Alternativer til Music Angel XD-800 KT 88 Rørforsterkere - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 24 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 470
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Blir det samme som og si at "de høytalerne jeg kjøpte meg låter ok men du må jo regne med og oppgradere delefilter og elementer for da låter det bedre"
    .
    Oj, oj ... ja. Det kan være myyye godlyd å hente ved å bytte/modifisere delefilter i svært mange ht.
    Det er ofte ganske "puslete" delefiltre, selv i dyre ht. Og her snakker vi hundrelapper - og ikke tusenlapper.
    Men.. av en eller annen grunn er dette lite diskutert, ellers så har ikke jeg "sømfart" de rette trådene

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Amra
    Det eneste som er tysk på disse er designet på fronten, ellers er de identiske med produktene fra mor-selskapet Sheng Ya. Vincent har dog fått CE-merking for salg i Europa/USA. Pluss dobbel pris eller deromkring.
    du kan si hva du vil men vincent er et tysk merke akkurat som at hegel er norsk,xtz svensk osv det meste av kjente merker produseres faktisk i østen

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Amra
    Det eneste som er tysk på disse er designet på fronten, ellers er de identiske med produktene fra mor-selskapet Sheng Ya. Vincent har dog fått CE-merking for salg i Europa/USA. Pluss dobbel pris eller deromkring.
    Det er noe sjarmerende med garanti fra forhandler/produsent også. Iallefall for oss som ikke er noen helter med loddebolten selv. Det er jo også en grunn til at produkter som selges i Europa/USA skal ha CE-mrking.

Når et produkt koster 3-4-5000 kr å importere selv, har (heldigvis) mange av oss råd til å gamble litt på kvaliteten, men hadde produktene man importerer selv fra Kina/HK vært særlig dyrere, tror jeg mange hadde vegret seg noe mer. :neutral:

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kan si hva du vil men vincent er et tysk merke akkurat som at hegel er norsk,xtz svensk osv det meste av kjente merker produseres faktisk i østen
    Ingenting å utsette på byggekvaliteten eller lydkvaliteten på verken Hegel eller XTZ, selv om de kanskje er satt sammen i østen... :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du et "Kina-kompleks" eddie?

Du er så voldsomt "frempå" med dette til stadighet - som f.eks dette med at Cayin er Tysk også (hvilket det ikke er)

Du veit.... det er i genene det "ligger" og ikke fødestedet!

Om ei rotte blir født i en stall, så kan du vel ikke kalle den en hest for det

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys

Du er så voldsomt "frempå" med dette til stadighet - som f.eks dette med at Cayin er Tysk også (hvilket det ikke er)

Vel vi har både hest og hund. Hunden er 100 % overbevist om at han er hest. Kaller han fortsatt hund men. Liten digresjon hehe

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys

hehe neida mine Hyperion høytalere er amerikanske men produsert i østen som det meste annet sier jeg jo.Når det gjelder Vincent så er det et tysk merke selv om det blir produsert i østen det samme med Cayin selv om vi der er uenige

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Krell og Quad er to andre meget respektable merker som produseres i kina selv om det ikke er et kinesisk merke..skal nok finne flere hehe

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her er noen til Musical Fidelity,Martin Logan,B&W,Hegel, Klipsch
    dette er altså ikke kina merker selv om de er produsert i kina

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke riktig det du sier Eddie. I allefall ikke måten du fremstiller det på.

Enkelte merker har NOE produksjon i Kina, og da først og fremst for de billigste produktseriene der konkurransen er størst. Flere av de du nevner har fortsatt større fabrikker i deres hjemland.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Det er ikke riktig det du sier Eddie. I allefall ikke måten du fremstiller det på.

Enkelte merker har NOE produksjon i Kina, og da først og fremst for de billigste produktseriene der konkurransen er størst. Flere av de du nevner har fortsatt større fabrikker i deres hjemland.
    ok flere av de produserer "noe" i østen.Det jeg skulle frem til er at det er mange veletablerte merkenavn som produserer noe eller alt i østen uten at det bør være negativt eller at det da blir et merke fra østen...

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Linus
    Må bytte litt vet du. Kjører med Haltron på vinteren og til våren setter jeg i de jugoslaviske igjen. Trenger litt mere varme om vinteren.

Mvh Roar

Den e fin vettu..ja er beinkaldt her på vestlandet..10 minus og enda kaldere..prrr vi er ikkje vant med slikt.. :-D
    God rørvarme hjelper nok masse :-D
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertC
    1. Når det gjelder MA KT-88 kan det svare seg å investere i gode(les:dyre) smårør. Men vanligvis gjør man ikke det,nei.

2. Måten du skriver på enkelte ganger tolkes av meg som en"ovenfra og ned holdning,og at du vet mer enn andre om alt.(det var altså enkelte ganger:-D )

mvh.Lasse
    nr 2: Tåpelig.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Den e fin vettu..ja er beinkaldt her på vestlandet..10 minus og enda kaldere..prrr vi er ikkje vant med slikt.. :-D
    God rørvarme hjelper nok masse :-D
    Ja akkurat tørker støv av min og sitter å varmer meg etter 5 minutter ute av døra. Brrrrrr. Er oppe i 18 kalde utafor her nå.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir det samme som og si at "de høytalerne jeg kjøpte meg låter ok men du må jo regne med og oppgradere delefilter og elementer for da låter det bedre"
    eller "kjøpe seg en cd spiller som er ok men du må jo oppgradere den for at den skal låte skikkelig" dette blir for dumt!!!
    Du kan forandre lydsignatur med rør men og hele tiden skylde på at du hele tiden bruker feil rør eller dårlige rør til hver enkelt høytaler blir for dumt...
    Har du så mye imot at noen vil ha denne og evnt fikse på den selv som å skifte rør? Hvorfor?

Det virker du er piss sur for at den spiller så pass bra som den gjør.
    Er den inærheten av cayon og ayon eller? Kan virke sånn..
    Kun unger som holder på som du gjør.
    Høyttalere:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du så mye imot at noen vil ha denne og evnt fikse på den selv som å skifte rør? Hvorfor?

Det virker du er piss sur for at den spiller så pass bra som den gjør.
    Er den inærheten av cayon og ayon eller? Kan virke sånn..
    Kun unger som holder på som du gjør.
    hehe ja det er jo noe spenna gæærnt at jeg med flere synes en trimmet ma ligger bak mange andre forsterkere!!! det kan vel umulig stemme!!!
    har bare fleipet hele tiden jeg,nå blir det et lass med ma i posten til meg og mine venner så nå kommer det en del forsterkere til salgs...

til dere tullinger som vurderer forsterkere til noen titalls tusen! ikke hver dumme!spar de pengene og kjøp fantastiske MUSIC ANGEL det skal nemlig jeg!!!

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Ja akkurat tørker støv av min og sitter å varmer meg etter 5 minutter ute av døra. Brrrrrr. Er oppe i 18 kalde utafor her nå.
    Vi er på kysten og det seies jo det betyr effektive grader som er mye mer..prrrr :-D
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe ja det er jo noe spenna gæærnt at jeg med flere synes en trimmet ma ligger bak mange andre forsterkere!!! det kan vel umulig stemme!!!
    har bare fleipet hele tiden jeg,nå blir det et lass med ma i posten til meg og mine venner så nå kommer det en del forsterkere til salgs...

til dere tullinger som vurderer forsterkere til noen titalls tusen! ikke hver dumme!spar de pengene og kjøp fantastiske MUSIC ANGEL det skal nemlig jeg!!!
    Du er så sur at alle har nok fått med seg at du har skjønt at du har sløset vekk passe peng på annet mens denne billige MA spiller like bra, eller bedre..

Slik oppfattes det å lese det samme og sure kommentarene dine
    Høyttalere:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er så sur at alle har nok fått med seg at du har skjønt at du har sløset vekk passe peng på annet mens denne billige MA spiller like bra, eller bedre..

Slik oppfattes det å lese det samme og sure kommentarene dine
    akkurat som at jeg skal si du er misunnelig for at du ikke har råd til bedre utstyr!!! synes du ikke det blir litt for dumt?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Missunnelsen er gjerne sterkere en sexdriften noenganger.:-D

Jeg føler jeg har sagt hva jeg mener om MA nå synes egentlig det kommer frem mange gode alternativer både her og i rørforsterkertråden.

Side 8 av 24 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •