Alternativer til Music Angel XD-800 KT 88 Rørforsterkere - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 24 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 470
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roar1
    Möjligtvis att Yaqin låter/spelar med mer fokuserad/tightare ljudbild.
    Djup o bredd är nog på båda(exelent) ungefär detsamma. Lite mer sammanhållen
    (tightare) bas i Yaqin. Som du antyder Kjell, svårt att beskriva, men det är
    än så länge "dött lopp"(med liten fördel för Yaqin) mellan de två. (Tycker Jag

Tatt fra Ma forumet. Her er det en som har Ma og Yagin. Den er jo ikke noe dyrere enn Ma.

Mvh Roar
    Nå er det vel også bedre byggekvalitet på en yaqin forsterker,i østen så er det vel også en mye større annerkjent produsent enn ma som selger i bøtter og spann

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Nå er det vel også bedre byggekvalitet på en yaqin forsterker,i østen så er det vel også en mye større annerkjent produsent enn ma som selger i bøtter og spann
    Denne tråden handler jo om og finne andre rørforsterkere som er like gode som Ma. Her er det en som har disse to ved siden av hverandre og kan sammenligne direkte. Her har vi en i samme prisleie.

Det med at kansje ikke at Ma vare rørtveaket til topps gjelder også den andre og det gjelder andre rørforsterkere også. Mine responderer på rørbytte,bare og tveake dem til den lyden jeg vil ha.

Glad i Fortene Eddie?

Mvh Roar

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Trur det er en mann hehehe..

Men ja damer gjer nok det. Da var det og betryggende å ha dama med for å finne høytaler. Begge meinte Vienna va best.. :-D så det blir det uti juni 8)

Men den andre ja.. Meinte eg las om noen nordmenn en plass som hadde testet ut dei to og at MAen gruset den..men men..eg kan ikkje hugse hvor det var. Men skal få meg en lytt på den selv, når eg kjem over den, selv om eg må kjøpe den. Går jo greit å selge den igjen sikkert.
    For øvrig lest og om at den er like god/bedre en disse dyre typene. Hugser spesielt godt at den fikk en annen rørforsterker til å virke inneklemt, noe i den duren, og den var vist mye dyrere en MC og Cayon og disse.
    Men du veit eg gidde ikkje samle på linker i favoritter, då hadde eg ikkje funne igjen mer viktige sider som sparebanken og slikt
    Synes det er veldig typisk for deg å huske å ha lest noe. Slutt med det kom heller med testen hvis du har konkrete.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg hører om den praten om hvor mye man får for pengene for MA, så får det meg til å lure på hvor mange underbetalte kinesere som måtte skru den sammen til luselønn for å få det til?

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Når jeg hører om den praten om hvor mye man får for pengene for MA, så får det meg til å lure på hvor mange underbetalte kinesere som måtte skru den sammen til luselønn for å få det til?
    Jepp desverre..og enda verre å tenke på vis det er "unger" som bygger disse. Men det vet vi jo ikke.
    Uansett får dei nok lite lønn. Dette gjelder nok alt som er laget i kina. Det meste snart nå. Alle har flyttet produksjonen til kina nå. Men sa nesten.

Eddie liker alltid fortene :-D

Ja eg får slutte å mase om ting eg har lest når eg ikkje har lagret linken.

Men da har vi jo 1 som en mener er bedre i bassen, selv om det nok skyldes dårligere mellomtone og slikt. (da virker det som bassen er mer, tja kva skal vi sei, bedre/fastere i bassen, selv om det da ikke er det)
    Men ikke fasit dette at en mener den er bedre.
    Noen i Tromsø har testet dei to mot kvarandre, noe kjell fikk høre litt på da han var på besøk eller noe sånt.
    Den var dårligere en MA.
    Kan leses av alle vis dere gidde lete frem siden her. Eg har lest det så eg gidde ikke.
    Og forresten hater eg å gjøre jobben med å leite frem linker til folk, da dei heller burde konset om å lese alt, en mellom linjene.
    Sånn, da fekk eg sei det og.:-D
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Laila skrev nå:

ron ter skrev: "..Men har du prøvd noe særlig rørbytter på MA'en?

Jeg mener å huske at du tidligere har skrevet at du ikke har prøvd de "spesielt anbefalte" rørene til MA.."

Det satt JRP 12AU7 som drivrör(original) och Tungsram ECC85 som
    ingångsrör(ej original vid köp) vid jämförelsetillfället. Alltså
    inte någon av de "kombinationer" som har rekommenderats
    av tex. Kjell B.

=========================
    og vi veit jo at før rørbytte spiller MA dårlig men etter svinbra.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden handler jo om og finne andre rørforsterkere som er like gode som Ma. Her er det en som har disse to ved siden av hverandre og kan sammenligne direkte. Her har vi en i samme prisleie.

Det med at kansje ikke at Ma vare rørtveaket til topps gjelder også den andre og det gjelder andre rørforsterkere også. Mine responderer på rørbytte,bare og tveake dem til den lyden jeg vil ha.

Glad i Fortene Eddie?

Mvh Roar
    Les over.
    Men disse moderne forsterkerene vil ikke fungere med gode Nos, då blir det fusj og fei.
    Så fler tallet sier MA er best.
    Vi må nok leite meir..
    Blir det umulig å finne?
    Eg gidde ikkje kjøpe for å sjekke da eg endelig har funnet goforsterkeren, MAen 2010 modellen.
    Står å varmer opp på TVen nå, så litt senere er det golyd
    Men uansett intresant å diskutere og kanskje finne en skatt til? Gøy er det ivertfall
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les over.
    Men disse moderne forsterkerene vil ikke fungere med gode Nos, då blir det fusj og fei.
    Så fler tallet sier MA er best.
    Vi må nok leite meir..
    Blir det umulig å finne?
    Eg gidde ikkje kjøpe for å sjekke da eg endelig har funnet goforsterkeren, MAen 2010 modellen.
    Står å varmer opp på TVen nå, så litt senere er det golyd
    Men uansett intresant å diskutere og kanskje finne en skatt til? Gøy er det ivertfall
    :-D

Det at moderne ikke reponderer på nos rør vet jeg ikke hvor du har fra. Har en fra 95 og 2005 her od de responderer i allfall. Samme gjør den fra 80 tallet.
    Utgangrøra el 84 reponderer ganske mye og her kan en få den lyden en vil.
    El 34 synes jeg ikke responderer like mye,men røra som sitter på forforsterker responderer.

Les litt om Luxman sine rørsaker,og legg merke til hva som går igjen lydmessig.
    Stor flott mellomtone og nydlig varm lydsignatur og nok av bass.

Manley har det beste fra det nye og det gamle og denne reponderer ganske mye på rørbytte.

Jeg vet at en s 500 spiller bedre enn Ma orginal,men det var ikke noe gode rør på s 500 da heller.

Prøv og få lånt noe rørsaker og pass på at de har gode arbeidsbetingelser,så trur jeg du forstår etterhvert at de finnes mye godsaker der ute.

Vet ikke hva du har hatt av rørsaker hos deg,men dette må prøves hjemme hos deg og en må bli vant til lyden.

Når enkelte hører en ting og utbasunerer at dette ikke var bra og den er bedre enn den osv, så vitner det om at de ikke har peiling.

Mvh Roar

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D

Det at moderne ikke reponderer på nos rør vet jeg ikke hvor du har fra. Har en fra 95 og 2005 her od de responderer i allfall. Samme gjør den fra 80 tallet.
    Utgangrøra el 84 reponderer ganske mye og her kan en få den lyden en vil.
    El 34 synes jeg ikke responderer like mye,men røra som sitter på forforsterker responderer.

Les litt om Luxman sine rørsaker,og legg merke til hva som går igjen lydmessig.
    Stor flott mellomtone og nydlig varm lydsignatur og nok av bass.

Manley har det beste fra det nye og det gamle og denne reponderer ganske mye på rørbytte.

Jeg vet at en s 500 spiller bedre enn Ma orginal,men det var ikke noe gode rør på s 500 da heller.

Prøv og få lånt noe rørsaker og pass på at de har gode arbeidsbetingelser,så trur jeg du forstår etterhvert at de finnes mye godsaker der ute.

Vet ikke hva du har hatt av rørsaker hos deg,men dette må prøves hjemme hos deg og en må bli vant til lyden.

Når enkelte hører en ting og utbasunerer at dette ikke var bra og den er bedre enn den osv, så vitner det om at de ikke har peiling.

Mvh Roar
    Feilen alle gjer er at dei "må" bli vant til lyden. Håpløst.
    Skal en teste om den eller den, er best må en ikke bli vant med lyden, bare konse om den spiller "ekte".
    Du kan bli vant til en dvd spiller til 1000 kr etter hvert å syns den spiller bra etter ei stund.
    Nei, en må teste det der og da ellers er jo alt bra sånn sett.
    Hjernen lurer nok deg og fryktelig mange andre.

Dette er min meining og fornuftig vil eg tru.

Mvh
    Frank
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feilen alle gjer er at dei "må" bli vant til lyden. Håpløst.
    Skal en teste om den eller den er best må en ikke bli vant med lyden, bare konse om den spiller "ekte".
    Du kan bli vant til en dvd spiller til 1000 kr etter hvert å syns den spiller bra etter ei stund.
    Nei, en må teste det der og da ellers er jo alt bra sånn sett.
    Hjernen lurer nok deg og fryktelig mange andre.

Dette er min meining og fornuftig vil eg tru.

Mvh
    Frank
    Du må bli vant til lyden. Når jeg fikk mine Carlsson så var dette så uvant at jeg lurte på hva jeg hadde kjøpt. Etter noen dager lytting så synes jeg de er det beste jeg har hørt. Måtte venne meg til store lydbilder og at en kunne sitte hvorsom helst og det låt bra overalt i rommet.

Vet ikke hva du mener med ekte. Ingenting blir ekte med alle de forskjellige innspillingene som er gjort.
    Mest realistisk jeg har hørt er gamle lper fra 60 tallet,mye av disse innspillinger er ganske naturtro. Her kan en virklig få nakkehårene til og reise seg.
    Cd lyd er ikke nærheten av disse fra 60 tallet.

Det er veldig viktig og matche rørforsterkere med høytalere som en liker og at disse får gode arbeisbetingelser. Kan ikke bare koble på en forsterker og si at den låter dårlig. Samme gjelder platespillere,særlig det.

Sett den første Naden som kom på et par Carlsson og jeg er sikker på at den spiller like bra som det du har om ikke bedre Lovemusikk. Du aner ikke hvor bra dette spiller. Er du heldig får du dette for 5 lapper og kansje en cd spiller med også.

Morro er det uansett.

Mvh Roar

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er veldig viktig og matche rørforsterkere med høytalere som en liker og at disse får gode arbeisbetingelser. Kan ikke bare koble på en forsterker og si at den låter dårlig. Samme gjelder platespillere,særlig det.
    Veldig enig, og det er fremdeles noe eget med de analoge avspillerene

Sett den første Naden som kom på et par Carlsson og jeg er sikker på at den spiller like bra som det du har om ikke bedre Lovemusikk. Du aner ikke hvor bra dette spiller. Er du heldig får du dette for 5 lapper og kansje en cd spiller med også.
    Ja, husker godt mitt første møte med den Nad forsterkeren, det var en possitiv men nesten også en litt frustrerende overraskelse utfra tidligere kjøp....

Når det gjelder rørforsterkere har man jo også fordelen med å kunne tweake selve ytelsen og lys signaturen via valg av rør, noe man ikke direkte kan gjøre med transistor basert utsyr. Det går jo ann å seriekobble og/eller biampe rør og transistor mot høtalerene osv også for å få frem de beste egenskapene fra begge leire, så ja det er gøy.

Følger man et konkurrerende forum om MA, kan man få oppskriften på videre tweaking av disse også. Dette gjør vel MA til en enda mer "morro" konstruksjon enn mange andre rør forsterkere, men er kanskje mer egnet for de litt mer interesserte som liker å bestille div rør, skru og lodde....

Det jeg finner litt rart med MA er at finnes mange forskjellige versjoner med forskjellige interne kobblinger og komponent valg innenfor samme modell... At dette ikke blir tatt med i beskrivelsene om hvor ekte den låter osv når man leser om dette i et forum, setter beskrivelsene og sammenlignings grunnlaget i et litt merkelig lys synes jeg. Leser stadig at 2010 modeller er kraftigere enn 2008 modellen, men leser i det andre forumet at det finnes div forskjellige 2008 modeller. Dette sammen med rørbytte gjør vel at MA KT88 modellen er alternativet til seg selv mange ganger, og erfaringsgrunnlaget og MA refferangsene enkelte brukere har, ikke er direkte sammenlinbare.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sannheten er at eg har leita i mange år etter en virkelig god forsterker som kan fylle mitt kresne hode. Ikke funnet, I mitt desperate forsøk på godlyden sjekket eg ut ein heil haug, blant annet transistorer opp til og med 60.000kr, men nei, dei var for dårlig.
    I dine "desperate forsøk" etter leting - har du i det heletatt hørt på f.eks. Accuphase transistorbaserte kl.A, eller Luxman transistorsaker?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les over.
    Dette er jeg langt fra enig i. Min AS responderer "like godt" på å bytte til NOS-rør som min MA.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    Dette er jeg langt fra enig i. Min AS responderer "like godt" på å bytte til NOS-rør som min MA.
    Samme med den MC 275 jeg hadde. Dette er jo en meget moderne kalkulatorinnmatforsterker i følge noen ( skal ikke si hvem ) Men den responderte meget bra med bytte til NOS rør Mullard og Phillips samt Winged C swetlana.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eleanor
    Veldig enig, og det er fremdeles noe eget med de analoge

Det jeg finner litt rart med MA er at finnes mange forskjellige versjoner med forskjellige interne kobblinger og komponent valg innenfor samme modell... At dette ikke blir tatt med i beskrivelsene om hvor ekte den låter osv når man leser om dette i et forum, setter beskrivelsene og sammenlignings grunnlaget i et litt merkelig lys synes jeg. Leser stadig at 2010 modeller er kraftigere enn 2008 modellen, men leser i det andre forumet at det finnes div forskjellige 2008 modeller. Dette sammen med rørbytte gjør vel at MA KT88 modellen er alternativet til seg selv mange ganger, og erfaringsgrunnlaget og MA refferangsene enkelte brukere har, ikke er direkte sammenlinbare.

For meg så virker det ut som de bruker det som er tilgjengelig under bygging. Ikke noe galt i det hvis resultatet blir bra.
    Ma er nok en meget god forsterker,men hvor bra den er får andre vurdere.

Men den fordømmelsen av andre forsterkere her på forumet og Ma forumet synes jeg vitner om uvitenhet.

Mvh Roar

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men den fordømmelsen av andre forsterkere her på forumet og Ma forumet synes jeg vitner om uvitenhet.
    Enig. Fanboys (tør jeg si Lovemusikk? ja jeg gjør det...) vil utspille sin rolle over tid og faktisk kunne påvirke potensielle kjøpere negativt. Men, det må vel være utelukkende positivt for "...alternativer til MA...".

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    I dine "desperate forsøk" etter leting - har du i det heletatt hørt på f.eks. Accuphase transistorbaserte kl.A, eller Luxman transistorsaker?
    Nei, nå er ikke vi på vestlandet velsigna med så altfor mange merker her. Mange har vi nok, og noen vi ikke vet om og. Reklame hører vi berre når det virkelig noe som uthever seg, som MA.
    Så nei ikke hørt.
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Samme med den MC 275 jeg hadde. Dette er jo en meget moderne kalkulatorinnmatforsterker i følge noen ( skal ikke si hvem ) Men den responderte meget bra med bytte til NOS rør Mullard og Phillips samt Winged C swetlana.
    Veit ka du sikter til og hvem, men det har ikke han sakt. Han har sakt at MC 275 var han tenkt å kjøpe da den var en av dei beste. Men så dukket MA opp og han slo det i fra seg.
    Han har og sakt at Kinaforsterkerene er ofte laget med moderne komponenter som er litt mer kald og steril i lyden, også en god del av moderne utstyr er laget med komponenter som du kan finne igjen i en datamaskin.

To, 2 forskjellige ting her. Du må slutte med denne lygingen din. Du skrur ihop diverse ting for å krangle, virker det som.
    Det blir bare tåpelig.
    Moderne komponenter som du kan finne igjen i en data ja. Begynn å studer litt på en del dyre gode merker så vil du se at dette stemmer godt.
    Høyttalere:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville en Vic20 med rør vært bedre enn MA?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Enig. Fanboys (tør jeg si Lovemusikk? ja jeg gjør det...) vil utspille sin rolle over tid og faktisk kunne påvirke potensielle kjøpere negativt. Men, det må vel være utelukkende positivt for "...alternativer til MA...".
    Når det gjelder den MAen så har Kjell bidratt til at x antall folk i Norge og utlandet har fått seg en flott forsterker med meget gode kvaliteter (sikter da til spes 2010 modellen) Og med tanke på at fabrikken er i kina og slikt så gjør han en formedabel jobb med service til alle. Dette gjør han siden han liker det å hjelpe folk. Og også for at folk skal få delta i den hærlige opplevelsen av en virkelig god forsterker uten at det skal koste skjorta. Og når den er så god at den er bedre en andre gode merker så er vel alt hærlig?

Kanskje eg og andre burde sluttet å bry oss om svada som blir skrevet av et par her. Men når sannheten er en helt annen så er det ikke enkelt å unnlate å svare. Og da gjerne litt hissig etter gjentakene mas motsatt vei på diverse negativ omtale i en tråd som var meint kun for MA.
    Kva skulle dere sakt om f.eks eg og en til bombaderte trådene som omhandler f.eks Klipsch eller noe annet, med drit?

Ma tråden vart helt ødelagt. Men heldigvis startet noen opp et helt nytt forum som eg ikke får lov å sei her pga interne regler.
    Poenget er jo at ber en om trøbbel, får en det.

Kan vi no legge ned stridsøksen og vere helt Ærlige, ikkje minst mot oss selv og alle her inne med tanke på lyd uansett pris, navn og slikt?
    Det hadde vert veldig hyggelig. Eg skal klare det så lenge andre klarer det.
    Høyttalere:

Side 20 av 24 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •