Cambridge 605A på 215?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cambridge 605A på 215?

Hei, jeg har kjøpt meg ett par XLS-215. og til en forforsterker kjøpte jeg meg en Cambridge 605A. jeg kjører høytalerne BARE på den forsterkeren nå inntil jeg har fått meg en effektforsterker. tenkte på en 1,5KW cerwin. (vis noen har, ta kontakt ) men da lurte jeg på om det er mulig og bare høre litt roligt med den forsterkeren intil videre? uten og ødelegge noe ? Ikke spille så høyt?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stereofan
    Hei, jeg har kjøpt meg ett par XLS-215. og til en forforsterker kjøpte jeg meg en Cambridge 605A. jeg kjører høytalerne BARE på den forsterkeren nå inntil jeg har fått meg en effektforsterker. tenkte på en 1,5KW cerwin. (vis noen har, ta kontakt ) men da lurte jeg på om det er mulig og bare høre litt roligt med den forsterkeren intil videre? uten og ødelegge noe ? Ikke spille så høyt?
    Det er ikke noe problem å spille med den forsterkern du har kjøpt deg, men den klarer nok ikke å dra høytalerne spesielt bra. Er jo pre-out på disse Cambridge så det er jo bare til å smelle på en effekt når tiden er inne for det, men ikke kjør hardt og du merker fort når forsterkern ikke klarer mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er ikke noe problem å spille med den forsterkern du har kjøpt deg, men den klarer nok ikke å dra høytalerne spesielt bra. Er jo pre-out på disse Cambridge så det er jo bare til å smelle på en effekt når tiden er inne for det, men ikke kjør hardt og du merker fort når forsterkern ikke klarer mer.
    Takker for svar, jeg har kjørt heelt rolig, er det noe spesielt som sjer når forsterkeren ikke klarer mere?

har du eventuelt noen forslag til effektforsterker?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar, jeg har kjørt heelt rolig, er det noe spesielt som sjer når forsterkeren ikke klarer mere?

Du merker at lyden forvrenger seg og det er tegn på at forsterkern er for svak og kan ødelegge høytalerne dine, om du får tak på disse effektene fra CV er vel det ypperst best med tanke på de krever en del for å virke optimalt. Ellers er det bare å mate på med det største du finner og har råd til.

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrur du for høyt så hører du at diskanten blir skarp/ spiss og lyden blir "spinkel" og forsterkeren mister kontroll... Da er det på tide å skru ned, eller så risikerer du garantert defekte diskanter...

Kom en billig sak på torget i dag.

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t/57635/cat/13

Eller så kan du jo kikke på brukten etter zachry xp-1200 eller 2000. Disse har fått mange gode tilbakemeldinger fra Cerwin Vega eiere. Ikke koster dem allverdens heller...

Hvilken prisklasse hadde du tenkt deg?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    www.ljudia.no

De selger Zackry saker så sjekk gjerne innom der også.

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    www.ljudia.no

De selger Zackry saker så sjekk gjerne innom der også.
    xp-1200 eller 2000 selges ikke lengre... så brukten er veien..

Edit: ligger en på finn
    Zachry XP-2000 Selges. svært god stand. - FINN Torget

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte meg rundt 3-4500 Flotte forsterkere dere linket, vurderer en av dem. Xp-2000 er vell en del sterkere enn Crown/Amcron effektforsterker? Så hva ville dere gått for? =)

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg ikke sikker på hvordan det fungerer med 650, men 640 har et protection system. Så hvis forsterkeren blir overbelastet skrur den ned volumet automatisk. Dette måtte aktiveres på baksiden. Du kan jo sjekke om 650 har dette og da kan du bare skur opp.

Uansett anbefaler deg at du sjekker ut forsterkervalg tråden til CV. Her kan du finne mange tips. en CVA 2,6 KW passer nok bedre enn en 1,5.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpte meg XP-2000. funker fett!

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg kjørte min 640v2 litt hardt over en hel dag, den knelet (protection) ett par ganger. Jeg drev et par Monitor Audio - Monitor 1 sammen med en Canton passiv sub 12" fra et eldre sattelit system. Lyden var grei hele veien, men den måtte altså ha noen pauser innimellom (protection).

Så ett spørsmål om denne pre-out som jeg også har på min 640v2. Jeg har tenkt å kjøpe et effekttrin og bruke den som pre-amp. Når du kobler effekttrin på pre-out, kobler du da ut effekttrin i selve 640v2en, eller kan det brukes?

Edit: Sjekket bruksanvisningen ja ja, leve latskapen. Den kan brukes til ekttrin eller aktiv sub står det, så da kobler den ikke ut. Da kan man med hell (kansje) bruke effekten i 640/650 til HF og ekstra sluttrin til LF.

I mitt tilfelle liker jeg virkelig lyden, men mangler krefter til å ta tak i bunn. Kansje en NAD effekt er saken for meg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •