Trenger litt hjelp her. God start?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger litt hjelp her. God start?

Hei.
    Første posten min her inne, og det blir nok ikke min eneste nå som jeg skal kaste meg på denne HI-FI bølgen.

Det skal nevnes at jeg er rimelig fersk på dette, og jeg lurer på noen ting.
    (kanskje feil plass å poste dette, så flytt gjerne tråden)

Jeg vurderer en Denon AVR-1910.
    Til denne blir det Klipsch høyttalere av denne typen:
    SP-1 - fronter
    SC-1 - senter
    SS-1 - bak

Hva tror dere om dette oppsettet? Vil det funker greit med tanke på effekt osv?
    Har fått tilbud om å kjøpe dette høyttalersettet for 4000,- Er det verdt det?

Takker for alle konstruktive svar!

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hackiz
    Hei.
    Første posten min her inne, og det blir nok ikke min eneste nå som jeg skal kaste meg på denne HI-FI bølgen.

Det skal nevnes at jeg er rimelig fersk på dette, og jeg lurer på noen ting.
    (kanskje feil plass å poste dette, så flytt gjerne tråden)

Jeg vurderer en Denon AVR-1910.
    SP-1 - fronter
    SC-1 - senter
    SS-1 - bak

Takker for alle konstruktive svar!
    Dette høres bra ut Denon er en del populært sammen med Klipsch etter hva jeg har sett, men Yamaha og Onkyo er ikke minst populære alternativer. Er usikker på om den denon forsterkeren er sterkt nok til å dra Klipschene helt ut, men kan ikke si noe sikkert..

Det kan ofte være lurt å investere litt ekstra i en receiver slik at du får Pre-Out. Med dette kan du enkelt bytte ut høyttalere, og plutselig trenger du mer effekt. Da kan du enkelt koble opp en effektforsterker og fremdeles kjøre sammen receiveren.

Om du trenger Pre-Out eller ikke, er jo opp til deg. Men tenker du å oppgradere etterhvert, ville jeg ikke nølt å gå for en Yamaha RX-V 765 eller en Onkyo 707 f.eks.. (Er KJEMPEtilbud på Onkyo og litt på Yamaha på Elkjøp & Lefdal).

Tror dette vil sparke godt i fra seg og ikke minst at du får deg en skikkelig opplevelse! Klipsch er bra kvalitet for lite penger.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hackiz
    SP-1 - fronter
    SC-1 - senter
    SS-1 - bak

Ja, jeg tror settet er verdt det, SÅFREMT det er pent behandlet. Dette er jo utgåtte produkter, men det er store, kraftige fronter som sikkert er verdt prisen alene om man skulle kjøpe noe tilsvarende nytt. Klipsch blir ofte kjørt ganske hardt, og dersom noen har kjørt dem FOR hardt og tatt noen elementer, så kan det fort bli et dårlig kjøp. Men Klipsch tåler en god del, så dersom selgeren forsikrer at de er i topp stand, så kan det godt hende han har rett.

Ellers ville jeg nok vurdert en subwoofer på sikt. Selv om SP-1 har kraftige 8-tommere, så er disse neppe av samme evne til å gå dypt og flytte mye luft som en dedikert subwoofer av god størrelse. Men dette kan du jo ta etterhvert.

Når det gjelder kreftene i surroundreceiveren, så vil nok også den ha godt av den støtten en subwoofer gir ved å avlaste i bassområdet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk så lang roffe og hokeyh.
    Meget kontruktivt!

Jeg har vurdert Onkyo 707. Den har mer power, og den har pre-out noe som er fint om jeg skal bygge videre på denne.

Jeg er litt redd for at Denon 1910'en skal bli for svak.. :-/ Men jeg har veldig lyst på den, spes nå som Hi-Fi Klubben kjører tilbud på den.

Når huset å garasjen er oppe, så tenkte jeg å beholde Denon i huset. Jeg har tenkt å bygge et mediasenter på loftet i garasjen. Så der tenkte jeg å kjøpe inn nytt.

Hørte at om jeg velger den Denon, som har litt lite power, så kan jeg risikere å sprenge diskantene om jeg spiller veldig høyt. Men om jeg begrenser meg på volumet, så skal vel det gå greit med Denon og de Klipschene der?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge du ikke spiller så det klipper, så ødelegger du ikke høyttalerne. Og med følsomheten til Klipsch SP-1 som ligger på 94dB/1w/1m, så skal du skru MEGET høyt før det klipper. Det er nok mer det å ha nok strøm i forsterkeren til å kontrollere bassene som er utfordringen.
    Senteren har for øvrig en følsomhet på 95dB/1w/1m, så de krever ikke så voldsomt med effekt, faktisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Så lenge du ikke spiller så det klipper, så ødelegger du ikke høyttalerne. Og med følsomheten til Klipsch SP-1 som ligger på 94dB/1w/1m, så skal du skru MEGET høyt før det klipper. Det er nok mer det å ha nok strøm i forsterkeren til å kontrollere bassene som er utfordringen.
    Senteren har for øvrig en følsomhet på 95dB/1w/1m, så de krever ikke så voldsomt med effekt, faktisk.
    Ah, skjønner.
    Kanskje det vil gå fint med Denon AVR-1910 da. Har jo en liten sønn her i huset, så det blir nok ikke spilt så høyt. Kanskje litt ekstra når han sover, men ikke så mye at han letter fra senge. :lol:
    Stua vår er ganske lita. Ca. 3 meter fra veggen der TV'n står, til veggen bak, der bakhøyttalerene står. Så det blir nok greit trykk. Eneste er at den er litt lang sånn "utover" om du skjønner.
    Sånn: f: frontene b: bakhøyttalene
    |_____|
    |_____|
    |f___b|
    Slik blir det sående.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •