Alternativer til Music Angel XD-800 KT 88 Rørforsterkere - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 470
    Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå er vel antal en 3veis? Med bi-amp mulighet. Hva med feks. å prøve med en PA eller parasound på bass? Er jo konstruksjoner med egen volumkontroll?

Newcomer Thumper sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den beste rørforsterkeren jeg har hørt til under NOK 10.000,- er MAE SET-1! Har en klarhet og presens som er i særklasse i dette prissegmentet. Den er riktignok effektsvak, men med lettdrevne ht er den en liten magiker... Grunnen til at jeg ikke har en slik er at jeg ikke liker å lodde, og den leveres kun som byggesett
    I prisklassen 10-30.000,- har jeg mest sansen for Almarro A318B av de jeg har hørt...(og det begynner å bli endel )
    Igjen en forsterker med liten oppgitt effekt(2x18W)... Nå liker jeg best lettdrevne ht da jeg synes musikken blir presentert med mest dynamikk på slike..., så mine erfrainger med rørforsterkere er på ht med følsomhet fra 92-102dB...
    "Ulempen" med så lettdrevne ht er at de avslører støy fra forsterkeren nådeløst. Der er det mye rart ute å går... Audio Note, Music Angel, Audio Inovations bl.a gir støy på mine ht...

Almarro og de to Leben forsterkerene jeg har testet har vært helt tyst. Bruker i dag Almarro A318B på mine WLM Lyra MkII(97dB 1W/m) i hovedanlegget, og Leben CS-200 på Klipsch Cornwall III(102dB 1W/m) i kjeller oppsettet...

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thumper
    Den beste rørforsterkeren jeg har hørt til under NOK 10.000,- er MAE SET-1! Har en klarhet og presens som er i særklasse i dette prissegmentet. Den er riktignok effektsvak, men med lettdrevne ht er den en liten magiker... Grunnen til at jeg ikke har en slik er at jeg ikke liker å lodde, og den leveres kun som byggesett
    I prisklassen 10-30.000,- har jeg mest sansen for Almarro A318B av de jeg har hørt...(og det begynner å bli endel )
    Igjen en forsterker med liten oppgitt effekt(2x18W)... Nå liker jeg best lettdrevne ht da jeg synes musikken blir presentert med mest dynamikk på slike..., så mine erfrainger med rørforsterkere er på ht med følsomhet fra 92-102dB...
    "Ulempen" med så lettdrevne ht er at de avslører støy fra forsterkeren nådeløst. Der er det mye rart ute å går... Audio Note, Music Angel, Audio Inovations bl.a gir støy på mine ht...

Almarro og de to Leben forsterkerene jeg har testet har vært helt tyst. Bruker i dag Almarro A318B på mine WLM Lyra MkII(97dB 1W/m) i hovedanlegget, og Leben CS-200 på Klipsch Cornwall III(102dB 1W/m) i kjeller oppsettet...
    Almarroen er en av de peneste forsterkerne jeg har sett,leben er også veldig spesiell

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men til Triangle Altel EX?? er vel oppgitt 91 db, men mulig dei kan vere litt tungdrevet, da monoblokkene til EC sparket liv i dei i bassen så da trøkket i brystet med minimale vandringer på elementene :-D
    Men som sagt så var MAen bedre, men til bassene er det vel ikke så kritisk eller??
    Men bør spille på lag vis eg skal kjøre en transistor på den.

Noen av disse trur dere, eller finnes det bedre til ca 10 lapper?

Fra sval bris til full storm - Lyd og Bilde

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Men til Triangle Altel EX?? er vel oppgitt 91 db, men mulig dei kan vere litt tungdrevet, da monoblokkene til EC sparket liv i dei i bassen så da trøkket i brystet med minimale vandringer på elementene :-D
    Men som sagt så var MAen bedre, men til bassene er det vel ikke så kritisk eller??
    Men bør spille på lag vis eg skal kjøre en transistor på den.

Noen av disse trur dere, eller finnes det bedre til ca 10 lapper?

Fra sval bris til full storm - Lyd og Bilde
    Søkte litt på Google, Creek, og Meridian popper op i hvertfall men du kan jo søke litt å se hva folk bruker og er fornøyd med.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kva mener dere er beste høyttaler til Rørforsterker, uten at det koster skjorta.? Ikkje da er kjempe fornøyd med Triangle til ca 12.000
    Som du spør.....:-?
    Egentlig "umulig" å svare på. Hva legger du i "hva er de beste...."?
    Rørforsterker kan være alt fra en 8W SE til 200W Push-Pull. Det kommer helt an på.
    Jeg ville til f.eks din MA (for det er vel den du mener) hørt på Vienna (Mozart el Mozart Grand) eller Monitor Audio GS 20 (el. 60).
    Dette er dog kun en indikasjon - utfra karakteristikken til de nevnte ht. og at jeg har hørt på de - for ikke har jeg peil på din konkrete preferanse eller rom eller noe.

De ht'ne du har i dag må ha noen "vanskelige" imp.kurver?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Almarroen er en av de peneste forsterkerne jeg har sett,leben er også veldig spesiell
    Synes Almarroen virker litt "spennende" utfra de omtaler som ligger rundt. Litt "sære" de rørende (mht kritisk match osv), men .... ja, jo - spennende.

Heldigvis er smaken som....... Er ikke like entusiastisk over produsenter som bruker ved i chassis
    OBS! Gjelder ikke bare Almarro (som faktisk har kommet godt ut av det)
    Ved er til å fyre med, alternativt som båtinteriør - og tildels i klassisker engelske biler

Nå skal jeg (om ikke annet) en "sving innom Ayon Spirit II rett over nyttår. Spent på den også. Kanskje det er "mål"!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så - et lite "hjertesukk".

Kan VI ikke la MA-trådene være i fred nå (skriver VI - for jeg har sikkert "bidratt med mitt"). Vi har denne tråden, der man kan "tømme" seg MOT MA om man vil, og diskutere ulike "rimelige alternativer, og så er der tråden: rørforsterkere vs. rørforsterkere
    der vi kan diskutere ulike fabrikater osv. - "uansett" prisleie.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    Som du spør.....:-?
    Egentlig "umulig" å svare på. Hva legger du i "hva er de beste...."?
    Rørforsterker kan være alt fra en 8W SE til 200W Push-Pull. Det kommer helt an på.
    Jeg ville til f.eks din MA (for det er vel den du mener) hørt på Vienna (Mozart el Mozart Grand) eller Monitor Audio GS 20 (el. 60).
    Dette er dog kun en indikasjon - utfra karakteristikken til de nevnte ht. og at jeg har hørt på de - for ikke har jeg peil på din konkrete preferanse eller rom eller noe.

De ht'ne du har i dag må ha noen "vanskelige" imp.kurver?
    Må spørre ska en få svar :-D
    best = best da, til max 10.000,-
    Rommet no er kjeller L-rom ca, med leca vegger pluss vandlig isolasjons og gips i tak osv.. Men mulig neste plass blir et eldre hus i godt gammal og god norsk skog :-D
    Men en forsterker til bassene, er det vanskelig å få til å spille ilag med rør på mellomtone og diskant?

Spørsmålet er, til max 10-13 hva er best lyd i av merkene når en skal spille ilag med rør på samme høyttaler.
    Monoblokkene som sparket liv i dei var på 120w.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må spørre ska en få svar :-D
    best = best da, til max 10.000,-
    Rommet no er kjeller L-rom ca, med leca vegger pluss vandlig isolasjons og gips i tak osv.. Men mulig neste plass blir et eldre hus i godt gammal og god norsk skog :-D
    Men en forsterker til bassene, er det vanskelig å få til å spille ilag med rør på mellomtone og diskant?

Spørsmålet er, til max 10-13 hva er best lyd i av merkene når en skal spille ilag med rør på samme høyttaler.
    Monoblokkene som sparket liv i dei var på 120w.
    Vel generelt er lettdrevne hornkonstruksjoner en god match, men for all del mye annet også. Dette har jo med preferanser å gjøre. Synes både Monitor Audio og B&W er spennende høytalermerker men mye annet også. Finnes jo en del eksotiske ting som begynner og blir gammelt og dermed rimelig på bruktmarkedet. Men som sagt minst like mange høyalere som forsterkere så da er det opp til deg.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Vel generelt er lettdrevne hornkonstruksjoner en god match, men for all del mye annet også. Dette har jo med preferanser å gjøre. Synes både Monitor Audio og B&W er spennende høytalermerker men mye annet også. Finnes jo en del eksotiske ting som begynner og blir gammelt og dermed rimelig på bruktmarkedet. Men som sagt minst like mange høyalere som forsterkere så da er det opp til deg.
    B&W lika eg og, men MA har eg ikkje hørt nok på til å uttale meg.
    Du disse engelske..ææ.. f..hugser ikke..ikke harbour men ..S begynner dei på trur eg..Spendor! er ikkje dei grådig gode? Hørt mye bra om dei.
    Men liksom iforhold til mine, kor høyt opp i pris må eg da for å få en bedtydelig løft?? det er vel det eg egentlig lurer på sånn ca.
    Syns mine spiller over evnet i fårhold til pris. 8)
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rekker sikkert bli mk3 før jeg får tid, men disse skal en dag bygge å spille med min MA..

toveis bakladet horn med waveguide diskant das viech mk ll

Tror denne er dritrå har lest side opp og ned om den gamle versjonen mens jeg har pusset opp rom etter rom i huset for å bli ferdi så jeg kan bygge det jeg vil, har eget snekkerrom da

Mvh

Per

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W lika eg og, men MA har eg ikkje hørt nok på til å uttale meg.
    Du disse engelske..ææ.. f..hugser ikke..ikke harbour men ..S begynner dei på trur eg..Spendor! er ikkje dei grådig gode? Hørt mye bra om dei.
    Men liksom iforhold til mine, kor høyt opp i pris må eg da for å få en bedtydelig løft?? det er vel det eg egentlig lurer på sånn ca.
    Syns mine spiller over evnet i fårhold til pris. 8)
    Var i Krokstadelva (hos importør - daværende?) og hørte på Spendor for ca 2 år siden. Hadde da med min AudioSpace. Dessverre hadde de "bare" S8e (2-veis) inne - og ikke S9e (3-veis), som jeg egentlig ville høre på. S8e hadde gode "kvaliteter" i mellomtone og diskant (etter min smak) og matchet AS'n fint her, men det ble for "spedt" i bunnen. S9e tror jeg ville fått med seg bunnen også, men fikk aldri hørt på denne.
    Et annet tips til deg kan jo være noen brukte Dali Evidence 870. Da får du ihvertfall basstrykk.

Men - nå ble vel dette off-topic

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    Var i Krokstadelva (hos importør - daværende?) og hørte på Spendor for ca 2 år siden. Hadde da med min AudioSpace. Dessverre hadde de "bare" S8e (2-veis) inne - og ikke S9e (3-veis), som jeg egentlig ville høre på. S8e hadde gode "kvaliteter" i mellomtone og diskant (etter min smak) og matchet AS'n fint her, men det ble for "spedt" i bunnen. S9e tror jeg ville fått med seg bunnen også, men fikk aldri hørt på denne.
    Et annet tips til deg kan jo være noen brukte Dali Evidence 870. Da får du ihvertfall basstrykk.

Men - nå ble vel dette off-topic
    Ja sorry må finne en annen tråd til slikt :-D

Ingen som har hørt Xindak sine rørforsterkere alså????

Ser bra ut sånn sett..rørsokkelene er festet i solide broer, se bilder.
    Trur eg må kjøpe meg en sånn på sikt å sjekke mot MA, for disse er ikke så dyre heller. Se link:

Audiocostruzioni - Il Portale dell'alta fedeltà amatoriale

og her skrives det beste til under 3000 dollar

http://www.highendpalace.com/HEP%20I...ted%20Amps.htm
    Høyttalere:

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har hørt Xindak sine rørforsterkere alså????
    Jeg har hørt Xindak V30 sammen med Martin Logan Source hybridelektrostatiske høyttalere. Spilte vel og bra dette på et moderat lydnivå, men med en gang det ble forsøkt å dra på litt kom forsterkeren til kort. Nå er jo dette høytalere med en følsom het på 90db, en impedans på 5 ohm og et 8" basselement. Elektrostater er også relativt kravstore høytalere. Tror nok heller det var feil match enn for svak forsterker.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Jeg har hørt Xindak V30 sammen med Martin Logan Source hybridelektrostatiske høyttalere. Spilte vel og bra dette på et moderat lydnivå, men med en gang det ble forsøkt å dra på litt kom forsterkeren til kort. Nå er jo dette høytalere med en følsom het på 90db, en impedans på 5 ohm og et 8" basselement. Elektrostater er også relativt kravstore høytalere. Tror nok heller det var feil match enn for svak forsterker.

Lydmessig og byggemessig så er dette en herlig forsterker hvis du er vant til ma! med garanti og du slipper masse mekking samt flere tusen i rør for at det skal låte bra....Men de krever lett drevne høytalere,helst fra 95 og oppover.

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydmessig og byggemessig så er dette en herlig forsterker hvis du er vant til ma! med garanti og du slipper masse mekking samt flere tusen i rør for at det skal låte bra....Men de krever lett drevne høytalere,helst fra 95 og oppover.

Flott, man lærer så meget på slike forum....
    for å oppnå god lyd er det best å holde seg unna MA, nesten uansett annen rørforsterker spiller bedre, og dette smårør bytte tullet er idiotisk.... og ikke minst dyrt.....
    skikkelig lyd kommer gjerne fra kinesiske/produserte forsterkere utenom MA uansett hva slag små rør den er besmykket med!

Newcomer RobertC sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken erfaring har du med denne kontra MA. Kan du beskrive forskjellen lydmessig.
    Byggemessig bedre sier du,...hvordan?
    Edit;du skrev ikke bedre,men "herlig". Hvordan da...?

Hilsen Lasse

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertC
    Hvilken erfaring har du med denne kontra MA. Kan du beskrive forskjellen lydmessig.
    Byggemessig bedre sier du,...hvordan?
    Edit;du skrev ikke bedre,men "herlig". Hvordan da...?

Hilsen Lasse
    Alle Xindak sine produkter har veldig god byggekvalitet, både rør og transistor, i tilleg til cd-spillere og RIAA. Her er det ingen kosmetiske feil eller skjevheter

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Alle Xindak sine produkter har veldig god byggekvalitet, både rør og transistor, i tilleg til cd-spillere og RIAA. Her er det ingen kosmetiske feil eller skjevheter

Helt enig, har hatt min Dac på benken for litt mod. og man blir ikke skuffet av hva man ser utrolig bra!

MA ha ikke noe byggekvalitet som disse, men så er det lyden da.... den kan man ikke klage på! men det finner vel du snart ut :-D

Side 3 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •