Valg av reciver/forsterker, steroanlegg.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av reciver/forsterker, steroanlegg.

Hei!
    Har nå hatt en Samsung LE40B535 i et par månder uten noen problemer, bilde ble etter litt justering veldig bra. Men lyden var heller tam, så nå har jeg kjøpt meg noen lav-budsjett gulvhøytalere (disse:Dynavoice F-6 EX Black PAR Dynavoice | Surround.no - Høyttaler spesialisten).
    Men da trenger jeg en reciver eller en forsterker. Siden jeg ikke har behov eller mulighet for surround så har jeg sett på steroforsterkere.
    Denne har jeg da etter litt undersøkelser og lest erfaringer kommet fram til som et bra alternativ: DENON PMA-510AE Integrert forsterker - Forsterkere - Stereo | Hi-Fi Klubben
    Hva tror dere som virkelig kan dette?
    Tilkobling's messig så vil jeg benytte meg av RCA Phono (audio out står det bak på tv'en over disse), en rød og en hvit phono kontakt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte å nevne bruksområde, det blir i hovedsak til vanlig tv, spill via xbox 360, dvd(oppskalert) og antakligvis litt musikk.
    Lurer også på om dette er et bra alternativ: Elkjøp - Onkyo Surround Receiver

Personlig tror jeg denne kan være bedere til mitt bruk og med de høytalera jeg har kjøpt alt: DENON PMA-510AE Integrert forsterker - Forsterkere - Stereo | Hi-Fi Klubben

Kom gjerne med forslag om andre alternativer eller meninger om hvem jeg bør velge.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke skal bruke surround så er det bortkastede penger å kjøpe surroundreceiver mener ihvertfall jeg. Da er det bedre med Denon'en du har funnet.

Jeg tenker vi sier at du kjøper denne:
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=57295&cat=13

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg bare hatt så mye å bruke på anlegg Men nei, litt stramt budsjett desverre :neutral:

Jeg bikker mest mot å kjøpe Denon sin steroforsterker, da jeg tror den vil passe best for meg. Rommet mitt er på mellom 12 eller var det 15kv/m og innpå der er det sjelden noen fest Så trenger ikke noe som skal rive bilder av veggen med det første.
    Men som sagt, tar i mot tips, erafaringer etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva anngår pris, Lefdal skal i morgen kjøre et super tilbud på Onkyo'en til 1295kr i morgen og Lefdal selger Denon PMA 510AE for 1495kr på nettet.
    Hadde satt stor pris på å få vite hvilke jeg bør ta, innen i morgen

Elkjøp - Onkyo Surround Receiver
    Elkjøp - Denon PMA-510AE forsterker

Har dette med watt og slik mye å si, for å kunne yte så bra som mulig med disse høytalera? Dynavoice F-6 EX Black PAR Dynavoice | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at du bør kjøpe Denon'en. De wattene som er oppgitt på Onkyo'en skal du ikke tro på ihvertfall. De 100 wattene yte er med bare én kanal drevet i 1khz i 6ohm. Denon'en er oppgitt til 2x45watt i 8ohm fra 20-20khz så den skryter ihvertfall ikke på seg noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Jeg mener at du bør kjøpe Denon'en. De wattene som er oppgitt på Onkyo'en skal du ikke tro på ihvertfall. De 100 wattene yte er med bare én kanal drevet i 1khz i 6ohm. Denon'en er oppgitt til 2x45watt i 8ohm fra 20-20khz så den skryter ihvertfall ikke på seg noe.
    Å ja, nyttig å vite. Vil Denonen klare å dra høytalerene jeg har kjøpt tilfredsstillende/bra nok?
    Har aldri kjøpt noe anlegg før så har veldig lite greie på det her, men håper på så god lyd som mulig innenfor det trange budsjettet jeg har. Som sagt så er surround utelukka, flere HDMI innganger trenger jeg egentlig heller ikke.

edit: Hva er dette ohm for noe? Ser at det er 2 forskjellig porter(?) å koble høytalera til på den Denonen: se bilde:
    http://www.avreview.co.uk/news/image..._E2_bf_big.jpg
    På høytaler spec's ene står det: Impedance: 4-8 Ohm

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare så det er sagt, favorittiserer kanskje Denon spilleren. Men har på ingen måte bestemt meg, så kom med forslag i min prisklasse som ligger på rundt 2lapper(har sett noen Yamaha til omtrent samme pris).
    Men vil også vite litt rundt kvalitet og bruksomårde til Denon spilleren jeg har sett på ifra før, mitt store "spørsmål" der er om den takler høytalerene jeg har kjøpt på en god måte.
    Har nemlig ingen peiling på watt, ohm, hz osv.
    Vil så klart ha så god lyd som mulig med mitt budsjett(helst ikke brukt) samtidlig som det skal være enkelt og driftsikkert.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er Yamaha RXV365B i forhold til Denon pma 510?
    Lefdal - Yamaha receiver

Hvordan kan jeg koble den til min tv?
    Legger ut bilde av innganger på tv'en senere i dag, slik jeg har tenkt bruker jeg kun reciveren til lyd om det er mulig. Bare har alt utstyr tilkobla tv'en og reciver kan få lyd via spdif eller Phono out ifra tv'en.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro at denonen har mer futt, men hvorfor skal du gå for en surround-receiver? Hvis du ikke har bruk for surround vil du få langt mer effekt for pengene ved å gå for en ren stereo forsterker. Nad er jo også en mulig, disse er jo kjent for å gi deg god effekt for pengene. Jeg hadde også tatt en titt på bruktmarkedet. Du finner fort en 3-4 år gammel forsterker til halvparten av det den kostet ny, men med akkurat samme lyden.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plecto
    Vil tro at denonen har mer futt, men hvorfor skal du gå for en surround-receiver? Hvis du ikke har bruk for surround vil du få langt mer effekt for pengene ved å gå for en ren stereo forsterker. Nad er jo også en mulig, disse er jo kjent for å gi deg god effekt for pengene. Jeg hadde også tatt en titt på bruktmarkedet. Du finner fort en 3-4 år gammel forsterker til halvparten av det den kostet ny, men med akkurat samme lyden.
    Vel grunnen til at jeg ser på den Yamaha reciveren er jo at jeg får 2ekstra HDMI inn kontakter som jeg kan benytte en gang når jeg kjøper PS3 eller noe. Har brukt opp HMDI inngangene på tv'en jeg har nå.
    Men skulle jo tro at Yamaha var ærlige med testing av sine recivere? Altså at de er testa med motstand og slik på en ærlige måte, regner med Denonen er testet ordentlig også.
    Kommer til å kjøre stero ja, men om Yamaha har ærlige tall på effekt så skulle vel den passe bedere for de høytalera jeg har kjøpt? Har også lest at Yamaha skal gå letter med Dynavoice?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får ikke lyd ut av høyttalerne med å bruke HDMI-inn på RX-V365.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Du får ikke lyd ut av høyttalerne med å bruke HDMI-inn på RX-V365.
    Nei jeg vet det
    Skal koble det slik som jeg sa det til deg på PM, men om jeg en dag skulle kjøpe meg PS3 da og velger å benytte en port på recivern. Lyden vil gå igjennom reciveren opp til tv'en og så bli sendt ned til reciveren igjen ved spdif/phono ut av tv'en vel?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Yamaha RXV365B reciveren bestilt og hentes iløpet av dagen.
    Kobler opp på denne måten: F.eks Xbox 360 rett inn til tv'en via HDMI, tv'en sender lyd ut spdif/phono ned til reciver/forsterker og videre ut til høytalere.
    Altså koble alt opp til tv'en hva gjelder spillkonsoll, dvd, get hd-ip osv. kjøre lyden ifra tv og ned til reciver/forsterker.

Jeg synes det blir det lettest for min del, har ikke bruk for å sende bilde igjennom reciver da alt jeg har av utsyr allerede er oppskalert og kjører via hdmi. Kun bruke reciver som en forsterker for lyd.
    Takker for hjelpen/veiledningen jeg har fått.
    BTW vet ikke om jeg har lagt ut link allrede, men Lefdal selger Denon pma 510AE hele 800kr billigere enn hifi-klubben
    Lefdal - Denon PMA-510AE forsterker

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •