Alternativer til Music Angel XD-800 KT 88 Rørforsterkere - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 24 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 470
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Enig. Yaquin-forsterkeren har jeg ikke hørt. Har du? Den påstås å ha mer krefter. Usikker om den egentlig låter bedre enn MA. Finner bare 3 interne reviews her på forumet.
    Ikke hørt eg heller. Var en som mente den var litt fastere i bassen enn 2008 eller 2009 modellen..men no er jo MA 2010 modellen mye kraftigere blitt.

Ja lite info.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det en som er naturlig å samenligne med MA,er litt dyrere men men..
    En god del mer forvrening ser eg.

Yaqin 100B 4 x KT88 Stereo NR Tube Integrated Amplifier - eBay (item 180481510573 end time Apr-14-10 03:12:07 PDT)

Input Power : 110V - 240V AVAILABLE
    Output Power : ultra-linear 2x 60W (8 ohm),
    triode state 2x 30W (8 ohm)
    Tube : KT88 x 4; 6SN7 x 4; 12AX7 x 2
    Input sensitivity: Integrated 0.25V Power 0.6V
    Frequency : 5Hz~80KHz (-2dB)
    Signal/Noise Ratio : ≥90dB "A Weight"
    Harmonic Distortion : <1.5%
    Input impedance: 20Kohm
    Consumption : 300W
    Load impedance: 8ohm or 4ohm
    Signal Inputs Level : >300mv
    Audio Input : TAPE,DVD,CD,TUNER
    Audio Output : 2 groups
    Input impedance : 20Kohm
    Weight : 30 kg
    Size Dimension : W: 390mm H: 190mm D: 490mm

Colour : Gold Body & Dark Green Power Supply
    Item Includes :
    All the Tubes / Valve + Standard 1.5m (5 ft) Power Cord +
    Screw Driver + Hex Key (Allen Key)
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test av kina forsterker her, Ming. Litt minus med rør som ikke toler tungdrevne høytalere?

Ming Da MC 300-C
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Test av kina forsterker her, Ming. Litt minus med rør som ikke toler tungdrevne høytalere?

Ming Da MC 300-C
    Så jo rimelig flotte ut de blokkene der, men som du sier litt lite power. Men sikkert et rimelig godt rødvinsalternativ.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ming Da MC 300-C
    Disse er mere beregnet for fulltoner/horn med høy følsomhet!
    Sleng det på ett Lowther-oppsett som feks Hørning Alkibades, så vil du muligens høre de på sitt beste

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har i den siste tiden testet ut en Litteldot MK IV SE Hodetelefon/forforsterker i Hifi anlegget. Det må vel være en av de billigste måtene å få rørlyd følelse selv med transistor effekt forsterkere.. Er det noen andre her som har testet den eller noen av disse Litteldot produktene?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet de rimeligere rørforsterkerne fra Xindak?

Tenker da spesielt på Mt-3 med el34 rør, mt-1 med el84 rør og v30 med kt88 rør. Vurderer en Mt-3 til mine Klipsch rf-52.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eleanor
    Har i den siste tiden testet ut en Litteldot MK IV SE Hodetelefon/forforsterker i Hifi anlegget. Det må vel være en av de billigste måtene å få rørlyd følelse selv med transistor effekt forsterkere.. Er det noen andre her som har testet den eller noen av disse Litteldot produktene?
    Du bruker Little Dot MK IV som forforsterker? Ja, det skal vel gå, nettsiden annonserer jo både MK II, III og IV som kombinerte hodetlefon-/pre-amper. Har selv MK III, men ikke prøvd den som pre. Kjører kun hodetelefoner på denne og her gjør den en utmerket jobb.

Kannene mine er ikke på over 80 Ohm men ampen kan jo stilles til å betjene motstand på opp til 600 Ohm. Dessuten kan man gjøre innstillinger via brytere som gjør at utvalget for driver-rør kan utvides fra EF95-typen (ekvivalenter: 6AK5, 5654, M8100, CV4010) til EF92 og EF91 (og deres ekvivalenter). Rør av EF92-typen booster opp trykket betraktelig og EF91-typen blir i meste laget for kanner med lav motstand. Tror de derimot gjør seg i et linjeoppsett med ampen som pre. Favoritt driverrør er Western Electric 403B, Raytheon 5654, Tung-Sol 6AK5 og Mullard M8100.

Ser på hjemmesida deres at Little Dot har problemer med å dekke etterspørselen. Populært merke som ser ut til å innarbeide seg på markedet, og utvalget av komponenter øker bare. Sida deres er som kinesiske nettsider flest noe ustabil og ligger nede rett som det er. En link finns likevel HER.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Du bruker Little Dot MK IV som forforsterker? Ja, det skal vel gå, nettsiden annonserer jo både MK II, III og IV som kombinerte hodetlefon-/pre-amper. Har selv MK III, men ikke prøvd den som pre. Kjører kun hodetelefoner på denne og her gjør den en utmerket jobb.
    Ja bruker den både som for forsterker og hodetelefon forsterker. bruker hodetelefoner fra bayerdynamics 990 600ohm ((da med effekt forsterkeren avslått) Det som visst nok kan være litt skummelt med å bruke den som forforsterker er at den kan sende ut liksestrøm hvis det går noe galt med rørene da det ikke er noe filter for dette, og bør derfor ikke brukes med effekt forsterkere som ikke har sperre for det på inngangen.

Kannene mine er ikke på over 80 Ohm men ampen kan jo stilles til å betjene motstand på opp til 600 Ohm. Dessuten kan man gjøre innstillinger via brytere som gjør at utvalget for driver-rør kan utvides fra EF95-typen (ekvivalenter: 6AK5, 5654, M8100, CV4010) til EF92 og EF91 (og deres ekvivalenter). Rør av EF92-typen booster opp trykket betraktelig og EF91-typen blir i meste laget for kanner med lav motstand. Tror de derimot gjør seg i et linjeoppsett med ampen som pre. Favoritt driverrør er Western Electric 403B, Raytheon 5654, Tung-Sol 6AK5 og Mullard M8100.
    Teste med forskjellige rør, samt følge med på hvordan rørene forandrer karakteristikk de først 100-200 timene er jo det som gjør dette litt spennende. Må teste med litt forskjellige rør etter hvert ja.

Ser på hjemmesida deres at Little Dot har problemer med å dekke etterspørselen. Populært merke som ser ut til å innarbeide seg på markedet, og utvalget av komponenter øker bare. Sida deres er som kinesiske nettsider flest noe ustabil og ligger nede rett som det er. En link finns likevel HER.
    Skjønner godt den høye ettersporselen etter Little dot produkter hvis de har samme pris/ytelses faktor som den LD IV SE jeg tester nå.:-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er klart merkbart hvordan rørbytte forandrer lydkarakteren. Andre positive erfaringer var Philips Miniwatt 5654 (SQ-spes. quality), Siemens 6AK5W/5654 og Valvo EF95.

Ser MK IV-modellen kan kjøres med både (europeiske) EF92 og EF95-rør og deres tilsvarende. På MK III ser rør av EF95 (med tilsvarende) ut til å være de beste, både mtp. lydkvalitet, gjengivelse og volumnivå/gain. Vanskelig og stort felt det der, å gjøre seg kjent i rørjungelen. En må nesten se røret og sammenligne og vurdere ut fra det en vet fra tidligere. Ulike former for kryssbenevnelser, lisensproduksjon og ombranding gjør jo dette til rene fotballtippinga!

Har gjort tabber på eBay og kjøpt rør som får får trommer og perkusjon i musikken til å låte som småsteiner i blikkboks, men man lærer jo. Dessuten har det ikke kosta meg så dyrt heller og rørfolket ser ut til å være en familie som deler villig vekk på sin kunnskap.

Little Dot har jo hatt en jevn kvalitetsstigning på produktene sine. Jeg husker da MK IV-modellen kom. Det var liksom enda et trinn opp fra forrige utgave. I juni skal en USB-drevet hodetelefonamp/DAC ut på markedet med navnet Little Dot Q. Blir artig å høre hva det er for sak.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har- har hørt på- og/eller testet Leben CS 600?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virus?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det virket som det kunne vært no virus..... Slettet derfor hele greia..
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hodetelefon forsterker? Er det noe alternativ til MA? Trur noken spora litt av her.. 8)
    Høyttalere:

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hodetelefon forsterker? Er det noe alternativ til MA? Trur noken spora litt av her.. 8)
    Meg du snakker til? Du ser sammenhengen, vel? Rør i hodetelefonforsterkerne - rør i Music Angelen. Rørlyd i h.tlf.forsterker gir en spesiell lydkarakter - rør i Music Angel gir det samme. Alternativer til solid state begge typer forsterkere. Muligheter for tweaking, tuning og å hente fram foretrukne lydsignaturer i begge.

Vi er vel nokså samstemt om at godlyd ikke nødvendigvis er kvantitet, men at kvalitet er like ønskelig?. Høyt nok volum, dybde og "trøkk" får man med h.tlf.forsterker også, uten at dette nødvendigvis går på bekostning av kvaliteten. Har du prøvd rør i h.tlf.amp, Lovemusikk? Det anbefales.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meg du snakker til? Du ser sammenhengen, vel? Rør i hodetelefonforsterkerne - rør i Music Angelen. Rørlyd i h.tlf.forsterker gir en spesiell lydkarakter - rør i Music Angel gir det samme. Alternativer til solid state begge typer forsterkere. Muligheter for tweaking, tuning og å hente fram foretrukne lydsignaturer i begge.

Vi er vel nokså samstemt om at godlyd ikke nødvendigvis er kvantitet, men at kvalitet er like ønskelig?. Høyt nok volum, dybde og "trøkk" får man med h.tlf.forsterker også, uten at dette nødvendigvis går på bekostning av kvaliteten. Har du prøvd rør i h.tlf.amp, Lovemusikk? Det anbefales.

Nei ikke prøvd. Men tenkte på at trådstarter har sikkert tenkt vandlige forsterkere til høytalere då han startet denne tråden. 8)
    Høyttalere:

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei ikke prøvd. Men tenkte på at trådstarter har sikkert tenkt vandlige forsterkere til høytalere då han startet denne tråden. 8)
    Nå var det ikke en ren hodetelefon-forsterker jeg nevnte tidligere, men en kombinert for og hodetelefon forsterker.

Sist jeg leste noe om oppsettet til Kjell-B ble MA høytaler utgangene kobblet til en last som omgjorde høynivå signalet tilbake til linje signal og inn i en transistor forsterker som driver høytalerene....

Alternativer til MA trenger vel ikke å være en integrert Rør forsterker, men kan vel også være en rør pre, og en transistor effekt forsterker, bare man får ut rørlyd i høytalerene.

Det at det er de originale små rørene som gjerne må byttes til noen bedre på MA, sier vel litt om hvor viktig forforsterker delen i oppsettet egentlig er.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eleanor
    Nå var det ikke en ren hodetelefon-forsterker jeg nevnte tidligere, men en kombinert for og hodetelefon forsterker.

Sist jeg leste noe om oppsettet til Kjell-B ble MA høytaler utgangene kobblet til en last som omgjorde høynivå signalet tilbake til linje signal og inn i en transistor forsterker som driver høytalerene....

Alternativer til MA trenger vel ikke å være en integrert Rør forsterker, men kan vel også være en rør pre, og en transistor effekt forsterker, bare man får ut rørlyd i høytalerene.

Det at det er de originale små rørene som gjerne må byttes til noen bedre på MA, sier vel litt om hvor viktig forforsterker delen i oppsettet egentlig er.
    Bøyer meg i støvet.. :-D
    Høyttalere:

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, tror det er et godt alternativ til Music Angel, hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har endelig jeg funnet, og landet på mitt "alternativ" til Music Angel. Setter "alternativ" i anførsel, da vi snakker litt annen prisklasse her, selvom det jo har vært nevnt av enkelte at MA spiller bedre enn "alt" < 50K. Hvilket den i mine ører, i mitt oppsett og i min stue, ikke gjør.

Nå har egentlig aldri MA´n heller hatt noen fast plass i oppsettet mitt - fordi jeg på tross av å ha hatt 2007-versjonen og har 2010-versjonen og rør-tweaket begge i flere kombinasjoner, uten å ha kommet helt "i mål" lydmessig. I mine øyne er heller ikke MA noen direkte estetisk "lekkerbisken" og uten ombygging ville den aldri fått noen fast plass i stua. Men - det er nå smak og behag, og de som synes den er grei nok, eller fin for den saks skyld må jo få lov til å mene det.

Min AudioSpace har derfor hele tiden hatt den faste plassen. Nå må den vike plass for nyervervingen, som til slutt har blitt en Leben CS600.

Skal "återkomme" med litt mer info, og karakteristikker om denne om litt.

Side 22 av 24 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •