Alternativer til Music Angel XD-800 KT 88 Rørforsterkere - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 24 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 470
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du misser poenget, slik jeg tolker innlegget ditt. Her er spoonfeed you versjonen:

1) Kjell var dyktig til å gi konkrete råd til en forsterker som låter helt utrolig i sin prisklasse
    2) Kjell forenklet når han sa at MA slår alt opp til 10 ganger prisen. Dvs. hovedsaklig basert på 1 demp av MC som skuffet han
    3) Kjell besja på sin egen legg når han var paranoid nok til å angripe alle innlegg mot MA. Mange av de som kritiserte MA kritisertre derfor ikke MA, men egentlig Kjells væremåte
    3) Eiere av andre og dyrere rørforsterkere føler seg truet av at eiere av MA skryter såpass av en integrert forsterker til 4K
    4) Eiere av MA føler seg truet av at eiere av andre rørforsterkere enn MA mener MA spiller dårligere enn dyrere rørforsterkere

Så til poenget:

5) Noen skjønner ikke at sannheten ofte er en kombinasjon av disse punktene, og det leder til fanboyfakter

Jeg har en MA 2010 og synes den på enkelte sanger låter bedre (med nye rør skal det bemerkes) enn min langt dyrere rørforsterker. Fanboys vil da hevde at "...Tiger synes MA låter bedre til all musikk enn andre rørforsterkere som koster 7 ganger mer..."

MA er ikke særdeles mer spesiell enn andre. MA er ikke en standardmodell. MA får man kjøpt i ulike versjoner. Hvillen modell man havner opp med er ikke gitt da fabrikanten endrer konstruksjonen (f.eks. 2007 var bedre enn 2008 som igjen var dårligere enn 2010, osv.)

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kopi fra en annen side:

Men som vår mann i Hong Kong, Tubestein sa, i den grad det er den samme som svarer og de vet hva de selger, så var det bedre lyd i en tweaket MA enn i noe annet de solgte. Hvordan andre forsterkere, bl.a Yaqin100B låt etter rørbytte viste han ikke, men han var ikke uinteressert i å få vite.
    Ellers mente han byggekvaliteten og finish var bedre på Yaqin og det kan jeg være enig i. Selv om det fort kan bli litt bling-bling i følge ungene.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Du misser poenget, slik jeg tolker innlegget ditt. Her er spoonfeed you versjonen:

1) Kjell var dyktig til å gi konkrete råd til en forsterker som låter helt utrolig i sin prisklasse
    2) Kjell forenklet når han sa at MA slår alt opp til 10 ganger prisen. Dvs. hovedsaklig basert på 1 demp av MC som skuffet han
    3) Kjell besja på sin egen legg når han var paranoid nok til å angripe alle innlegg mot MA. Mange av de som kritiserte MA kritisertre derfor ikke MA, men egentlig Kjells væremåte
    3) Eiere av andre og dyrere rørforsterkere føler seg truet av at eiere av MA skryter såpass av en integrert forsterker til 4K
    4) Eiere av MA føler seg truet av at eiere av andre rørforsterkere enn MA mener MA spiller dårligere enn dyrere rørforsterkere

Så til poenget:

5) Noen skjønner ikke at sannheten ofte er en kombinasjon av disse punktene, og det leder til fanboyfakter

Jeg har en MA 2010 og synes den på enkelte sanger låter bedre (med nye rør skal det bemerkes) enn min langt dyrere rørforsterker. Fanboys vil da hevde at "...Tiger synes MA låter bedre til all musikk enn andre rørforsterkere som koster 7 ganger mer..."

MA er ikke særdeles mer spesiell enn andre. MA er ikke en standardmodell. MA får man kjøpt i ulike versjoner. Hvillen modell man havner opp med er ikke gitt da fabrikanten endrer konstruksjonen (f.eks. 2007 var bedre enn 2008 som igjen var dårligere enn 2010, osv.)
    SVADA, du og noen leser det eg skriver som en tenåring i trassalderen. Eller som en mann som prøver å forstå noe en dame sa. Poenget er du tar feil.
    Eg mener generelt, MA er best ja..GENERELT..KUN det eg har skrevet det hele tiden. Men skal en sitte med en forsterker til hver sang da?
    Det syns ikke eg, og hittil, er den, for mange, forhatte forsterkeren, best, da eg ikke har hørt noen andre TRANSISTORER opp til 60.000 som spiller like godt eller bedre. Hegel var vel best sånn sett. Men i rørverden av dei eg har hørt, nei desverre. Dette da på mine høytalere.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1) Kjell var dyktig til å gi konkrete råd til en forsterker som låter helt utrolig i sin prisklasse.
    MA låter fortreffelig uavhengig av prisklasse!

Om andre mener noe annet så er det selvfølgelig fullt lov!
    Men å la det gå sport i å sabotere en tråd er noe helt annet!

Jeg har en MA 2010 og synes den på enkelte sanger låter bedre (med nye rør skal det bemerkes) enn min langt dyrere rørforsterker.
    Men..........MA er ikke særdeles mer spesiell enn andre.
    Så du mener dette gjelder de aller fleste forsterkere til rundt 4k?

2) Kjell forenklet når han sa at MA slår alt opp til 10 ganger prisen. Dvs. hovedsaklig basert på 1 demp av MC som skuffet han.

Og det gjør ikke du?
    Du mener da altså at kjell`s 30-40års erfaring, (eller mer?) med hifi/stereo/elektronikk/rørforsterker, ikke er av esensiell betydning for en slik uttalelse? Deg om det!

3) Kjell besja på sin egen legg når han var paranoid nok til å angripe alle innlegg mot MA. Mange av de som kritiserte MA kritisertre derfor ikke MA, men egentlig Kjells væremåte.

Fantastisk logikk!
    Dette er ikke verdt å komentere på ny, annet enn:
    Hvor relevant er det for MAtråden og MAeiere at enkelte opphøyer seg til meningspoliti? Selvfølgelig skjer ikke dette i tråder der mainstream bransje-relatert innprogramert svada serveres! Der klapper alle hverandre på skulderene og alle er enige i hvor utrolig flotte de nyinnkjøpte "hypede" produktene er, hvor fantastisk de lyder, inntill alt dumpes på brukten for en slikk og ingenting kort tid etter pga misnøye, dette gjentas i det uendelige inntil folk mister interessen! I andre "fan-tråder" der er fritt fram for alskens påstander uten rot i virkeligheten.
    Vikeligheten er den at tråden ble kapret i det uendelige, og da snakker vi ikke om konstruktiv kritikk, men ren sabotasje!
    At enkelte får sitt store ego krenket av bastante meninger er vel heller hva som ligger til grunn for den til tider totalt usakelige kritikken av MA, i en tråd som omhandler MA, og da av enkelte som ikke engang eier et eksemplar, eller har fulgt anvisninger.

MA er ikke en standardmodell. MA får man kjøpt i ulike versjoner. Hvillen modell man havner opp med er ikke gitt da fabrikanten endrer konstruksjonen (f.eks. 2007 var bedre enn 2008 som igjen var dårligere enn 2010, osv.)

Del med oss av dine egne erfaringer om disse forskjellene da!
    Er det virkelig så store forskjeller?

Til sist:
    Å bruke uttrykket "teskjemodus" virker bare fordummende, mtp den mislykkede patetiske belærende tonen innlegget ditt bærer preg av!

Jeg tviler igrunn på at folk med svært dyre forsterkere lar seg irritere nevnverdig over MAen. Jeg tror heller det kan være en tankevekker for enkelte at pris nødvendigvis ikke er relatert til ytelse! Og at svært mye er over-hypet!

Forresten så er det svært ufint å kritisere personer som ikke er tilstede og som ikke kan forsvare hva de har sagt eller ment!
    Rett opg slett dårlig folkeskikk Tiger!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morro. Jeg forer deg fortsatt med teskje da jeg tolker ditt skriftspråk og nick som at du fortsatt er et barn.

Er det noen i denne alternativ-til-MA-tåke-debatten som er balansert er det meg. Jeg har:

- MA 2010-modell
    - Lyngdorf TDAI2200
    - Copland CTA-405

... her hjemme nå. Og, MA spiller bedre på utvalgte låter enn de to andre som koster 7-8 ganger mer. MEN, og det er alltid et men. MA er ikke en allrounder, som de to andre. DET er den prinsippielle ulikheten.

Hadde jeg vært radikal (som deg?) hadde jeg solgt Coplanden og beholdt MA-en.

Men siden jeg er mer analytisk (og fornuftig kritisk) så ser jeg poenget å beholde begge.

Så til et VIKTIG poeng. Og det er VIKTIG.

Kjells råd er å anse som en generell veiledning, ikke et absolutt råd. For de som har liten selvtillit (deg?) så kan man stole 100% på Kjells råd og låse seg til de anbefalte rørene.

For oss andre (ikke deg?) så kan man finne "nirvana" i andre rørkombinasjoner en "30-40 års" erfaring dikterer. Nå skal de dog sies at Kjells råd er en grei rettesnor i søken etter sitt eget lydbilde, og Kjell har formelt ikke påstått annet. Det er du som desverre generaliserer Kjells råd. Eller egentlig fordummer hans gode kunnskap...

I min hifiverden er glassene halvfulle og inneholder mye lærdom som skal nytes (inkl. Kjell). I din verden er de samme glassene halvtomme med surmelk.

Ser man på dine små putlete 17 innlegg så er jo alle surmagede: http://avforum.no/forum/search.php?searchid=4419406

Jeg ville ikke vært i din verden. Triste greier.

EDIT: Jeg gleder meg allerede til ditt 18. surmagede innlegg...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter du og skriver ennå på ditt 18. innlegg? Overrask oss alle CervixVega med et konstruktivt innlegg da vel. F.eks. noe så basic som "Hva er ditt alternativ til MA". Ikke "MA er best og jeg er en dust"...

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vi ikkje slutte å krangle å heller finne et alternativ ? ca samme prisklasse
    Høyttalere:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig. Yaquin-forsterkeren har jeg ikke hørt. Har du? Den påstås å ha mer krefter. Usikker om den egentlig låter bedre enn MA. Finner bare 3 interne reviews her på forumet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Registrerer at du hopper bukk over alt jeg skrev!
    Det sier jo igrunn det meste!

Det du slenger ut av deg her er noe helt annet enn ditt forrige lavpannede innlegg!

Uansett, selvhøytidlige og selvopphøyde figurer som deg er lite interessant å diskutere med.

- Lyngdorf TDAI2200 er en av en rekke forsterkere jeg også eier!

En svært sterilt lydende kjedelig digital forsterker.

Hver sin smak!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hopper alltid bukk over horse droppings. 8)

Det du slenger ut av deg her er noe helt annet enn ditt forrige lavpannede innlegg!
    Takk. Jeg er alltid ydmyk for skryt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg som nesten begynte å tro at du var reflektert og voksen! :wink:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er voksen, men ikke reflektert. Men nå må vi gi oss. Leserne kan misforstå og tro vi snart er buddies. Egentlig hater vi hverandre, selv om vi liker samme billig-Kina-mikkmakk og hater dyr-Danske-pikkpakk.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke bare meg du har dårlig kjemi med altså tigergutt!
    Men seriøst folk må komme over kjell-traumet sitt!
    Den diskusjonen er avsluttet!

Vi trenger larger than life characters som K, uansett hvor provoserte folk blir!
    Peiling som få har han uten tvil.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CervixVega
    1)

Forresten så er det svært ufint å kritisere personer som ikke er tilstede og som ikke kan forsvare hva de har sagt eller ment!
    Just a reminder! Kjell valgte selv å "hoppe av" dette forumet - og er således i full anledning av å kunne forsvare seg - om han gidder (selvom jeg kan forstå at/hvis/om han lar være).

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig. Yaquin-forsterkeren har jeg ikke hørt. Har du? Den påstås å ha mer krefter. Usikker om den egentlig låter bedre enn MA. Finner bare 3 interne reviews her på forumet.
    Eg har ikke hørt den, bare sett hva andre mener, noe delte formeninger.
    Den modellen som fikk skryt var med EL34 rør.
    Men KT-88 sku vist vere grei og, men oppleves for noen som bedre/fastere bass en MA 2008-9 modellen. Kan skyldes dårligere mellomtone som gjør til at det føles som bassen er strammere. Trur eg.
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt andre merker da i samme prisklasse ca? ¨
    f.eks Ming eller noe?
    Høyttalere:

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan justere denne og si at jeg personlig stilte meg tvilende til utsagnet om at de(n) spilte bedre enn alt opp til 50K?

Må også for 10000 gang presisere at jeg IKKE har skrevet noe stygt om MA.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Eg har ikke hørt den, bare sett hva andre mener, noe delte formeninger.
    Den modellen som fikk skryt var med EL34 rør.
    Men KT-88 sku vist vere grei og, men oppleves for noen som bedre/fastere bass en MA 2008-9 modellen. Kan skyldes dårligere mellomtone som gjør til at det føles som bassen er strammere. Trur eg.

Når det gjelder mellomtone synes jeg en meget god el 34 og samme i 300b er de beste uansett jeg har hørt.
    Har ikke hatt 300b men har god erfaring med el 34 og den synes jeg har bedre mellomtone enn de kt 88 jeg har hørt.

Mvh Roar

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roar1

Når det gjelder mellomtone synes jeg en meget god el 34 og samme i 300b er de beste uansett jeg har hørt.
    Har ikke hatt 300b men har god erfaring med el 34 og den synes jeg har bedre mellomtone enn de kt 88 jeg har hørt.

Mvh Roar
    El 34 har eg ikke fått hørt ennå, bare Kt 88 modeller. Men ja lagt merke til at alle elsker den mellomtonen.
    men den kinaforsterkeren som nemt over trur eg var litt tynn eller noe slikt i mellomtonen. Eg har då ikke hørt den, bare sett hva noen skriver. Men mulig eg hadde likt den, det veit en jo ikke før eg hører den. Trur broderen er på vei til å kjøpe en slik , så vi får høre da 8)
    Høyttalere:

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er voksen, men ikke reflektert. Men nå må vi gi oss. Leserne kan misforstå og tro vi snart er buddies. Egentlig hater vi hverandre, selv om vi liker samme billig-Kina-mikkmakk og hater dyr-Danske-pikkpakk.
    hehe morsom du

Side 21 av 24 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •