Alternativer til Music Angel XD-800 KT 88 Rørforsterkere - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 24 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24
Viser resultater 461 til 470 av 470
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Men vis eg sku kjøpt meg til dette, kor mye trur du eg måtte opp i da? og hva merker?
    No idea!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt meg en AudioNote Oto Phono Se og det er beste jeg noensinne har hørt på Klipsch.Minuset er at den på mine Forte II ikke rocker slik en kraftigere KT88 forsterker eller transistor gjør men gud for en lyd.
    På La Scala er det mer enn nok krefter.Singel ended og EL84 er lyd nirvana for meg,aldrig hørt en slik magisk mellomtone og diskant noensinne.Vil jeg blåse ut ørevoksen så får jeg bare fyre opp la scalaene på rørhybridene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Har kjøpt meg en AudioNote Oto Phono Se og det er beste jeg noensinne har hørt på Klipsch.Minuset er at den på mine Forte II ikke rocker slik en kraftigere KT88 forsterker eller transistor gjør men gud for en lyd.
    På La Scala er det mer enn nok krefter.Singel ended og EL84 er lyd nirvana for meg,aldrig hørt en slik magisk mellomtone og diskant noensinne.Vil jeg blåse ut ørevoksen så får jeg bare fyre opp la scalaene på rørhybridene.
    :grin:

Ja er ikke en god el 84 forsterker god og høre på eddie. En av mine favorittrør dette også. Har 3 forsterkere med denne rørtypen. For meg er el84 rørlyd.

Har du sansen for vintage skal du sjekke ut Eico hf 81. Denne går for og være noe av det beste som noen gang er laget innen rør. Den har også el 84 rør.

Gratulere med ny forsterker.

Mvh Roar

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roar1

Ja er ikke en god el 84 forsterker god og høre på eddie. En av mine favorittrør dette også. Har 3 forsterkere med denne rørtypen. For meg er el84 rørlyd.

Har du sansen for vintage skal du sjekke ut Eico hf 81. Denne går for og være noe av det beste som noen gang er laget innen rør. Den har også el 84 rør.

Gratulere med ny forsterker.

Mvh Roar
    Takk så flere av de inne på ebay.Ja dette er laaangt over alt annet jeg har hørt lydmessig og laaang over min tidligere cayin,copland og ma men som sagt mindre krefter

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk så flere av de inne på ebay.Ja dette er laaangt over alt annet jeg har hørt lydmessig og laaang over min tidligere cayin,copland og ma men som sagt mindre krefter

Det finnes flere i samme gate eddie. The fisher x 100,x1000,Scott 222,Dynaco. Her i allefall kvaliteten på topp.

The EICO HF-81 is simply a fantastic-sounding amplifier that, properly restored, can sound better than most any single-ended triode (SET) amp of similar power.

Disse er fra 50 tallet og det sitter flotte riaaer i dem.

Mvh Roar

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes flere i samme gate eddie. The fisher x 100,x1000,Scott 222,Dynaco. Her i allefall kvaliteten på topp.

The EICO HF-81 is simply a fantastic-sounding amplifier that, properly restored, can sound better than most any single-ended triode (SET) amp of similar power.

Disse er fra 50 tallet og det sitter flotte riaaer i dem.

Mvh Roar
    Hvordan tror du disse er med tanke på støy?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan tror du disse er med tanke på støy?

:-D

I mine er det overhodet nesten ikke støy. Jan R lånte min x100 på Forte og du kan høre med ham. Du kan også høre med ham hvordan den spiller i forhold til Ma.

Alle røra untatt utgangsrøra er kapslet inn i alu. Dette gjelder de fleste fra 60 tallet.

For meg så spiller disse bedre enn annet jeg har hørt uansett pris. Du får den lysten at en vil høre mere. Om de er like oppløste og tegner store lydbilder er nok en annen sak. Men de tar igjen på andre områder og det gjelder musikalskhet. Lyden er honning,og det er godt vet du. Tonekontroller slik at en kan justere slik en vil. Trur jeg har til gode og slå av en cd eller vinyl pgr av det låter fælt,alltid en løsning med disse tonekontrollene. :-D Luxman spiller slik de gamle gjør. Veldig lik lydsignatur. Kan tenke meg at den nye du har,har disse egenskapene.:-D

Mvh Roar

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mvh Roar
    Har du noen tips til EL34 rør jeg bør vurdere å prøve i Leben (har Golden Dragon her), eller skal jeg rett og slett gå direkte på GEC KT66?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    Har du noen tips til EL34 rør jeg bør vurdere å prøve i Leben (har Golden Dragon her), eller skal jeg rett og slett gå direkte på GEC KT66?
    Har brukt Telefunken,Svetlania,Haltron,Tesla. Gode rør allesammen. Særlig disse Tesla likte jeg godt.
    Haltron er lik Siemens blir det hevdet.

Svetlania sitter i Luxman og de kjøpte jeg fra Motron og de er gode. Lå 4stk Tesla på sentralen for en stund siden,angret på at jeg ikke kjøpte dem.

Mvh Roar

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    No idea!
    Nei... sikkert ikkje enkelt.. men frykter vel det blir for dyrt da. Så vurderer heller dette med å investere i en weber til ca 2000,- for å se/høre.
    Nå las eg og om noen som hadde prøvd russiske kt88, og det spilte ivertfall på MAen mye bedre og mer hi-end skrev den personen. Han skrøt ivertfall..så da blir det og bestilt etter hvert.. :-D
    Er jo litt artig å prøve ut ting og da. 8)
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Side 24 av 24 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •