Alternativer til Music Angel XD-800 KT 88 Rørforsterkere - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 24 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 470
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roar1
    :-D

For enkelte som liker denne lydsignaturen vil Ma banke hva som helst. De låter jo vintage med det beste fra nyere tid. Andre vil ikke like denne Ma og synes kansje at noen andre er mye bedre. Synes mine små krakker låter bedre enn høytalere opp til 100lapper jeg. De kostet 3500kr ferdig oppgradert og er fra 80 talllet.

Høre Sugden 21A Lovemusikk.

Mvh Roar
    Ja, trenger ikke vere dyrest for å låte bra.
    Sugden har eg hørt er knallbra ja.. 8) Men må vel langt eg for å høre den?
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har kjøpt inn en del 5814A til mine rørforsterker og har spilt en del på disse nå. Kjøpte disse av demostenes. Jan Philips 5814A.

Til og begynne med synes jeg lyden ble kald og fattig. Men etter noen timer så har det blitt bare helt nydlig. For et stort lydbilde og innsikt disse rørene ga.

Dette må prøves mere og har bestilt disse i ecc 81,83 og 88 i Jan Philips.

Billige rør og jeg anbefaler og prøve disse gutter. At det skulle være så stor forskjell overasket meg.

Mvh Roar

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har kjøpt inn en del 5814A til mine rørforsterker og har spilt en del på disse nå. Kjøpte disse av demostenes. Jan Philips 5814A.

Til og begynne med synes jeg lyden ble kald og fattig. Men etter noen timer så har det blitt bare helt nydlig. For et stort lydbilde og innsikt disse rørene ga.

Dette må prøves mere og har bestilt disse i ecc 81,83 og 88 i Jan Philips.

Billige rør og jeg anbefaler og prøve disse gutter. At det skulle være så stor forskjell overasket meg.

Mvh Roar
    Ja, det overrasker mange dette med å prøve gode smårør.
    Så folkens, prøv uansett forsterker. Kanskje ikke så mye å hente på dyre typer, men billige, kan en få et godt "løft" :wink:
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Ja, det overrasker mange dette med å prøve gode smårør.
    Så folkens, prøv uansett forsterker. Kanskje ikke så mye å hente på dyre typer, men billige, kan en få et godt "løft" :wink:

Skal prøve Jan på Manley og se hvordan det blir der. Ecc81. Har to The Fisher som det skal prøves,her er det ecc 83 hele veien.

Trur nok disse Jan rørene kan bli hissige i nyere ting Lovemusikk.

Mvh Roar

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skal prøve Jan på Manley og se hvordan det blir der. Ecc81. Har to The Fisher som det skal prøves,her er det ecc 83 hele veien.

Trur nok disse Jan rørene kan bli hissige i nyere ting Lovemusikk.

Mvh Roar
    Ja nyere produkter med nyere oppbygging kan/er vel litt mer, kva skal vi kalle det? hissig lyd eller mer kaldere eller noe slikt.
    Kanskje Mullard eller Telefunken fra 50-60 tallet hadde vert noe? Men det minker jo på dei og prisane stiger og spesielt etter den MAen dukket opp og alle sku ha rundt om i verden Men gjelder vel mest ECC82 og 85 og litt 81 fra 2007 modellen.
    Du ECC83..det er en fabrikk som er begynt å produsere med kvalitet fra 50-60 tallet igjen.. ECC83 er vist først ut forløbig..Skulle vere like gode som dei beste hørte eg.
    Skal se om eg finner en leink til dei..

Her:

http://avforum.no/forum/receivere-fo...nos-ecc83.html
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har Fisher rør i min The fisher. Begynner vel og bli litt slitne nå. Men lyden er ok enda. Den er på 2x18w og spiller bra på allt som den blir matet med.

Men jeg skal bytte ut rørene på den etterhvert og de andre forsterkerne jeg har.

Uansett allt jeg har hørt er nok el 84 røret i en god kombo det beste for meg. Her har jeg sikret meg en del godbiter til og bytte ut med. Denne rørtypen responderer meget godt med bytte av utgangsrør i allfall i mine el 84 rørforsterkere.

Er bare så overasket over hvor godt disse er bygd,nesten 50 år gamle og det er ikke byttet noen potmeter eller sokler. Ikke skraping i potmeter heller.
    Ene står på hytta i kuldegrader om vinteren og aldri et feilslag eller noen kanaler som detter ut. Dette er Usa made på sitt beste.

Mvh Roar

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har Fisher rør i min The fisher. Begynner vel og bli litt slitne nå. Men lyden er ok enda. Den er på 2x18w og spiller bra på allt som den blir matet med.

Men jeg skal bytte ut rørene på den etterhvert og de andre forsterkerne jeg har.

Uansett allt jeg har hørt er nok el 84 røret i en god kombo det beste for meg. Her har jeg sikret meg en del godbiter til og bytte ut med. Denne rørtypen responderer meget godt med bytte av utgangsrør i allfall i mine el 84 rørforsterkere.

Er bare så overasket over hvor godt disse er bygd,nesten 50 år gamle og det er ikke byttet noen potmeter eller sokler. Ikke skraping i potmeter heller.
    Ene står på hytta i kuldegrader om vinteren og aldri et feilslag eller noen kanaler som detter ut. Dette er Usa made på sitt beste.

Mvh Roar
    Ja er vel sånn.. da gamle var bygget for å vare, vaskemaskin,kjøleskap og anlegg. Ikkje alt i dag som er det. Men kanskje ikkje like mye slurv innen anlegg som vaskemaskiner og lignende i dag?
    Dei to MAene eg har er stabile uten feil, ivertfall enda. Nei dei ser solid bygget med solide loddinger og ikkje sånne "perfekte" små maskinloddinger, så regner med dei varer :-)
    Lurer på å ha den ene i garasjen, men litt skeptisk til fukt og kulde, men det går vel fint sikkert iverttfall om sommeren. Trur nok den havner ut der snart sammen med noen MA høytalere :-) Må jo ha godlyd når en sitter ute med en kald pils og ;-)
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja er vel sånn.. Lurer på å ha den ene i garasjen, men litt skeptisk til fukt og kulde, men det går vel fint sikkert iverttfall om sommeren. Trur nok den havner ut der snart sammen med noen MA høytalere :-) Må jo ha godlyd når en sitter ute med en kald pils og ;-)
    I garasjen er en transistor mere enn bra nok. Var spent på min fisher etter denne vinteren. Oljeovnen røk og det var nærmere 40 minus ute,men den tok ikke skade.Røra er jo snart 50 år gamle og den spiller bra enda. Har kun skiftet et par kondiser på den,allt annet var bra.

Skal kjøpe en rørforsterker til fra Usa og den skal restureres helt etter oppskriften som ligger på nettet. Har et par Snell K1 som denne skal på.

Kos deg med pilsen i garasjen.:-D

Mvh Roar

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I garasjen er en transistor mere enn bra nok. Var spent på min fisher etter denne vinteren. Oljeovnen røk og det var nærmere 40 minus ute,men den tok ikke skade.Røra er jo snart 50 år gamle og den spiller bra enda. Har kun skiftet et par kondiser på den,allt annet var bra.

Skal kjøpe en rørforsterker til fra Usa og den skal restureres helt etter oppskriften som ligger på nettet. Har et par Snell K1 som denne skal på.

Kos deg med pilsen i garasjen.:-D

Mvh Roar
    Spennende. :-D
    Jada skal kose meg eg, ver trygg
    Høyttalere:

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja er vel sånn.. da gamle var bygget for å vare, vaskemaskin,kjøleskap og anlegg. Ikkje alt i dag som er det. Men kanskje ikkje like mye slurv innen anlegg som vaskemaskiner og lignende i dag?
    Dei to MAene eg har er stabile uten feil, ivertfall enda. Nei dei ser solid bygget med solide loddinger og ikkje sånne "perfekte" små maskinloddinger, så regner med dei varer :-)
    Lurer på å ha den ene i garasjen, men litt skeptisk til fukt og kulde, men det går vel fint sikkert iverttfall om sommeren. Trur nok den havner ut der snart sammen med noen MA høytalere :-) Må jo ha godlyd når en sitter ute med en kald pils og ;-)
    Så alternativet til en Music Angel XD-800 KT 88 Rørforster er at den har solide loddinger og kan settes i garasje oppsettet ditt?

Hadde jeg hatt en rør forsterker til 50 000kr og en MA til 2-3 tusen, ville jeg vel også valgt å ofre den billigste til kulde og fuktige omgivelser for å si det sånn, men hva har dette med denne tråden å gjøre?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eleanor
    Så alternativet til en Music Angel XD-800 KT 88 Rørforster er at den har solide loddinger og kan settes i garasje oppsettet ditt?

Hadde jeg hatt en rør forsterker til 50 000kr og en MA til 2-3 tusen, ville jeg vel også valgt å ofre den billigste til kulde og fuktige omgivelser for å si det sånn, men hva har dette med denne tråden å gjøre?
    Kanskje den ruster opp da.

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjemme Elektronikk er vel ofte laget for bruk og lagring i ikke frost og ikke kondenserende omgivelser. Mange rør forsterkere er vel laget ganske enkle med ganske solide loddinger med god avstand til hverandre, (ikke som et hovedkort i PC f.eks) så de tåler kanskje irring bedre enn annen elektronikk, på tross av høyere spenninger osv.

Vet ikke hvor følsomme rørene er for irring på pinnene og om irringen over tid vil kunne skape et lekasje og luft fylling av røret.... (tviler på at det vil skje hvis man ikke snakker om 10år..)

En måte å hindre kondensering i elektroskap osv er jo å holde skapet og elektronikken varmere enn omgivelsene. Dette gjøres vel ofte med å legge inn en varmekabel. Rør forsterkere holder jo også varmen ganske godt når de er på, men rørene liker vel ikke en 24/7 bruk i så veldig mange år. Kunne kanskje vært en ide å legge inn noe som produserer noen watt med varme når forsterkeren ikke er på ved slike "garasje oppsett"

Dette ble vel enda mer OT..... ops:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Veldig viktig og få fram brukervennligheten i disse gamle traverne og gjerne nye også.

Kjellerstua holder en ikke varmt hele året,og det er sikkert mere fuktighet der også.

Derfor er de gamle traverne mye bedre enn nye ting som blir laget i dag,gjelder Ma også.
    Skal se den rørforsterker som holder i 50 år og kan stå i kulde opp til 40 minus.

Mvh Roar

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Kanskje den ruster opp da.
    Nettopp, du ha forstått da. :-D
    Så da trenger eg et alternativ i garasjen
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjemme Elektronikk er vel ofte laget for bruk og lagring i ikke frost og ikke kondenserende omgivelser. Mange rør forsterkere er vel laget ganske enkle med ganske solide loddinger med god avstand til hverandre, (ikke som et hovedkort i PC f.eks) så de tåler kanskje irring bedre enn annen elektronikk, på tross av høyere spenninger osv.

Vet ikke hvor følsomme rørene er for irring på pinnene og om irringen over tid vil kunne skape et lekasje og luft fylling av røret.... (tviler på at det vil skje hvis man ikke snakker om 10år..)

En måte å hindre kondensering i elektroskap osv er jo å holde skapet og elektronikken varmere enn omgivelsene. Dette gjøres vel ofte med å legge inn en varmekabel. Rør forsterkere holder jo også varmen ganske godt når de er på, men rørene liker vel ikke en 24/7 bruk i så veldig mange år. Kunne kanskje vært en ide å legge inn noe som produserer noen watt med varme når forsterkeren ikke er på ved slike "garasje oppsett"

Dette ble vel enda mer OT..... ops:
    Men om sommeren trur eg det går fint. Ikke meininga at den ska stå ute om vinteren. Vi får se, no står det en sony greie der med pioneer høytalere.
    Men sia eg har den gamle MAen stående og eit par MA høytalere så hadde det nok blitt "litt" golyd i hagen og, så da blir no bra med en kald øl og
    Så får vi sjå om en finner en ok transistor til senere.
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Möjligtvis att Yaqin låter/spelar med mer fokuserad/tightare ljudbild.
    Djup o bredd är nog på båda(exelent) ungefär detsamma. Lite mer sammanhållen
    (tightare) bas i Yaqin. Som du antyder Kjell, svårt att beskriva, men det är
    än så länge "dött lopp"(med liten fördel för Yaqin) mellan de två. (Tycker Jag

Tatt fra Ma forumet. Her er det en som har Ma og Yagin. Den er jo ikke noe dyrere enn Ma.

Mvh Roar

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tatt fra Ma forumet. Her er det en som har Ma og Yagin. Den er jo ikke noe dyrere enn Ma.

Mvh Roar
    Ja las nettopp det. Må såfall selge den gamle MAen, før eg drar endå fleire forsterkere inn i hus tenke eg. Ellers blir eg no drept
    Men klart vert artig å testet.

Sannheten er at eg har leita i mange år etter en virkelig god forsterker som kan fylle mitt kresne hode. Ikke funnet, men så dukket 2008 modellen opp og den var bra, men enda var den for dårlig i bassen syns eg. Ikke kraft og distinkt nok når musikken skal vere det. (mulig høytalerne var for tungdrevet). (men veldig god til prisen ja)
    I mitt desperate forsøk på godlyden sjekket eg ut ein heil haug, blant annet transistorer opp til og med 60.000kr, men nei, dei var for dårlig.
    Så for å få litt mer trøkk i bassen vurderte eg å kjøpe en MA til for å brokoble.
    Bestilte da 2010 modellen og fikk den i posten. Med en gang spilte den mye kraftigere enn 2008 modellen og helheten var enda bedre. (med GE5814A grey plate, og i mitten, Telefunken Diamond.
    Etter en tid med litt innspilling en stund, satt eg meg ned en kveld og kjørte gjennom mye forskjellig musikk. Da mest acoustic, jazz, blues, Klassisk og litt annet som Metallica.
    Eg satt å trudde ikkje mine eigne øyre for dette var virkelig bra. Ingen ting fant eg å sette fingeren på, for første gang i mitt liv.
    Gliset kom frem mange ganger + frysningene på kroppen.

Så vis andre forsterkere i ca samme prisklasse er like god så kom med det her. Men eg tviler.
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mvh Roar
    Må berre sei at han IKKE har testet ut anbefalte rør og at dette var med medfølgende rør. Og vi veit forskjellen.
    Og han har og bare testet ut noen, for meg serdeles umusikalske rør.
    Bare til orientering.
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må berre sei at ho IKKE har testet ut anbefalte rør og at dette var med medfølgende rør. Og vi veit forskjellen.
    Og ho har og bare testet ut noen, for meg serdeles umusikalske rør.
    Bare til orientering.

Du må huske at det gjelder vel den andre forsterkeren også. Den er vel ikke oppgradert på rørsiden den heller.
    Huske prisen på den andre Lovemusikk,var ikke gal den heller. Kansje den kan bli meget bra. Husk at kvinnfolk hører bedre enn oss gubbene.

Mvh Roar

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du må huske at det gjelder vel den andre forsterkeren også. Den er vel ikke oppgradert på rørsiden den heller.
    Huske prisen på den andre Lovemusikk,var ikke gal den heller. Kansje den kan bli meget bra. Husk at kvinnfolk hører bedre enn oss gubbene.

Mvh Roar
    Trur det er en mann hehehe..

Men ja damer gjer nok det. Da var det og betryggende å ha dama med for å finne høytaler. Begge meinte Vienna va best.. :-D så det blir det uti juni 8)

Men den andre ja.. Meinte eg las om noen nordmenn en plass som hadde testet ut dei to og at MAen gruset den..men men..eg kan ikkje hugse hvor det var. Men skal få meg en lytt på den selv, når eg kjem over den, selv om eg må kjøpe den. Går jo greit å selge den igjen sikkert.
    For øvrig lest og om at den er like god/bedre en disse dyre typene. Hugser spesielt godt at den fikk en annen rørforsterker til å virke inneklemt, noe i den duren, og den var vist mye dyrere en MC og Cayon og disse.
    Men du veit eg gidde ikkje samle på linker i favoritter, då hadde eg ikkje funne igjen mer viktige sider som sparebanken og slikt
    Høyttalere:

Side 19 av 24 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •