Alternativer til Music Angel XD-800 KT 88 Rørforsterkere - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 470
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Lydmessig og byggemessig så er dette en herlig forsterker hvis du er vant til ma! med garanti og du slipper masse mekking samt flere tusen i rør for at det skal låte bra....Men de krever lett drevne høytalere,helst fra 95 og oppover.
    Da uaktuelt med sånne pingleforsterkere..samme som eg skulle hatt en lada med 1.1 liters motor.. og må holde meg unna bratte bakker..:-D
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertC
    Hvilken erfaring har du med denne kontra MA. Kan du beskrive forskjellen lydmessig.
    Byggemessig bedre sier du,...hvordan?
    Edit;du skrev ikke bedre,men "herlig". Hvordan da...?

Hilsen Lasse
    Byggemessig er Xindak rørforsterkeren veldig bra, spesielt vis du ser der hvor små-røra sitter, på en slags solif bro, mens MA sitter dei i printkortet (For å holde prisene nede sikkert) og en da kan få litt problem vis en er hardhendt med rørskifte.
    Men lydmessig kan eg kun uttale meg om MA og der finnes det Ingen transistor forsterkere som eg har hørt som spiller like flott og ekte.
    Mot EC monoblokker av en eldre årgang f.eks så spiller dei litt likt, men monoblokkene har mer watt og det merkes, Men MA har bedre dynamikk og bedre mellomtone og diskant. Ma spiller og bedre en Classe, har hørt mye transistorforsterkere ja.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fatman - iPod Tube / Valve Amp
    jeg har bare vært borti disse egentlig.. å jeg vet att det er mulig å få tak på de mindre forsterkerene billige, jeg fikk min 2x25w for 2200kr på en flyplass.. veilendene pris her i landet er vel rundt 14k... har hørt fine ting om 452`n også... men den har jeg ikke vært borti selv...

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Lydmessig og byggemessig så er dette en herlig forsterker hvis du er vant til ma! med garanti og du slipper masse mekking samt flere tusen i rør for at det skal låte bra....Men de krever lett drevne høytalere,helst fra 95 og oppover.
    Eddie...du må jo ha misforstått hele opplegget med å ha en rørforsterker ut ifra det du skriver her.
    Mye av gleden ved rørutstyr er jo nettopp det å kunne tweake seg frem til den lydsignaturen som ligger nærmest sine egne preferanser...og her kommer poenget....ved å prøve ut forskjellige typer rør.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det han mente var vel at sterken ble levert med bra rør. Man kan så klart tuberulle med alle rørforsterkere for å endre signaturen en del. Men det er klart effekt, direktekabling, kretser og byggekvalitet gjør jo sitt til at en rørforsterker kan prefereres i forhold til en annen.

Newcomer RobertC sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Det han mente var vel at sterken ble levert med bra rør. Man kan så klart tuberulle med alle rørforsterkere for å endre signaturen en del. Men det er klart effekt, direktekabling, kretser og byggekvalitet gjør jo sitt til at en rørforsterker kan prefereres i forhold til en annen.
    Hva er det med denne Xindak forsterkerens kretser som gjør den spesiell eller unik??
    Alt det andre kan godt stemme for alt jeg vet...

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hear hear!!

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja...... hva er bra rør.... disse gamle som medfølger MA kan sikkert til tider
    være minst like god som div nye....

de siste ukene har det vel gått endel tid på å latterligjøre MA....
    og "dere" har jo fått vekk kjell, kjenner jeg begynner å bli lei også, selv om jeg ikke skulle tro jeg skulle la meg "erte" av alle disse små syrlighetene ++

disse forsterkerene Eddie forelsår tenkte jeg å høre på, men tror ikke jeg gidder å kaste bort tiden min på å finne ut hvordan sounden er.... etter de siste ukene sammenlagt så kan jeg tenke meg lyden.... og det viktigste er vel at lyden i MA er pyton,den er stygg og selvsagt går den i stykker hele tiden, men når dere føler at dere skal være litt rause så spiller den ok til prisen....(som varierer fra 1500 til 10.000 ettersom hva som er værst) er vel ingen som har fortalt kjell hva slag små rør som er blitt benyttet i hverken MA eller andre forsterker, eller det er vel ikke sant, Eddie hadde vel en test med 3 forsterker 3 høytalere og div rør, kanskje 18 kombinasjoner i løpet av et par timer.......

at MA ikke er den beste forsterkeren er helt ok, men jammen må den ha satt sine spor.......

siden det må terpes på hvor ræva den er....

rørsokklene holder nok bra til eddie ihvertfall, siden det er kun medfølgene rør som det som skal testes å brukes.....

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MA har satt sine spor og kanskje en standard, noe denne tråden vitner om men og alt maset om/panikken om at den ikke er så god som disse dyrere forsterkerene
    Eg vil ALDRIG bli skremt vekk så dere må bare holde på, men ver klar over dette er reklame for MA :-D

Så noen ord fra produsenten til Rørforsterkeren til Bil som eg skal teste ut.
    Etter grundig testing skriver dei, oversatt av google:

Den grunnleggende årsaken til forskjellen i rør og transistor lyden er vekting av harmonisk forvrengning komponenter i forsterkerens overbelastning regionen
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det med denne Xindak forsterkerens kretser som gjør den spesiell eller unik??
    Det vet jeg ikke siden jeg ikke har hørt den eller sett den eller skrudd den opp eller vet noe særlig om den.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kong Arne
    Ja...... hva er bra rør.... disse gamle som medfølger MA kan sikkert til tider
    være minst like god som div nye....

de siste ukene har det vel gått endel tid på å latterligjøre MA....
    og "dere" har jo fått vekk kjell, kjenner jeg begynner å bli lei også, selv om jeg ikke skulle tro jeg skulle la meg "erte" av alle disse små syrlighetene ++

disse forsterkerene Eddie forelsår tenkte jeg å høre på, men tror ikke jeg gidder å kaste bort tiden min på å finne ut hvordan sounden er.... etter de siste ukene sammenlagt så kan jeg tenke meg lyden.... og det viktigste er vel at lyden i MA er pyton,den er stygg og selvsagt går den i stykker hele tiden, men når dere føler at dere skal være litt rause så spiller den ok til prisen....(som varierer fra 1500 til 10.000 ettersom hva som er værst) er vel ingen som har fortalt kjell hva slag små rør som er blitt benyttet i hverken MA eller andre forsterker, eller det er vel ikke sant, Eddie hadde vel en test med 3 forsterker 3 høytalere og div rør, kanskje 18 kombinasjoner i løpet av et par timer.......

at MA ikke er den beste forsterkeren er helt ok, men jammen må den ha satt sine spor.......

siden det må terpes på hvor ræva den er....

rørsokklene holder nok bra til eddie ihvertfall, siden det er kun medfølgene rør som det som skal testes å brukes.....
    Er vel heller Kjell b jeg har forsøkt å ikke latterligjøre, men forsøke å få til å se ting litt anderledes enn at MA er det ene, sanne osv. Har aldri sagt MA er en dårlig forsterker, tvert imot var jeg veldig imponert. "problemet kjell har med meg går jo på at jeg har kjøpt et annet produkt som jeg synes er mye bedre på mitt anlegg, når man ikke tåler det i en produkttråd synes jeg man er på barnehagestadiet selv.

Jeg har jo fortsatt til gode å høre noe annet en MC og MA så jeg må jo ydmykt si at jeg fortsatt er veldig nysjerrig. Hvis du ser den linken som ligger under rørforsterkertråden så skjønner man virkelig hvor uendelig stor verden er og hvor mange produsenter og forskjellige konstruksjoner som finnes. Men poenget her er jo å finne rimeligere alternativer til Kjell Bs uendelige messing om at MA er best osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    MA har satt sine spor og kanskje en standard, noe denne tråden vitner om men og alt maset om/panikken om at den ikke er så god som disse dyrere forsterkerene
    Eg vil ALDRIG bli skremt vekk så dere må bare holde på, men ver klar over dette er reklame for MA :-D

Så noen ord fra produsenten til Rørforsterkeren til Bil som eg skal teste ut.
    Etter grundig testing skriver dei, oversatt av google:

Den grunnleggende årsaken til forskjellen i rør og transistor lyden er vekting av harmonisk forvrengning komponenter i forsterkerens overbelastning regionen
    Hei jeg fikk streng beskjed fra flere i Kjell B sin menighet om å pelle meg ut å lage en egen tråd om MC 275, noe som er helt uinteressant. MC 275 har sine tilhengere og er faktisk solgt i mange eks i dette landet, men den er godt dekt både her og på hifisentralen feks. Utenlands finnes det uendelig med info om alle versjoner, noe man ikke akkurat kan si om MA. Så da tenkte jeg på saken og valget falt på dette trådnavnet. Har ingen ting med at MA har satt noen standard, tvert imot. Tråden har vært mye besøkt og jeg regner med det er flere enn meg som kunne trenge alternativer.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, er det noe......? som skiller den spesielt ut fra andre Push-Pull i tilsvarende kategori. Bruker 2x 6SN7/6N8P ser jeg, og ser ut til å være solid bygget.
    Smak og behag, men gir meg litt assosiasjoner til 50-tallets storkjøkken

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av erys
    Tja, er det noe......? som skiller den spesielt ut fra andre Push-Pull i tilsvarende kategori. Bruker 2x 6SN7/6N8P ser jeg, og ser ut til å være solid bygget.
    he-he,..det er det den ligner på ja,...funderte lenge

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    Grunnen til at jeg lurte på dette med kretsene var fordi dette ble nevnt som nok en ting som var bedre med Xidac kontra MA.
    Lurer på hvor man tar det fra,...antagligvis er mange av innleggene her basert på synsing og antagelser.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm.... Egentlig bare for og fyre litt, men med tanke på overskriften på denne tråden så finner dere sikkert noe bra på Elkjøp eller Expert

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom jeg skal bestille meg en Ma. Finnes det noen hjemeside på nettet fra fabrikken. Noen som har bilder der hvor den er laget.Kansje litt rart dette men det har litt med eiergleden og gjøre. Det kan bli en Ma 845 eller en med 88. Har ikke bestemt meg enda.

Mvh Roar

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Linus
    Ettersom jeg skal bestille meg en Ma. Finnes det noen hjemeside på nettet fra fabrikken. Noen som har bilder der hvor den er laget.Kansje litt rart dette men det har litt med eiergleden og gjøre. Det kan bli en Ma 845 eller en med 88. Har ikke bestemt meg enda.

Mvh Roar
    Hei Roar!
    Noen nettside eksisterer vel ikke.?! Så den gleden må du nok leve uten,dessverre.
    Hva du velger av KT88 og 845 bestemmes vel av flere faktorer.
    Hvis du skal bruke den på lette laster,og liker krystallklar mellomtone,og litt "magisk"rørlyd så er 845 noe for deg! Den er jo single-ended triode,og stiller vel omtrent i 300B klassen,men med mere effekt(20 solide watt pr.kanal.)

KT88 er vel den mest allsidige av de to.
    Du får flott lyd over hele registeret,og er istand til å drive høyttalere som krever mer effekt.(bl.a)

Hvilket lydnivå man vanligvis spiller ved,og størrelse på rom etc.er minst like viktige faktorer.

Edit:glemte å si at MA-845 spiller meget bra på Carlsson OA-50,..også i bassen!!!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Roar!
    Noen nettside eksisterer vel ikke.?! Så den gleden må du nok leve uten,dessverre.
    Hva du velger av KT88 og 845 bestemmes vel av flere faktorer.
    Hvis du skal bruke den på lette laster,og liker krystallklar mellomtone,og litt "magisk"rørlyd så er 845 noe for deg! Den er jo single-ended triode,og stiller vel omtrent i 300B klassen,men med mere effekt(20 solide watt pr.kanal.)

KT88 er vel den mest allsidige av de to.
    Du får flott lyd over hele registeret,og er istand til å drive høyttalere som krever mer effekt.(bl.a)

Hvilket lydnivå man vanligvis spiller ved,og størrelse på rom etc.er minst like viktige faktorer.

Edit:glemte å si at MA-845 spiller meget bra på Carlsson OA-50,..også i bassen!!!
    Har bare carlsson og et par Doxa. 52 krever en del. Kan nok hende jeg går for denne 845. Virker spennende den.

Spiller ikke særlig høyt. Rommet blir siderommet og der står Oa 50.3 nå om dagen. Koblet til Luxman.

Mvh Roar

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Linus
    Har bare carlsson og et par Doxa. 52 krever en del. Kan nok hende jeg går for denne 845. Virker spennende den.

Spiller ikke særlig høyt. Rommet blir siderommet og der står Oa 50.3 nå om dagen. Koblet til Luxman.

Mvh Roar
    Lykke til med valget når den tid kommer!
    Med MA XD-845 koblet til rette høyttalere kan jeg love deg en gjengivelse som kan få andre forsterkere til å virke litt slappe,...:smile:

Edit;Ja,jeg vil faktisk driste meg til å si at den er et godt alternativ til Music Angel KT-88,..hehe

Side 4 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •