Emotiva XPA-2 + XPA-5 vs. Rotel RMB-1095

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 51
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Emotiva XPA-2 + XPA-5 vs. Rotel RMB-1095

Har ikke helt bestemt meg enda om jeg skal ha Rotel eller emotiva effekt til mine Klipsch RF-63 og yamaha RX-V3900.. Blir det emotiva så er det XPA-2 og XPA-5, ellers så har jeg sett på brukte Rotel, eks. RMB-1095 osv.. Hva burde jeg gå for??

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt ugunstig tidspunkt å kjøpe Emotiva idag siden prisen var endel rimeligere igår (der har vært kampanje fram til nyttår)

Ellers så var der vell en annen her inne som gikk fra Rotel 1095 til Emotiva og var ikke spesielt fornøyd med det valget såvidt jeg kan huske?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Litt ugunstig tidspunkt å kjøpe Emotiva idag siden prisen var endel rimeligere igår (der har vært kampanje fram til nyttår)

Ellers så var der vell en annen her inne som gikk fra Rotel 1095 til Emotiva og var ikke spesielt fornøyd med det valget såvidt jeg kan huske?
    Jeg har egentlig bestilt emotiva XPA-2 den 30 des. og fikk den for kampansjeprisen, me har ikke betalt enda p.g.a det ikke har vært noen på kontoret og kunnet svart meg og gjitt meg betalingsinstrukser osv så han gikk fra rotel til emotiva og ble ikke fornøyd:S da er kanskje rotel et bedre altrenativ:/

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får jo nokså mye ny Emotiva for samme pris som en brukt 1095.1095'en har fått masse skryt i tester både for krefter og lydkvalitet, Emotiva har jeg ikke lest tester av. Den er målt til i overkant av 5x160watt i 20-20khz og så fungerer den bra som varmeovn.

Jeg vurderte også Emotiva, men endte opp med Rotel.

Newcomer Schrodter sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jorntoffe heter han som gikk fra rotel 1095 til emotiva xpa 1 og xpa 3. Du kan jo sende han en pm.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Du får jo nokså mye ny Emotiva for samme pris som en brukt 1095.1095'en har fått masse skryt i tester både for krefter og lydkvalitet, Emotiva har jeg ikke lest tester av. Den er målt til i overkant av 5x160watt i 20-20khz og så fungerer den bra som varmeovn.

Jeg vurderte også Emotiva, men endte opp med Rotel.
    Har hørt mange som er veldig fornøyde med emotiva og de som har hatt mesten så og si samme oppsett som meg, og rotel har jo også klart veldig godt rykte på seg men jeg har blitt så usikker nå:S

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Schrodter
    Jorntoffe heter han som gikk fra rotel 1095 til emotiva xpa 1 og xpa 3. Du kan jo sende han en pm.
    Takk for tipset du

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at jeg gikk for Rotel var alt pratet om trafostøy, det faktum at Emotiva'ene ikke går inn i racket mitt og det at jeg synes det er litt bedre å handle i Norge når det er snakk om såpass mye penger. Vi har litt bedre lovverk her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at jeg gikk for Rotel var alt pratet om trafostøy, det faktum at Emotiva'ene ikke går inn i racket mitt og det at jeg synes det er litt bedre å handle i Norge når det er snakk om såpass mye penger. Vi har litt bedre lovverk her.
    Jeg var også en god del skeptisk i begynnelsen p.g.a dette med trafostøy, men var ikke mange som hadde dette problemet og det er ikke sikkert at det skyldes selve emotivaen... Og ja er enig, føler meg tryggere når jeg handler i norge

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som forresten har hatt/hørt Rotel RMB-1575? Og så lurer jeg på hvorfor denne er så mye lettere enn andre modeller,denne veier bare 11kg,høres pinglete ut for en effektforsterker som skal levere så mye power?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har RMB-1575. Grunnen til at den er så mye lettere er at det er klasse D. Strømforsyningsdelen er bygget annerledes enn klasse AB og utvikler veldig lite varme. De trenger derfor ikke store og tunge kjøleribber. Klasse D har et effekt-tap på ca 5% mens AB mister ofte 15-20% i varme. Som nevnt tidligere så er RMB-1095 oppgitt til 5x200w, men sitter igjen med ca 5x163w pga varmetap.

EDIT: Jeg føler meg ikke audiofil nok til å kunne si noe fornuftig og nyttig om 1575'en bortsett fra at den spiller mine SVS STS-01 utrolig bra. Dessverre så har jeg for dårlig musikkilde i PC'en, men på BD så kan jeg spille skremmende høyt både effekter og musikkspor og det er så åpent og rent og klart og pent og alt som er. På musikk via parabol så er det veldig bra så Rotel klasse D og SVS matcher veldig bra hos meg og i mine ører.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med 2 stk Emotiva XPA-5? Du kobler en front til hvert trinn og så har du 8 andre kaneler til resterende høyttalerene din? Det har jeg store planer om. Utvide fra en XPA-5 til to stk i løpet av våren. Da vil man få en større kraftreserve enn ved XPA-2 på frontene. Mer fleksibelt er det også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har RMB-1575. Grunnen til at den er så mye lettere er at det er klasse D. Strømforsyningsdelen er bygget annerledes enn klasse AB og utvikler veldig lite varme. De trenger derfor ikke store og tunge kjøleribber. Klasse D har et effekt-tap på ca 5% mens AB mister ofte 15-20% i varme. Som nevnt tidligere så er RMB-1095 oppgitt til 5x200w, men sitter igjen med ca 5x163w pga varmetap.

EDIT: Jeg føler meg ikke audiofil nok til å kunne si noe fornuftig og nyttig om 1575'en bortsett fra at den spiller mine SVS STS-01 utrolig bra. Dessverre så har jeg for dårlig musikkilde i PC'en, men på BD så kan jeg spille skremmende høyt både effekter og musikkspor og det er så åpent og rent og klart og pent og alt som er. På musikk via parabol så er det veldig bra så Rotel klasse D og SVS matcher veldig bra hos meg og i mine ører.
    okei høres veldig bra ut jeg snakket med en kjenning av meg som sier at han ville gått for de gamle og tunge modellene av rotel for de er kraftigere og tåler mer, og at disse lettere modellene er noe plastikkgreie som ikke tåler noe særlig..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Hva med 2 stk Emotiva XPA-5? Du kobler en front til hvert trinn og så har du 8 andre kaneler til resterende høyttalerene din? Det har jeg store planer om. Utvide fra en XPA-5 til to stk i løpet av våren. Da vil man få en større kraftreserve enn ved XPA-2 på frontene. Mer fleksibelt er det også.
    ja vet ikke helt,har gått mer vekk fra emotiva og mer innpå rotel:/

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomas900
    okei høres veldig bra ut jeg snakket med en kjenning av meg som sier at han ville gått for de gamle og tunge modellene av rotel for de er kraftigere og tåler mer, og at disse lettere modellene er noe plastikkgreie som ikke tåler noe særlig..
    Jeg ser bare fordeler med at 1575'en er liten lett og produserer lite varme. 1095'en hadde ikke fått plass i rack'et og det at den har hjul sier vel litt om vekten.

Fordelen med 1095 er at den er gammel og fåes brukt for rundt 11-12.000kr mens 1575 er nokså ny og koster 19.000kr.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser bare fordeler med at 1575'en er liten lett og produserer lite varme. 1095'en hadde ikke fått plass i rack'et og det at den har hjul sier vel litt om vekten.

Fordelen med 1095 er at den er gammel og fåes brukt for rundt 11-12.000kr mens 1575 er nokså ny og koster 19.000kr.
    ja den nye kan vel ikke vær dårligere enn den gamle modellen,høre litt merkelig ut:/ og jeg fikk et tilbud av l-sound til 17000 for en 1575, så kanskje jeg burde gå for denne??

Newcomer jorntoffe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg likte veldig godt at 1095 hadde hjul jeg. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jorntoffe
    Jeg likte veldig godt at 1095 hadde hjul jeg. :-D
    hehe:P

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomas900
    ja den nye kan vel ikke vær dårligere enn den gamle modellen,høre litt merkelig ut:/ og jeg fikk et tilbud av l-sound til 17000 for en 1575, så kanskje jeg burde gå for denne??
    For kr 17 000,- for du mye annet fint også. På bruktmarkedet (og nytt) florerer det av gode produkter!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    For kr 17 000,- for du mye annet fint også. På bruktmarkedet (og nytt) florerer det av gode produkter!
    ja det er det sikkert, men vet ikke helt hva det skulle vært,har ikke så god peiling og vet ikke hva som passer med klipsch,er jo ikke alt som passer sammen:/

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •