Nytt alt i ett anlegg med blu-ray eller receiver.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt alt i ett anlegg med blu-ray eller receiver.

Hei!

Da mitt alt i ett anlegg ikke fungerer mer, er jeg nødt til å kjøpe nytt. Da melder spørsmålet seg, hva skal man kjøpe?

Vurdere nå fram og tilbake om jeg skal gå for et nytt alt i ett anlegg eller om jeg skal kjøpe komponenter.

Jeg skal ha et Blu-ray spiller når jeg først skal kjøpe nytt.

Utgangspunktet er et 5.1 system som skal stå i en liten stue. Dersom jeg ser for meg boksen der høyttalerne står er det ca. 12 kvadratmeter. Er ikke kresen på lydkvalitet, har vært greit fornøyd med det jeg hadde fra før av.

Tven som dette skal kobles til er en Samsung UE40B7070, LCD tv med LED belysning.

Jeg har vurdert å gå for en alt i ett løsning fra Samsung, type HT-BD7255. Men den har ikke mange innganger, som som vel er typisk for en slik løsning. I tillegg er det dyrere enn hva jeg egentlig hadde muligheten i første omgang. Fordelen er at den ikke tar så mye plass på tvbordet. Men jeg finner ikke mange gode alternativer.

Vurderer også Nad Visio Five, som HiFi-Klubben selger for 7000 i øyeblikket. Men samme problemet der, lite innganger. Ikke at det egentlig er et problem, da tven har nok. Men er i så fall avhengig av at den har godt med digitale lydinnganger. Problemet her er at det er en DVD.

Når det kommer til receivere så har jeg planer om å bruke de høyttalerne som jeg allerede har i første omgang. Som nevnt er de fra et relativt billig alt i ett system. Det er ikke aktiv sub på den. Så får jeg kjøpe nye høyttalere etterhvert. Det skal kobles til en Nintendo Wii, så det hadde vært greit om receiveren hadde mulighet til å konvertere fra komponent til HDMI.

Onkyo TX-SR607. Mye for pengene, men stygg å se på. Dersom den skal stå framme, er det selvsagt et viktig moment.

Denon AVR-1910 er bedre for øyet, spesielt i sølv. Koster 3800 hos HiFi-Klubben for øyeblikket. Men den er 17cm høy, noe jeg synes er i meste laget.

Andre alternativer?

En av komponentene må skjules i en benk. Problemet vil da være å styre den gjennom en tredør. Er ikke aktuelt å ha døren stående åpen under bruk. Hadde løst seg enkelt hvis det var mulig å koble til en ekstern ir mottaker.

Prismessig hadde jeg håpe å komme under 5500 kroner for receiver og br-spiller.

Ørjan...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet dette knuser budskjette ditt litt , men en Harman Kardorn AVR255 gir utrolig mye for pengene , finner den for 5000kr rundt forbi.

Denne har mye krefter og pre-out (til en fremtidig effektforsterker f.eks) , og støtter HD fult ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset. Den har fått gode skussmål, og er heller ikke så veldig mye dyrere enn hva jeg kan klare. Utseende var også veldig bra. Så skal ikke se bort fra at det blir den den dersom jeg bestemmer meg for å gå for komponenter.

Men, vil den fungere med en sub som ikke er aktiv?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du vil ha mye for penga så er: Lefdal - Pioneer Surround Receiver VSX919 et alternativ som ser bra ut. Ikke verdens kraftigste på store tunge høytalere som f.eks HK 255. Ellers kan jo kommet noen bra 2 januar tilbud på de forskjellige kjedene ville ventet til da hvis du ikke MÅ ha imorgen- bare et tips.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset.

Har det ikke travelt, så jeg venter til over nyttår.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dette stemmer så er det et vanvittig godtkjøp:
    http://www.avforum.no/forum/produkt-...lg-lefdal.html

Du må kjøpe en sub i tillegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går for Harman Kardorn AVR255. Takk for tipsene.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra du fant en løsning men vil RXV765 til 3495 er nok et bedre kjøp da den koster 7495 veil. Den kom også på 2 plass i hjemmekino 1-10 som kommer hos narvesen nå. Der var HK260 testet og kom bra ut. Onkyo 707 vant testen totalt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    husk at man finner avr 355 for 5090kr på nettet og... bedre kjøp, hvis du ikke betaler vesentlig mindre for avr 255 da!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endte opp med AVR-355. Fikk delene på fredag. Har fått satt den opp til bruk med blu-ray,

Problemet var bare at receiveren ikke passet i benken som planlagt. Hadde glemt å måle for å se om det var plass der. Og det var det selvsagt ikke. Endte opp med å plassere den i et hjørne fullt synlig i stua. Nå viser det seg da at WAF var veldig høy på denne. Har fått positiv tilbakemelding både fra fruen og fra ei veninne. Begge syntes den så bra ut der den sto. Så da gjorde det ikke noe at den ikke passet der den var tenkt.

Dere får ha takk for hjelpen. Neste på listen er da en sub. Men det blir ikke riktig ennå. Foreløpig fungerer det greit på et 5.0 oppsett. Selv om lyden ikke er så fyldig som ønsket.

Orjanp

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •