effektforsterket til Dm683 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Active lunnarn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    syntes du var kjapp til å utlukke rotel!
    har selv hatt rotel på både nye dm og 800 serien av B&W og må si at den komboen låter knalbra!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Emotiva

Sitat Opprinnelig postet av lunnarn
    har selv hatt rotel på både nye dm og 800 serien av B&W og må si at den komboen låter knalbra!

Jeg er nokk litt rask på avtrekkeren, men har lest 3 tester av Xpa-2 og må si at dem har overbevist meg om at dette er de jeg leter etter. mye kraft og meget god gjengiving av reel lyopplevelse samt tilførsel av meget stramm og fyldig bass. Emotiva elektronikkens svar på SVS i bass som de stod i en test.

eneste negative jeg har hørt om Emotiva er at du må importere selv og at den kansje ikke når helt til topp på mellomtone, men passet utmerket med høytalere som B&W, klipsch og dali.. kombinasjon mellom litt power og en smule rafinert hifi opplevelse vil nokk tilfredstlle di fleste krav...

dette effektrinnet har også ein meget god kombinasjon til Pioneers LX recivere så dette kunne ikke bli bedre for meg...

Vi får vente å se hva jeg opplever når jeg får montert opp og testet dette. skal love å gi erli tilbakemelding!

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er absolutt ikke ening her. Har selv hatt DM serien samt 804 på Rotel. Vil si at det låt virkelig dårlig. Pågående diskant og noe tilbakelent mellomtone. Men det er jo min persolige mening. Anbefaler trådstarter om å høre kombinasjonene selv før et kjøp.

Active lunnarn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Er absolutt ikke ening her. Har selv hatt DM serien samt 804 på Rotel. Vil si at det låt virkelig dårlig. Pågående diskant og noe tilbakelent mellomtone. Men det er jo min persolige mening. Anbefaler trådstarter om å høre kombinasjonene selv før et kjøp.
    tørr jeg spørre hvilken model var det du hadde?
    selv kjørte jeg rb1080 på 804ene,
    og på dm685 var det en eldre model (beklager jeg ikke husker navnet på den)

men smaken er jo som baken

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Meringdal1988
    Da tror jeg de blir Emotiva XPA-2

denne har også eit strøreserve med kondensator effekt på 120,000uF

De er foresten tillbud på Emotiva.com nå

Emotiva XPA-2 600$ før 7000$ og alle kabler å andre forsterkere er mye nedsatt
    pluss ein dollarkurs på 5,78 så er dette tidenes tidbud

Tror jeg bestiller 2stk xpa-2 og ein xpa-5 når jeg først er i gang! er kjekt å ha noe når kinon skal settes opp også:P har Komplett JBL es100 anlegg til kinorommet samt full hd prosjektor
    Tilbudet har vel strengt tatt gått ut.. Koster $799 + frakt nå

Emotiva Audio XPA-2 Two Channel Power Amplifier

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet DM683 på Onkyo TX-SR805, ShengYa SP-333 (tilsvarende Vincent SP-331), Denon AVR-3808 og en Densen B-300XS.

Begge receiverne synes jeg gjorde en grei jobb i stereo, men fikk nevneverdige pusteproblemer i fullt surround oppsett med volumknotten skrudd til "underholdning". Det ble lite dynamisk og rotet seg til.

ShengYa'en synes jeg fikk frem en litt fet og rund mellomtone, og hadde god kontroll. Ikke noe som skilte seg ut i negativ forstand, utenom at forsterkeren i seg selv er stor som et beist og holder en meget høy tomgangstemperatur.

Densen B-300XS (som jeg fremdeles bruker i dag) synes jeg er en meget god match. DM683 har i mitt rom, med sine begrensninger til plassering og demping, en noe svulmende (mellom-)bass. Etter jeg koblet på Densen ble bassen strammere og mer kontrollert, altså en god oppgradering i mine ører. Densen har store strømreserver (100.000uF), men har allikevel utrolig minimalistisk utseende og små mål. I tillegg blir den ikke nevneverdig varm.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eneste negative jeg har hørt om Emotiva er at du må importere selv og at den kansje ikke når helt til topp på mellomtone, men passet utmerket med høytalere som B&W, klipsch og dali.. kombinasjon mellom litt power og en smule rafinert hifi opplevelse vil nokk tilfredstlle di fleste krav...
    Synes for min del at Emotiva XPA-5 fungerer knallbra også på mellomtonesiden på mine 683 sammen med Onkyo. Det var faktisk noe min bror kommenterte når han var på en liten prøvelytting - han syntes det var veldig bra. Han har 804S med Thule elektronikk, så han har gode refereanser å holde det opp i mot.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tørr jeg spørre hvilken model var det du hadde?
    selv kjørte jeg rb1080 på 804ene,
    og på dm685 var det en eldre model (beklager jeg ikke husker navnet på den)

men smaken er jo som baken
    Har hatt både 1080 og 1090.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tror jeg de blir Emotiva XPA-2

denne har også eit strøreserve med kondensator effekt på 120,000uF
    r
    Bare som en opplysning, så ser det ut til at lyttebanken på XPA-2 er 45,000uF. Fortsatt mye, men ikke helt som 120.000.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "låner" denne tråden litt:
    Vil Emotiva være en bra match sammen med B&W og Yamaha receiver?
    Har lest en plass at det ble en smule varm lyd, stemmer dette hos dere som kansje har denne komboen?
    Har lyst på mere effekt og Emotiva virker jo til og være tingen om dagen, både prismessig effektmessig.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •