Hjelp til kjøp av Hjemmekino.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til kjøp av Hjemmekino.

Hei
    Jeg er ganske ny innen hjemmekino og ønsker derfor hjelp til kjøp av et anlegg.
    Jeg trenger hjelp til en kombinasjon av surround reciver og høyttalere (ikke inkludert sub) pris for dette maks. 5000 kr
    Rommet anlegget skal benyttes i er ikke veldig stort og stiller ikke de aller høyeste krav til systemet, men dette anlegget skal være grunnlaget mitt så jeg kan utvide senere og hadde derfor vært kjekt med nyest mulig teknologi.
    Helst ønsker jeg å kjøpe nytt, men hvis det er muligheter for å øke kvaliteten mye på systemet ved å kjøpe pent brukte komponenter er dette mulig.

På forhånd takk :-D

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og velkommen til forumet!
    Var jeg deg, ville jeg nok vurdert å se meg rundt på bruktmarkedet.

5000,- er jo ikke all-verdens å rutte med, men det er i alle fall en start!
    Du bør ta peiling på en relativt ny receiver med pre-out, slik at du senere kan kombinere denne med en god (bedre) forsterker.
    Høyttalere får du jo i absolutt alle prisklasser på brukten. Det finnes jo mye rimelig som faktisk kan låte riktig bra, uten at jeg skal gi noen anbefalinger her.
    Ta deg tid til å lese litt i de forskjellige trådene om temaet i forumet, så blir du antakelig en god del klokere.
    Stikk også innom AV-torget, der vil du nesten garantert finne flere interessante alternativer til både receivere og høyttalere. Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville sterkt vurdert Yamaha RXV765 til 3495,- på Lefdal + noen rimelige brukte høyttalere eller evt. fra surround.no. De har 5.0 sett fra 1490,- Da har du meget gode muligheter til å oppgradere senere! Lykke til :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ville jeg satset på en skikkelig reciever og kjøpt 2 satelitthøytalere og kjørt i stereo i begynnelsen. Når du skal bygge ut, så bruker du satelittene bak mens du kjøper fronthøytalere og en skikkelig senter.

Ellers kan du jo kjøpe deg et komplett hjemmekinosystem fra f.eks pioneer, panasonic, sony, philips eller samsung. Når du skal fornye så selger du hjemmekinosystemet.

Komplett.no - Hjemmekinosystem

Lyd - Netshop.no - pc data foto minne digital & Bilde&g1txt=HiFi & Hjemmekino&g2txt=Hjemmekino&a=vis

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for alle svar :)

takk for svar, tror nok fortsatt jeg kommer til å gå får løskomponent... skal bruke litt tid på å finne mer info om diverse så får vi se hvordan jeg ender opp :P takk for alle hjelp!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •