre endene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D takker :-D