Dynavoice M-65 og F-6, for krevende for Yahmaha RX-V663?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dynavoice M-65 og F-6, for krevende for Yahmaha RX-V663?

Har Dynavoice F-6 fronter og C-6 center akkurat nå, som min Yahaha RX-V663 driver god kontroll. Blir det for mye for forsterkeren å supplere med M-65 fronter for så å flytte F-6 bak?
    Kan biampe M-65 for å sikre mest mulig effekt til frontene, og jeg har en XTZ W12 sub som tar seg av alle frekvenser opp til 100 Hz.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde gå helt fint det

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var bra, vet at M-65 nyter godt av enda mer effekt men da går det kanskje mer på effekt gjennom hver kanal fremfor samlet effekt?
    Ser forsterkeren har en maks utgangeffekt på rundt 800 watt, så om dette stemmer burde det jo bety grei drift av alle høyttalerne.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    M-65'ene trenger ikke så mye watt. Problemet er frekvenskurven som er vrien og krever mye strøm. Du må huske at 663 er en liten receiver, har den selv, som har begrenset kraft. 663'en er målt til 7x30 og noen watt så den har ikke all verdens reserver. Det som er kjekt med den er at den har full pre-ut så du kan fore på med effektforsterkere etterhvert. Jeg bruker min 663 som ren pre/pro.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Planen er vel egentlig å finne en effektforsterker til frontene, slik at Yamahaen kan jobbe med center og surround. Men når jeg har sub som tar seg av de laveste frekvensene, vil forsterkeren da klare å drive oppsettet greit til jeg får meg effektforsterker?
    Ser for meg at jeg kan bi-ampe frontene. Vil dette ha noen som helst merkbar innvirkning, i så fall positiv?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil helt sikkert fungere bra, men kanskje ikke spille så høyt som du vil, men det blir jo bare til sluttrinnet kommer i hus. Du kan bi-ampe med 663'en og det er mulig det hjelper. Jeg har ikke prøvd. Siden du skal bruke sub så er det ikke sikkert det er så mye å hente på bi-amping, men det koster jo bare kablene å prøve.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, volum er ikke så ekstremt viktig i film. Til musikk kjører jeg hovedsakelig stereo, og får kanskje litt mer å guffe på med.

Men om det blir sluttrinn, har dere noe å anbefale her?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vil sikkert 663'en fungere fint. Du hører jo rimelig lett når lyden blir anstrengt og da er det ikke behagelig å høre på lengre.

Noe som har godt med strøm er nok greit. En Rotel RB-1070 får du brukt for ca 4000kr. Tenker den fungerer bra på M-65'ene uten å ha hørt det.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm..
    Alternativet akkurat nå blir isåfall å selge/bytte ut F-6 med noen mindre surroundhøyttalere. Men tror nok jeg prøver F-6 som surround først for å se hvordan dette fungerer. Takk for alle tips!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •