Alternativer til Music Angel XD-800 KT 88 Rørforsterkere - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 470
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Hei jeg fikk streng beskjed fra flere i Kjell B sin menighet om å pelle meg ut å lage en egen tråd om MC 275, noe som er helt uinteressant. MC 275 har sine tilhengere og er faktisk solgt i mange eks i dette landet, men den er godt dekt både her og på hifisentralen feks. Utenlands finnes det uendelig med info om alle versjoner, noe man ikke akkurat kan si om MA. Så da tenkte jeg på saken og valget falt på dette trådnavnet. Har ingen ting med at MA har satt noen standard, tvert imot. Tråden har vært mye besøkt og jeg regner med det er flere enn meg som kunne trenge alternativer.
    MC har vel vert i noen tiår og MA er da tre-fire år no?
    Og kem er mest omtalt i Norge?
    thhi
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    MC har vel vert i noen tiår og MA er da tre-fire år no?
    Og kem er mest omtalt i Norge?
    thhi
    MC 275- forsøk å google. De fleste treffene er her og folk som skal selge på rubrikk.no osv.

MC 275 ca 50 sider. Music angel 17 sider

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MC 275- forsøk å google. De fleste treffene er her og folk som skal selge på rubrikk.no osv.

MC 275 ca 50 sider. Music angel 17 sider
    Er fleire som skal selge MC en MA, hvorfor?

Godt nyttår forresten! :-D Skal slutte å holde fanenskap me deg :-p

Men da eg tenker på nett no er: Bilstereo Rørforsterker..noe seriøst fra USA og ca 90 dollar i frakt :-)

Det finnes en gud
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Intermediate Psychonaut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Lovemusikk]Er fleire som skal selge MC en MA, hvorfor?
    /QUOTE]

Sorry "love" men her tror eg du tar feil, har vert masse ma på brukten i det siste..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Godt nyttår forresten! :-D Skal slutte å holde fanenskap me deg :-p

Men da eg tenker på nett no er: Bilstereo Rørforsterker..noe seriøst fra USA og ca 90 dollar i frakt :-)

Det finnes en gud
    Beklager dårlig formulert. Både nye og gamle annonser med folk som skal eller skulle selge MA ja.. Hold F skap så mye du vill samme for meg. Her kan du ihvertfall få si hva du vill.

Intermediate Psychonaut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kan du ihvertfall få si hva du vill.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kong Arne
    Ja...... hva er bra rør.... disse gamle som medfølger MA kan sikkert til tider
    være minst like god som div nye....

de siste ukene har det vel gått endel tid på å latterligjøre MA....
    og "dere" har jo fått vekk kjell, kjenner jeg begynner å bli lei også, selv om jeg ikke skulle tro jeg skulle la meg "erte" av alle disse små syrlighetene ++

disse forsterkerene Eddie forelsår tenkte jeg å høre på, men tror ikke jeg gidder å kaste bort tiden min på å finne ut hvordan sounden er.... etter de siste ukene sammenlagt så kan jeg tenke meg lyden.... og det viktigste er vel at lyden i MA er pyton,den er stygg og selvsagt går den i stykker hele tiden, men når dere føler at dere skal være litt rause så spiller den ok til prisen....(som varierer fra 1500 til 10.000 ettersom hva som er værst) er vel ingen som har fortalt kjell hva slag små rør som er blitt benyttet i hverken MA eller andre forsterker, eller det er vel ikke sant, Eddie hadde vel en test med 3 forsterker 3 høytalere og div rør, kanskje 18 kombinasjoner i løpet av et par timer.......

at MA ikke er den beste forsterkeren er helt ok, men jammen må den ha satt sine spor.......

siden det må terpes på hvor ræva den er....

rørsokklene holder nok bra til eddie ihvertfall, siden det er kun medfølgene rør som det som skal testes å brukes.....
    Hvis du sjekker flere av de innleggene som jeg skrev ang saken, så var det ingen som disset MA'en....

Dessverre finnes det flere tilfeller hvor Kjell har utøvd de fleste former for herskemtoder for å rakke ned på vår kompetanse... Og de fleste produktene vi anbefalte og står bak. Det er ingen synd å forsvare sitt produkt, men å holde på sånn? Nix...

Av og til så hadde man på følelsen at han skrev "Jaja.. dere er unnskyldt siden dere ikke vet bedre".

At han trekker seg fra forumet og sitter og furter for at vi var så slemme med han, nei det får han stå for selv. En gang kunne jeg stille meg bak endel av det han skrev, men tror ikke de kineserne er så utrolig geniale at de klarer å få en 5K forsterker til å låte som 100K, en rørforsterker til10K kanskje, men de er ikke supermenesker

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja har selv store problemer med folk som forsøker å få meg til å føle meg liten. Typiske hersketeknikker osv. Men Kjell B kan sikkert mye han det er vel bare ageringsmønsteret som ikke er helt på G.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Psychonaut]
    /QUOTE]

Sorry "love" men her tror eg du tar feil, har vert masse ma på brukten i det siste..
    Heeeei heiii og godt nyttår! 8)

Jaja men må jo plage litt..

Trur du ikkje eg må begynne på bil atte? svarte eller johooo!!!
    Fant noen seriøse bilstereo rørforsterkere i et mindre firma i USA.
    Dei hadde tatt patent på noe greier som eg ikke gidder å komme inn på.
    Men dei sku vist vere ekstrem god kvalitet uten feil og optimert med beste rør skreiv dei ivertfall..og at det ikke var mer å hente på å skifte dei ut, noe som og betydde en del arbeid for erfarne folk da dei var loddet fast for sikker drift, osv
    Mannen som står for merket, sjekker hver forsterker og signerer, gravert i bunnen. :-D
    Skrev noen mail med dei og han sa eg ville bli fornøyd, og prisen?
    Slett ikke gale..rimeligste på 2x70w kostet 599 dollar vis eg hugset riktig.

Og eg holder meg til tråden, for denne kan eg ha utenom MA
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja har selv store problemer med folk som forsøker å få meg til å føle meg liten. Typiske hersketeknikker osv. Men Kjell B kan sikkert mye han det er vel bare ageringsmønsteret som ikke er helt på G.

Men det er jo typisk og at dei som sitter med meget dyrt utstyr ikke vil erkjenne at noe billigt kan vere nesten like bra og, hæææ?

Trur det går litt begge veier eg.. Men av og til er det ikke stor forskjell f.eks på en på kr 10-20 og 100.000..enig?
    Høyttalere:

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er jo typisk og at dei som sitter med meget dyrt utstyr ikke vil erkjenne at noe billigt kan vere nesten like bra og, hæææ?

Trur det går litt begge veier eg.. Men av og til er det ikke stor forskjell f.eks på en på kr 10-20 og 100.000..enig?
    Helt enig med deg der, men problemet var at han til og med begynte å snakke om transistorlyd og hvor fælt det låt osv. Har vært borti endel forsterkere under 30K som hadde fått frem gliset. Ja til og med rimeligere transistorforsterkere.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Helt enig med deg der, men problemet var at han til og med begynte å snakke om transistorlyd og hvor fælt det låt osv. Har vært borti endel forsterkere under 30K som hadde fått frem gliset. Ja til og med rimeligere transistorforsterkere.
    Han var vel ikke så flink å skrive nøyaktig hva han mente, men eg oppfattet det etterhvert at generelt.. Da er eg helt enig med han.

Hvorfor står det på Kjell, at han er UTESTENGT ??

Syns noe skurrer her..
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur han har bedt pent om å bli utestengt, så slipp han hiv mer bensin på bålet

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Hvis du sjekker flere av de innleggene som jeg skrev ang saken, så var det ingen som disset MA'en....

Dessverre finnes det flere tilfeller hvor Kjell har utøvd de fleste former for herskemtoder for å rakke ned på vår kompetanse... Og de fleste produktene vi anbefalte og står bak. Det er ingen synd å forsvare sitt produkt, men å holde på sånn? Nix...

Av og til så hadde man på følelsen at han skrev "Jaja.. dere er unnskyldt siden dere ikke vet bedre".

At han trekker seg fra forumet og sitter og furter for at vi var så slemme med han, nei det får han stå for selv. En gang kunne jeg stille meg bak endel av det han skrev, men tror ikke de kineserne er så utrolig geniale at de klarer å få en 5K forsterker til å låte som 100K, en rørforsterker til10K kanskje, men de er ikke supermenesker
    Kjell brenner virklig for denne Ma,slik han gjorde med Dual spillere en gang i tiden. Var en av de som anskaffet Dual på den tiden og har den enda. Ikke at den er best,men den er ikke langt unna heller. På enkelte områder er den helt uslålig.

Har vært mye uenig med Kjell og mange ganger litt forbannet på ham,men jeg synes det var trist han meldte seg ut. Egentlig så synes jeg det var rart han ikke ville mer,han har vært i større stormer enn dette.

Ma blir bestilt og jeg kommer ikke til og sette mine rørforsterkere opp mot den. Den får sin plass som allt annet jeg har. Har mange her og kan vel egentlig ikke si hvem som er best,de har alle sine svakheter og sterke sider.

Får den gjennomgått og den kommer til og bli forbedret på enkelt områder.

Mvh Roar

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss. Har forumet fått en Kjell B tråd????

Jeg tenkte jeg skulle skumme gjennom her for å se hva som ble diskutert, men dette er jo enda en tråd som utvikler seg til bare tull. Litt ufint å diskutere en bruker som ikke lengre er aktiv. Hva med å diskutere forsterkere isteden?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer ZitizenX sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej

Jeg tenkte jeg skulle skumme gjennom her for å se hva som ble diskutert, men dette er jo enda en tråd som utvikler seg til bare tull. Litt ufint å diskutere en bruker som ikke lengre er aktiv. Hva med å diskutere forsterkere isteden?

Helt enig.

Har vel sklidd hellt ut i alle disse MA trådene (nå er jo ikke dette en direkt MA tråd). Har heldigvis tatt ut det viktigste som er interresant for meg og laget mitt lille info arkiv.

Mvh
    Kenneth N.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej

?

Kommer til og gå igjen her han.

Mvh Roar

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når en bruker går så til de grader inn for å sette fotmerke etter seg så er vel det kanskje naturlig. Er jo han som har kommet med alle påstandene om MA og kanskje grunnen til reaksjoner så derfor mener jeg han absoulutt må tåle at noen diskuterer han i en alternativ rørtråd. Er jo faktisk andre menneske som ikke tilhører avforum som han har snakket veldig nedlatende om ( ref hifibransje, presse osv ).

Men folkens enig at vi kanskje bør ta alternativer til Music Angel som en videre vei i tråden.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    Eddie...du må jo ha misforstått hele opplegget med å ha en rørforsterker ut ifra det du skriver her.
    Mye av gleden ved rørutstyr er jo nettopp det å kunne tweake seg frem til den lydsignaturen som ligger nærmest sine egne preferanser...og her kommer poenget....ved å prøve ut forskjellige typer rør.
    hehe i min cayin så er det byttet fra 88 til 6550 rør.Har foreløpig ikke gjort noe med min copland men etter hva jeg har forstått så er det bra rør som står i originalt på disse og jeg er foreløpig veldig fornøyd med lyden men mulig det blir testing av andre rør etterhvert.Nå kommer det jo mange rørforsterkere ut på markedet med bra rør til da!

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    hehe i min cayin så er det byttet fra 88 til 6550 rør.Har foreløpig ikke gjort noe med min copland men etter hva jeg har forstått så er det bra rør som står i originalt på disse og jeg er foreløpig veldig fornøyd med lyden men mulig det blir testing av andre rør etterhvert.Nå kommer det jo mange rørforsterkere ut på markedet med bra rør til da!
    Hvorfor bytte rør i en så god forsterker? Den er jo betraktelig bedre en MA og da må jo rørbytte vere tull..maste noen om at en måtte skifte rør på MA og det var såååå elendig at en måtte det..en må ikke, men det blir bedre.
    Men poenget var hvorfor på Cayin? Er den ikke god nok alikevel no?
    :-D
    Høyttalere:

Side 5 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •