Alternativer til Music Angel XD-800 KT 88 Rørforsterkere - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 24 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 470
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Hvorfor bytte rør i en så god forsterker? Den er jo betraktelig bedre en MA og da må jo rørbytte vere tull..maste noen om at en måtte skifte rør på MA og det var såååå elendig at en måtte det..en må ikke, men det blir bedre.
    Men poenget var hvorfor på Cayin? Er den ikke god nok alikevel no?
    :-D
    Dette har stort sett med hva man liker. Selv bytter jeg rør avhengig av hva jeg hører på av musikk.

Problemet med MA er jo at Kjell B mente den var en annen forsterker med andre rør. Slik er det jo ikke kun signaturen som endres i forhold til hvilke rør man bruker.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor bytte rør i en så god forsterker? Den er jo betraktelig bedre en MA og da må jo rørbytte vere tull..maste noen om at en måtte skifte rør på MA og det var såååå elendig at en måtte det..en må ikke, men det blir bedre.
    hehe vet ikke hvorfor forrige eier byttet rør jeg!!! er heller ikke jeg som har snakket om dårlige rør på ma!!! det er kjellb selv som har sagt at du kan få gamle slitte rør eller ikke matchende rør fra fabrikk da det er meningen at du skal tweake selv og at ma faktisk blir levert med mye forskjellige rør...
    når det gjelder copland så har de fleste jeg har hvert i kontakt med fortsatt originale rør i...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bytte litt vet du. Kjører med Haltron på vinteren og til våren setter jeg i de jugoslaviske igjen. Trenger litt mere varme om vinteren.

Mvh Roar

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    hehe i min cayin så er det byttet fra 88 til 6550 rør.Har foreløpig ikke gjort noe med min copland men etter hva jeg har forstått så er det bra rør som står i originalt på disse og jeg er foreløpig veldig fornøyd med lyden men mulig det blir testing av andre rør etterhvert.Nå kommer det jo mange rørforsterkere ut på markedet med bra rør til da!
    Sikker på at de har blitt byttet? A88T ble levert med både KT88 og 6550 fra produsent.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var vel "essensen" i uttalelsene til "mr.MA" at Music Angel ble levert med brukte "ubrukbare" rør, og således var et rørbytte med rør i retning av ønsket karakteristikk mer eller mindre "påkrevet".
    Og han mente vel også at MA ville respondere "mer" enn andre forsterkere på rørbytte - og her ligger vel noe av roten til uenighet.

Hvorfor produsenten velger å levere MA med brukte "utbrukte", "ubrukbare" rør kan man jo spørre seg om:???:
    Spesielt når man kan tenke seg hva en produsent i Kina vil måtte betale for partier med "brukbare" nye rør. Prisen hadde kanskje øket med NOK 100,-.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    Hvorfor produsenten velger å levere MA med brukte "utbrukte", "ubrukbare" rør kan man jo spørre seg om:???:
    Spesielt når man kan tenke seg hva en produsent i Kina vil måtte betale for partier med "brukbare" nye rør. Prisen hadde kanskje øket med NOK 100,-.
    100kr er mye penger i Kina. Spesielt når man ser hvilken fortjeneste fabrikkene har per produkt. Husk på at dette ikke er produkter ment for det vestlige markedet (selv om de mer enn gjerne selger hit), men til et marked der pris er av langt større betydning.

Det er forøvrig vanlig at de tyr til slike løsninger der borte, i allefall når ikke produksjonen er overvåket av et vestlig firma. Fabrikken benytter komponenter de får tak i til billigste pris for øyeblikket (gjerne helt på eget initiativ), og av samme grunn varierer også innmat fra batch til batch en del på enkelte varer fra Kina. Dette har ingenting med hva som yter best, kun hva som er billigst denne uken.

Når kunden må kjøpe uhørt, sette seg inn i teknikken, bytte flere dyre komponenter, modifisere, tune og vaske produktet for å i det hele tatt nå opp til en viss standard - fortsatt helt uten garanti, så kan en spørre seg om man sparer *så* mye som man i utgangspunktet kanskje vil anta. Men for mange er det sikkert halve interessen å få et produkt "i stand"...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=HåkonN]Dette har ingenting med hva som yter best, kun hva som er billigst denne uken.
    [QUOTE]

Hvordan kan du påstå at de ikke er opptatt av ytelse?
    Dette er tross alt et produkt som de fleste blir svært imponert over ytelsene til, selv rett ut av esken.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    100kr er mye penger i Kina. Spesielt når man ser hvilken fortjeneste fabrikkene har per produkt. Husk på at dette ikke er produkter ment for det vestlige markedet (selv om de mer enn gjerne selger hit), men til et marked der pris er av langt større betydning.
    Med hvilket belegg kan du hevde at produktet ikke er ment for det vestlige markedet?
    Må si jeg er meget spent på svaret.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    Med hvilket belegg kan du hevde at produktet ikke er ment for det vestlige markedet?
    Må si jeg er meget spent på svaret.
    Ja jeg også

Kineserne er veldig tilpassningsdyktige sånn sett, og har vel sett at det er likså mye (ja, kanskje mer) penger i utlandet enn i hjemlandet. Så mye av industrien deres er blitt tilpasset vestlige forbrukere (men kanskje ikke arbeidslivet?).

En kjenning av meg sa det så fint: "Kanskje de ikke klarte å gjøre kommunister av oss... Kan være at dette er ett "takk for sist"?".

Newcomer RobertC sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

|

Det er forøvrig vanlig at de tyr til slike løsninger der borte, i allefall når ikke produksjonen er overvåket av et vestlig firma. Fabrikken benytter komponenter de får tak i til billigste pris for øyeblikket (gjerne helt på eget initiativ), og av samme grunn varierer også innmat fra batch til batch en del på enkelte varer fra Kina. Dette har ingenting med hva som yter best, kun hva som er billigst denne uken.

Når kunden må kjøpe uhørt, sette seg inn i teknikken, bytte flere dyre komponenter, modifisere, tune og vaske produktet for å i det hele tatt nå opp til en viss standard - fortsatt helt uten garanti, så kan en spørre seg om man sparer *så* mye som man i utgangspunktet kanskje vil anta. Men for mange er det sikkert halve interessen å få et produkt "i stand"...
    Hvor i all verden tar du det fra...??? "Bytte flere dyre komponenter",...for noe tull. Ganske arrogant svar....

mvh.Lasse

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ad HåkonN`s siste innlegg: Motbør fra meg også. Min Music Angel KT88 har spilt trofast og stødig hver dag helt siden jeg kjøpte den i 2006. Har ikke gjort annet enn periodevise skifter av inngangsrørene. Har ikke engang skifta utgangsrør eller sjekka spenning (selv om jeg vel burde det siste).

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir det ikke litt rart at hvis 10 personer kjøper samme forsterker fra samme produsent så låter de forskjellig??? hører jo at det ikke bare er rørene som kan være forskjellige men også deler av innmaten!!! er dette seriøst?
    Hvorfor er det ingen norske leverandører som tar inn disse ma og selger dem med super fortjeneste??? noen som kan svare?
    Venter spent på min egen og tar det som en selvfølge at den blir levert med splitter nye rør samt alle andre deler og at den selvfølgelig fungerer 100%

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser mange reagerer på innlegget mitt.

1. Innlegget mitt var generelt betont, og ment som en sannsynlig forklaring på hvorfor et kinesisk produkt kommer med "utbrukte" og "ubrukbare" komponenter. Hvis noen andre har en bedre forklaring, så kom med det.

2. Jeg nevnte ingenting om de lydmessige kvaliteter.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertC
    Hvor i all verden tar du det fra...??? "Bytte flere dyre komponenter",...for noe tull. Ganske arrogant svar....

mvh.Lasse
    Du vil ikke hevde at rør er av de mer kostbare byttene man vanligvis gjør på en rørforsterker til 5000kr?

Jeg sliter forøvrig litt med å forstå hvordan svaret mitt kan tolkes arrogant.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil ikke hevde at rør er av de mer kostbare byttene man vanligvis gjør på en rørforsterker til 5000kr?

1. Når det gjelder MA KT-88 kan det svare seg å investere i gode(les:dyre) smårør. Men vanligvis gjør man ikke det,nei.

2. Måten du skriver på enkelte ganger tolkes av meg som en"ovenfra og ned holdning,og at du vet mer enn andre om alt.(det var altså enkelte ganger:-D )

mvh.Lasse

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hvorfor er det ingen norske leverandører som tar inn disse ma og selger dem med super fortjeneste??? noen som kan svare?

Venter spent på min egen og tar det som en selvfølge at den blir levert med splitter nye rør samt alle andre deler og at den selvfølgelig fungerer 100%
    Nei ikke lett å forstå det der..... hmmmmm...... kan det være at m..... nei....

hvordan kan du forvente nye smårør når du vet før du bestiller at det kun er nye kt88 rør, hvor mye får du betalt for denne slaktingen?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Når det gjelder MA KT-88 kan det svare seg å investere i gode(les:dyre) smårør. Men vanligvis gjør man ikke det,nei.
    Ok. Jeg tolket diskusjonen om "utbrukte" og "ubrukbare" rør, alle diskusjonene på AVForum om rørbytte på MA og MA-gudfar Kjell sine soleklare anbefalinger om å ikke vurdere MA med sine orginalrør dithen at rør var noe som ofte ble byttet/bør bli byttet om man går for en MA.

Og jeg tolket det også slik at rør, selvfølgelig relativt til forsterkerens nypris, var en kostbar oppgradering.

2. Måten du skriver på enkelte ganger tolkes av meg som en"ovenfra og ned holdning,og at du vet mer enn andre om alt.(det var altså enkelte ganger:-D )
    I så fall beklager jeg - det er overhodet ikke min intensjon.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Jeg tolket diskusjonen om "utbrukte" og "ubrukbare" rør, alle diskusjonene på AVForum om rørbytte på MA og MA-gudfar Kjell sine soleklare anbefalinger om å ikke vurdere MA med sine orginalrør dithen at rør var noe som ofte ble byttet/bør bli byttet om man går for en MA.

Og jeg tolket det også slik at rør, selvfølgelig relativt til forsterkerens nypris, var en kostbar oppgradering.

I så fall beklager jeg - det er overhodet ikke min intensjon.
    Kjell B.har sagt flere ganger at man må beregne å bruke endel ekstra kroner på smårør for å få det optimale ut av forsterkeren. Men han sier også at man kan være heldig med billigere rør.
    Uansett blir ikke dette en avskrekkende dyr forsterker.

Intensjonen med MA trådene var å hjelpe eierne med å få ut det optimale av forsterkeren,men budskapet fra "gudfaren" druknet i motbør,dessverre.

Ha en fin kveld!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Uten å "gni" for mye på dette: Synes du var nokså bastant med "ikke ment for den vestlige verden" - og spurte om belegg for denne påstanden.
    Kan ikke se at det er besvart - og tror neppe det stemmer.

Så vidt jeg kan spore så er MA den eneste forsterkerprodusenten som leverer sitt produkt ut på markedet med det som kan kalles "utbrukte" og iflg. "mr. MA" "ubrukbare" rør (selvom de som fulgte min låt bra).
    Jeg synes det er litt pussig, da prisøkningen på forsterkeren ville dreid seg om 2-3 % ved å levere, om ikke annet, ihvertfall nye rør.

Slik den leveres i dag, så kan rørene ta "kvelden" etter rimelig kort tid - og det er det vel enkelte som har opplevd - er det ikke?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ett decent sett med KT88 inkludert gode signalrør kan fort gå opp i 1500-2000?

Side 6 av 24 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •