Alternativer til Music Angel XD-800 KT 88 Rørforsterkere - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 24 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 470
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Blir det ikke litt rart at hvis 10 personer kjøper samme forsterker fra samme produsent så låter de forskjellig??? hører jo at det ikke bare er rørene som kan være forskjellige men også deler av innmaten!!! er dette seriøst?
    Hvorfor er det ingen norske leverandører som tar inn disse ma og selger dem med super fortjeneste??? noen som kan svare?
    Venter spent på min egen og tar det som en selvfølge at den blir levert med splitter nye rør samt alle andre deler og at den selvfølgelig fungerer 100%
    1. Det er vel rart hvis du synes det er rart. De gjør jo som de vil med produksjonen, og det er sikkert mer av nødvendighet enn av ønske. Spørsmålet er om du synes det betyr noe, all den tid du får et produkt som yter langt bedre enn prisen skulle tilsi. Hva betyr det for deg at andre kunder rundt om i verden sitter med produkter som ikke er 100% identisk med ditt?
    2. Fordi du, og dermed også alle andre, kan kjøpe den på nett for ca. 2500,- med dagens kurser?
    3. Hvis du, etter å ha frekventert samtlige Musik Angel-tråder her i månedsvis tar nye rør som en selvfølge, må du jo enten ha røykt noe sterkt eller være en anelse dum..

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel en del av bildet her at noen merker flyter på navn og omdømme? Selv om det ikke gjelder omtalte Music Angel etter det jeg vet, er forskjellene mellom egenkonsum og eksportvarer på tilnærmet samme audioutstyr ikke så store at det forsvarer prisforkjellene. Se f.eks. på Sheng Ya S-10/Vincent SV 236 og Dussun DS99/(Mark Levinson) Red Rose Passion.

Utførelse og produsent er ett og det samme men sisteleddet, kunden, oss tror navnet og et ekslusivt navn gjør varen mer verdifull?

BGuarden: KT88-rørene er flunkende nye etter det jeg vet. I hvert fall i MAen jeg fikk.

Edit: Skrivefeil, utførelse ikke utførsel.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    Uten å "gni" for mye på dette: Synes du var nokså bastant med "ikke ment for den vestlige verden" - og spurte om belegg for denne påstanden.
    Kan ikke se at det er besvart - og tror neppe det stemmer.
    Mulig det. Men produkter ment for det kinesiske markedet, og produkter beregnet for det vestlige markedet deler ikke nødvendigvis de samme prioriteringene. Har du vært i Asia på et marked, så ser du raskt du hva jeg mener med prioriteringer (DealExtreme er egentlig en god oppsummering). Jeg tenker ikke på ytelse vs. pris, men om prioriteringer ift. produksjonskvalitet/merkevarebygging/innpakning. Det er veldig vanlig på fabrikker å bruke "det man har for hånden" for å oppnå størst mulig fortjeneste på produktet, men til gjengjeld har de noen millioner kinesiske kunder som har gjort det kultur i at elektronikk ikke skal koste noe, men aksepterer derfor også varierende kvalitet, holdbarhet og ytelse. At det knapt nok følger med brukermanual, produktet kommer i en nærmest umerket pappeske og uten noen form for godkjenninger av elektriske organisasjoner tilhører snarere regelen enn unntaket der borte.

En slik fremgangsmåte er neppe riktig vei for suksess i vesten - vi er blitt for rike, merke og kvalitetsbevisste. Vi forventer også et produkt som holder i mange år, vi setter krav til kvalitet (garanti, reklamasjonsrett etc) og majoriteten av oss har også penger til å betale for det. Vestlige produkter reflekterer også dette.

Og hvordan er dette relevant? Vel, når jeg leser om merker som Music Angel, som så langt jeg har forstått (rett meg gjerne om jeg tar feil) ikke har noen skikkelige distribusjonskanaler i vesten, ingen garanti, leveres i vanlig kinakvalitet - ofte komponenter valgt etter dagsform (for eks. "utbrukte" og "ubrukbare" rør), et navn som skriker kina og ingen seriøs merkevarebygging (hjemmeside, garanti, firmanavn, kontaktopplysninger, reklame), så anser jeg det som ganske sikkert at produsenten/fabrikken ikke hadde store ambisjoner om å satse primært på Europa/USA.

Merk at jeg ikke snakker om ytelsene til produktet.

Men nå skal ikke jeg gjøre dette til en MA tråd - den skulle jo handle om alternativer.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    BGuarden: KT88-rørene er flunkende nye etter det jeg vet. I hvert fall i MAen jeg fikk.
    Flunkende nye eller ikke... Det er forskjeller her. Og de fleste (inkl. Kjell B.) anbefaler å byttte dem.

Bruker ett sett med Shuguang nå, som er rimelige men de mangler litt på feks. Mullard. Vurderer endel andre rør, så anbefalinger ønskes

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KT88-rørene ble vel ikke anbefalt byttet av he-who-shall-be-named? Har likevel kjøpt en quad av samme merke som de som fulgte Engelen, Shuguang.

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Flunkende nye eller ikke... Det er forskjeller her. Og de fleste (inkl. Kjell B.) anbefaler å byttte dem.

Bruker ett sett med Shuguang nå, som er rimelige men de mangler litt på feks. Mullard. Vurderer endel andre rør, så anbefalinger ønskes
    De orginale nye KT88 rørene anbefaler Kjell B ikke bytte ut men derimot smårørene.......

Hadde vært gøy å testet noen gode NOS, men du verden for noen priser...
    man må jo ta seg råd til å høre musikk nesten

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Det er vel en del av bildet her at noen merker flyter på navn og omdømme? Selv om det ikke gjelder omtalte Music Angel etter det jeg vet, er forskjellene mellom egenkonsum og eksportvarer på tilnærmet samme audioutstyr ikke så store at det forsvarer prisforkjellene. Se f.eks. på Sheng Ya S-10/Vincent SV 236 og Dussun DS99/(Mark Levinson) Red Rose Passion.

Utførsel og produsent er ett og det samme men sisteleddet, kunden, oss tror navnet og et ekslusivt navn gjør varen mer verdifull?

Er dete noe du vet, sikker på at det ikke er såkalte Kina kopier.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/57852

her er et spennende alternativ! noen som har hørt disse?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er litt spesielt er at hvis noen hører noe de synes låter bedre enn ma så er det noe galt med rørene etc!!! altså det må være en feil på ma for at andre forsterkere låter bedre! jeg har hele tiden sagt at jeg synes ma er bra til prisen men når jeg sier at jeg har hørt andre forsterkere(originale) som låter bedre så får jeg svar som"du bruker feil rør" etc
    Hvor mange ma eiere er det her som faktisk seriøst mener at du må opp i 50000.-+ for og få noe som låter like bra?
    Ma folkets guru kjellb mener jo dette!

Newcomer RobertC sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/57852

her er et spennende alternativ! noen som har hørt disse?
    Husker ikke så mye om dem,men mener de kom fra nederland,og ble levert som kit.

Var ganske utbredt.

Newcomer RobertC sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Er dete noe du vet, sikker på at det ikke er såkalte Kina kopier.
    Kjent sak..:Sheng ya lager Vincent.

Edit; du får Googgle litt..

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertC
    Kjent sak..:Sheng ya lager Vincent.

Edit; du får Googgle litt..
    Vincent er tyske kvalitets forsterkere produsert i østen som det meste annet

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er litt spesielt er at hvis noen hører noe de synes låter bedre enn ma så er det noe galt med rørene etc!!! altså det må være en feil på ma for at andre forsterkere låter bedre! jeg har hele tiden sagt at jeg synes ma er bra til prisen men når jeg sier at jeg har hørt andre forsterkere(originale) som låter bedre så får jeg svar som"du bruker feil rør" etc
    Hvor mange ma eiere er det her som faktisk seriøst mener at du må opp i 50000.-+ for og få noe som låter like bra?
    Ma folkets guru kjellb mener jo dette!
    Det kan finnes forsterker i alle prisklasser som låter bedre en MA !
    kommer vel an på hvem som hører....
    men du kan vel ta en rørforsterker 80.000 og putte inn noen grusomme smårør så spiller den langt dårligere!

hvorfor skal du diskutere med en som ikke er her?

at du synes forsterkerene dine låter bedre en MA er lov det !
    ingen som har noe i mot det...... kanskje de kan bli enda mye bedre med smårørbytte

Edit:

er forresten godt med noen som er guru på noe, da blir det ikke bare rørtråder som man klistrer inn masse forsterker merker og sier de spiller knall bra eller spiser MA til frokost etc., alltid int. hvis noen kan gå litt i dybden teknisk, komponenter, hvorfor ting lyder som det gjør, bytte av smårør etc.....

eller som Roar m.f. som har endel forsterkere og kan anbefale høytalere til den og den typen rørforsterker

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir det samme som og si at "de høytalerne jeg kjøpte meg låter ok men du må jo regne med og oppgradere delefilter og elementer for da låter det bedre"
    eller "kjøpe seg en cd spiller som er ok men du må jo oppgradere den for at den skal låte skikkelig" dette blir for dumt!!!
    Du kan forandre lydsignatur med rør men og hele tiden skylde på at du hele tiden bruker feil rør eller dårlige rør til hver enkelt høytaler blir for dumt...

Intermediate Psychonaut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir det samme som og si at "de høytalerne jeg kjøpte meg låter ok men du må jo regne med og oppgradere delefilter og elementer for da låter det bedre"
    eller "kjøpe seg en cd spiller som er ok men du må jo oppgradere den for at den skal låte skikkelig" dette blir for dumt!!!
    Du kan forandre lydsignatur med rør men og hele tiden skylde på at du hele tiden bruker feil rør eller dårlige rør til hver enkelt høytaler blir for dumt...
    Sier meg enig i dette Eddie!!! +1

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir litt hakk i plata, det er vel ingen her nå som sier det ikke er greit du ikke liker MA?

men finner det meget rart at det kan sammenlignes og åpne en høytaler å modifiserer delefilteret med å bytte smårør i en rørforsterker!

det at du synes forsterkerene du har spiller bedre uansett høytaler vitner jo bare om at du ikke liker måten MA spiller på..... er ikke det greit?

men de forsterkerene du har som spiller best uansett høytaler kunne vel også byttes smårør i så de spiller bedre mot mørk høytaler eller omvendt...

eller er disse smårørene så de spiller bra/best uansett?

hvis du bytte høytalere (til fortsatt noen rørvenlige) bytter du hele forsterkeren hvis det ikke spiller helt 100?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kong Arne
    Blir litt hakk i plata, det er vel ingen her nå som sier det ikke er greit du ikke liker MA?

men finner det meget rart at det kan sammenlignes og åpne en høytaler å modifiserer delefilteret med å bytte smårør i en rørforsterker!

det at du synes forsterkerene du har spiller bedre uansett høytaler vitner jo bare om at du ikke liker måten MA spiller på..... er ikke det greit?

men de forsterkerene du har som spiller best uansett høytaler kunne vel også byttes smårør i så de spiller bedre mot mørk høytaler eller omvendt...

eller er disse smårørene så de spiller bra/best uansett?

hvis du bytte høytalere (til fortsatt noen rørvenlige) bytter du hele forsterkeren hvis det ikke spiller helt 100?
    Du gidder ikke lese hva folk skriver! jeg liker ma til prisen! hvor mange ganger må jeg si det? jeg også har bestilt en selv...
    Du snakker kun om smårør og det er ok men rørguru kjellb og flere andre snakker om mer enn bare skiftig av smårør!
    mener du at fidelity og 6moons skal begynne og skifte ut div komponenter på produkter for og kunnne gi en pekepinn! greit og kunne forandre lydsignatur noe men her snakker vi om en bra forsterker til prisen ved div oppgraderinger blir mange ganger bedre...
    En høytaler eller cd spiller kan gi bedre lyd ved og oppgradere elementer,delefilter for et par tusen,en cd spiller kan bli bedre ved og kanskje oppgradere til en annen clocke etc!!!
    det er jo kun ma folk som kommer med så mange unnskyldninger for at det kommer en person og mener at han har hørt annet som han synes låter bedre.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du gidder ikke lese hva folk skriver! jeg liker ma til prisen! hvor mange ganger må jeg si det? jeg også har bestilt en selv...
    Du snakker kun om smårør og det er ok men rørguru kjellb og flere andre snakker om mer enn bare skiftig av smårør!
    mener du at fidelity og 6moons skal begynne og skifte ut div komponenter på produkter for og kunnne gi en pekepinn! greit og kunne forandre lydsignatur noe men her snakker vi om en bra forsterker til prisen ved div oppgraderinger blir mange ganger bedre...
    En høytaler eller cd spiller kan gi bedre lyd ved og oppgradere elementer,delefilter for et par tusen,en cd spiller kan bli bedre ved og kanskje oppgradere til en annen clocke etc!!!
    det er jo kun ma folk som kommer med så mange unnskyldninger for at det kommer en person og mener at han har hørt annet som han synes låter bedre.
    Jeg leser hva du skriver....?

hva annet er det som sies at skal byttes?

(jeg har nevnt at jeg har lyst til å bytte noen caps for og høre noen forskjeller, dette kun fordi jeg liker litt DIY/testing)

Det at du liker MA til prisen(er gammelt nytt), hva har det med dette å gjøre? leser du hva andre skriver?
    du svarer jo ikke på noe......

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vincent er tyske kvalitets forsterkere produsert i østen som det meste annet
    Det eneste som er tysk på disse er designet på fronten, ellers er de identiske med produktene fra mor-selskapet Sheng Ya. Vincent har dog fått CE-merking for salg i Europa/USA. Pluss dobbel pris eller deromkring.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel jeg tror ( vet jo ikke ) at det er ganske mye som gruser MA både til prisen og i hvertfall i høyere prisklasse. Så jo selv hvor enormt mye bedre min nåværende forsterker spiller i forhold.

De monoblokkene på brukten så veldig rå ut nesten så man har lyst til å prøve.

Side 7 av 24 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •