Forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Forsterker

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker

Hei, kjøpte meg B&W cm9 høyttalere for en tid tilbake, har nå planer om å gå til innkjøp av ny forsterker(e). Lurer da på om noen har forslag til hva som vil være en passende forsterker.. Burde jeg ha for og effektforsterker eller holder det med en bra integrert forsterker? Har veldig lite peiling på alt dette egentlig, men prøver å finne ut mer 8)

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe som tilsier at det må være hverken det ene eller det andre når det gjelder pre/effekt vs. integrert. Noen merker satser mer på det ene og andre på det andre... Det som er viktigere er at du gir høyttalerne en forsterker som leverer nok strøm og som klangmessig passer høyttaleren.

Et par forslag fra meg:
    Densen B-130: Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - FORSTERKERE
    Naim Nait XS (som Lyd og bilde anbefaler)
    Arcam FMJ-A38 Test av Arcam FMJ A38 Stereoforsterker - Tester - Lyd og Bilde Et mysterium at Hi-fi-klubben ikke selger denne! Men de bør kunne skaffe...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye vil du bruke?

Rotel + B&W er en fin kombinasjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har egentlig ikke bestemt helt pris enda... men håper å komme sånn ca prisen av høyttalerne (20 000) Er liksom ikke noe bestemt. hva er fordel bakdel for+ effektforsterker i forhold til integrert? Jeg vet bare at jeg vil ha noe som jeg ikke ønsker å bytte ut med eng gang :-D

Active lunnarn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har selv hatt rotel og B&W oppsett flere ganger å må si det låter knakende godt, (bruttarn har den ene oppsette nå)

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av A.N.
    Har egentlig ikke bestemt helt pris enda... men håper å komme sånn ca prisen av høyttalerne (20 000) Er liksom ikke noe bestemt. hva er fordel bakdel for+ effektforsterker i forhold til integrert? Jeg vet bare at jeg vil ha noe som jeg ikke ønsker å bytte ut med eng gang :-D
    Fordelen med pre/effekt er vel først og fremst at du ikke behøver å bytte alt om du vil oppgradere, samt utbyggingsmuligheter (flere effektforsterkere/ brokobling). Merker som Rotel og Parasound f.eks satser jo mye på delt løsning.

En tråd med test av forsterkere til CM7: Forsterker og cd-spiller til B&W's CM7

Det beste er jo om du har mulighet til å prøve hjem et par alternativer. Den beste dommeren over dette er jo deg selv...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •