Alternativer til Music Angel XD-800 KT 88 Rørforsterkere - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 24 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 470

Newcomer RobertC sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei!

Jeg har MA xd-845,...Anbefales!! (i tillegg til en del andre rørforsterkere,bl.a. MA kt-88 )
    XD-845 er jo single ended triode,og sammenlignes ofte med 300b forsterkere,men har mer effekt.
    Priser på rør,f.eks.kinesiske Shuguang 845 som er gode,er mer moderate enn enkelte 300b rør.

mvh Lasse

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    akkurat som at jeg skal si du er misunnelig for at du ikke har råd til bedre utstyr!!! synes du ikke det blir litt for dumt?
    Hehe..kva ein prioriterer har og noe å sei.
    Men virker mer som eg sa.. :-D
    At en dyr forsterker er bedre Må jo vere greit.. Men eg og hadde vel blitt litt sur vis eg satt med en og så kom en billig en å spiller nesten like bra eller for det eg veit bedre (tviler).

Men poenget er at det er sånn det oppfattes 8)
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden om alternativer til MA har blitt enda en tråd om MA. Hadde vel egentlig håpet å få se en del andre flotte forsterkere i prisklassen 5-20k her :\

Jaja, selv har jeg en Doge Audio 6130R (KT88) som jeg er veldig fornøyd med Den ser noenlunde pen ut, og har fjernkontroll.

Det ser ut som jeg må skaffe meg noen nye utgangsrør, da jeg tror mine har spilt nok. Jeg har ingen ulyder eller noe, men bias har droppet lovlig lavt.

Er det noen som kan anbefale noen gode og noenlunde rimelige KT88-rør? Jeg har sett på Gold Lion som jeg har troen på, men hadde vært greit med input fra noen som har litt greie på dette

(bilde "lånt" fra en annen bruker her på avforum)

Newcomer RobertC sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av euphoric
    Denne tråden om alternativer til MA har blitt enda en tråd om MA. Hadde vel egentlig håpet å få se en del andre flotte forsterkere i prisklassen 5-20k her :\

Jaja, selv har jeg en Doge Audio 6130R (KT88) som jeg er veldig fornøyd med Den ser noenlunde pen ut, og har fjernkontroll.

Det ser ut som jeg må skaffe meg noen nye utgangsrør, da jeg tror mine har spilt nok. Jeg har ingen ulyder eller noe, men bias har droppet lovlig lavt.

Er det noen som kan anbefale noen gode og noenlunde rimelige KT88-rør? Jeg har sett på Gold Lion som jeg har troen på, men hadde vært greit med input fra noen som har litt greie på dette

(bilde "lånt" fra en annen bruker her på avforum)
    Tittelen på traden er "alternativer til MA KT-88". Andre MA modeller må da kunne være et alternativ det også,..eller?

Men, point taken

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Hehe..kva ein prioriterer har og noe å sei.
    Men virker mer som eg sa.. :-D
    At en dyr forsterker er bedre Må jo vere greit.. Men eg og hadde vel blitt litt sur vis eg satt med en og så kom en billig en å spiller nesten like bra eller for det eg veit bedre (tviler).

Men poenget er at det er sånn det oppfattes 8)
    Missunelig er ett ord brukt om folk med god økonomi for å beskrive en person med dårligere økonomi. Men, selv om man har mindre budsjett så trenger det ikke nødvendigvis å bli så mye dårligere?
    Ser iallefall tanken bak de investeringene du har gjort.
    Mellomklasse utstyr med high-end ambisjoner.
    Music Hall er vel rangert som en av de beste under 10K, og blir fort sammen liknet med spillere til 20K.
    Triangle Antal er lillebroren til Celius som er en av de rimeligste høyttalerne som har fått klasse-A status hos Stereophile. Mens Music Angel har sin egen "menighet" her på forumet. Kvalitetstegn i seg selv vil jeg mene.
    kvalitet og klangmessig burde dette skape bra lyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kost på deg et par med Svetlana "Winged C" hvis du er fornøyd med forsterkeren. Det er vel de "mest" anbefalte KT88 til fornuftig pris. Motron har helt sikker matchede slike "på hylla".

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    Kost på deg et par med Svetlana "Winged C" hvis du er fornøyd med forsterkeren. Det er vel de "mest" anbefalte KT88 til fornuftig pris. Motron har helt sikker matchede slike "på hylla".
    Jeg har disse og er meget fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De ligger på ca $200 (matched quad) + shipping fra thetubestore.com ser jeg. Regner med det er lovlig mye dyrere å kjøpe dem fra norsk leverandør? Skulle vel rundt regnet bli 1500-1600 NOK med alle utgifter...

Noen som vet hva det vil koste for slike fra norsk selger?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt mine rør fra thetubestore.com Audio and vacuum tubes for your amplifier. . God service der!
    Kjøpte en Quad med EL34, og da det viste seg at det ene var defekt så sendte de ett sporenstreks

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De ligger på ca $200 (matched quad) + shipping fra thetubestore.com ser jeg. Regner med det er lovlig mye dyrere å kjøpe dem fra norsk leverandør? Skulle vel rundt regnet bli 1500-1600 NOK med alle utgifter...

Noen som vet hva det vil koste for slike fra norsk selger?
    Ja, mener å huske at jeg betalte 950,- for matchet par fra Motron, dog for noe tid tilbake.
    Ville ringt å sjekket der jeg.:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, mener å huske at jeg betalte 950,- for matchet par fra Motron, dog for noe tid tilbake.
    Ville ringt å sjekket der jeg.:-)
    De koster 1050 for matchet par.

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brynjar er vel bort reist til rundt miden av januar tror jeg .

Intermediate Psychonaut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Brynjar er vel bort reist til rundt miden av januar tror jeg .
    Etter kva eg veit så kjem han heim igjen 10 januar..

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei har selv Electro harmonix 6550eh på min cayin! yder disse forsterkeren rettferdighet,er vel billig rør dette?
    smårørene er av typen rca radiotron electron og Sylvania Jan Chs 6sl7gt
    som jeg ikke finner noen særlig info på...

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Missunelig er ett ord brukt om folk med god økonomi for å beskrive en person med dårligere økonomi. Men, selv om man har mindre budsjett så trenger det ikke nødvendigvis å bli så mye dårligere?
    Ser iallefall tanken bak de investeringene du har gjort.
    Mellomklasse utstyr med high-end ambisjoner.
    Music Hall er vel rangert som en av de beste under 10K, og blir fort sammen liknet med spillere til 20K.
    Triangle Antal er lillebroren til Celius som er en av de rimeligste høyttalerne som har fått klasse-A status hos Stereophile. Mens Music Angel har sin egen "menighet" her på forumet. Kvalitetstegn i seg selv vil jeg mene.
    kvalitet og klangmessig burde dette skape bra lyd.
    Jo takk for det..8)
    Ja, jo eg prøver litt å finne rimelige ting som kan bringe meg opp der en normalt må ut med mye mer.
    Antal? Har eg skrevet det? ups..Altea er riktig.
    Hørt mye skryt om høyttalerne, men drudde ikke dei var sååå god, så det var jo en hyggelig overraskelse..kjøpte dei uhørt. dristig? Ja.
    Men aldrig vert borti noen 6 tommere som det trøkker i brystet i en vandlig stor stue, og lydkvaliteten er noe for seg selv, men kan vel og takke resten for det og.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei har selv Electro harmonix 6550eh på min cayin! yder disse forsterkeren rettferdighet,er vel billig rør dette?
    Ser at de siste rørene som har kommet fra den kanten har fått veldig god omtale. Vurderer sterkt å gå for EH's EL34 som av mange regnes som ca like god som mullard til ca. 70% av prisen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Motron kan sikkert gi deg kvalifisert bistand i valg av rør. Jeg fikk ihvertfall gode tips.
    Nå hevdes det jo at det ikke er like mye å "hente" lydmessig, ved bytte av effektrør som pre-rørene, men skal man allikevel bytte utbrente rør, og er fornøyd med forsterkeren ellers, så kan man jo "koste" på seg litt ekstra.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar,rørene mine er hele og fine så blir ikke noe bytte ennå så lenge rørene mine holder brukbar standard...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Music Angel og Biwiring

Jeg er totalt uerfaren med rør men ,men har forferdelig lyst å prøve
    MA XD-800 KT 88 ,pga pris og ikke minst gode omtaler og tilbakemeldinger her på forumet.
    Kan noen av dere som er litt bevandret i rørsystemet hjelpe meg med følgende spørsmål .?

Jeg har B&W 703 høytalere som tåler mellom 50 og 200 watt ,
    der skulle jo MA klare med sine 65 watt

Jeg bruker også Biwiring på min gamle forsterker og lurer på
    om MA har muligheter for biwiring

MVH
    c2h5oh

Side 9 av 24 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg